ساندار پیچای ادعا می کند گوگل هرگز اقدام به خرید واتس اپ نکرده

ساندار پیچای ادعا می کند گوگل هرگز اقدام به خرید واتس اپ نکرده
  • 1392/12/8
  • بهراد جاود
  • 2

هفته گذشته بود که گزارش شد فیسبوک حاضر شده نرم افزار فوق معروف واتس اپ را با قیمت ۱۹ میلیارد دلار ( متشکل از سهام و پول نقد ) خریداری کند. درست بعد از این خبر بود که گزارش شد گوگل سعی کرده بوده کاری کند تا واتس اپ توسط فیسبوک خریداری نشود اما امروز مدیر بخش کروم و اندروید گوگل یعنی ساندار پیچای گفته که این خبر حقیقت ندارد و گوگل پیشنهادی به واتس اپ نداده.

Sundar_Pichai

با توجه به گزارش هایی که قبلا منتشر شده بود گوگل در ابتدا ۱۰ میلیارد دلار به واتس اپ پیشنهاد داده بوده و بعد از پیشنهاد ۱۹ میلیارد دلاری فیسبوک هم سعی کرده پیشنهاد گران تری به واتس اپ بدهد. اما آنطور که پیچای می گوید این گزارش ها هیچ کدام حقیقت ندارند. پیچای گفته « واتس اپ قطعا یک محصول جالب به نظر می رسید [ ولی با این حال ] ما هیچ وقت برای خرید پیشنهادی به آنها ندادیم. گزارش های مربوط به این موضوع واقعیت ندارند. »

اگر پیچای راست می گوید، یک سوال بزرگ به وجود می آید: آیا در این زمینه شرکت دیگری با فیسبوک رقابت می کرده؟ وقتی یک معامله به مرز ۲۰ میلیارد دلار می رسد این احتمال قوی می شود که در این معامله رقابتی بین شرکت های خریدار وجود داشته، به خصوص با وجود این حقیقت که قبل از خریداری شدن واتس اپ توسط فیسبوک، واتس اپ ۱.۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود. نمی توان گفت فاصله بین ۱.۵ میلیارد دلار تا ۱۹ میلیارد دلار را سخاوت فیسبوک پر کرده است، پس یا باید یک رقابت نفس گیر بین فیسبوک و یک شرکت دیگر در جریان می بوده یا اینکه پیچای حقیقت را نمی گوید.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *