ساندار پیچای در کنگره جهانی موبایل چه گفت؟

ساندار پیچای در کنگره جهانی موبایل چه گفت؟
  • 1392/12/9
  • بهراد جاود
  • 0

با اینکه گوگل در کنگره جهانی موبایل ارائه ای نداشت، اما به هر حال می بایست در بزرگ ترین رویداد موبایل جهان حضور می داشت، اینطور نیست؟ همینطور است. ساندار پیچای ( سمت چپ در عکس زیر )، مدیر توسعه بخش اندروید و کروم در گوگل به بارسلونا رفته بود و در این رویداد مهم حضور داشت و در این بین نیز حرف های جالبی به خبرنگاران زد.

Sundar_Pichai

گوگل به واتس اپ پیشنهادی نداده

پیچای تاکید کرد که « گوگل هرگز پیشنهادی به واتس اپ نداده است، گزارش های منتشر شده در این مورد حقیقت ندارند. » این قدرت اینترنت در شایعه پراکنی را نشان می دهد. البته کدام دروغ است که نیمی از آن حقیقت نباشد؟ گوگل با واتس مذاکره کرده است ولی هیچ توافقی صورت نگرفته. جناب پیچای همچین گفته « جالب است که ببینیم چه اتفاقی برای فیسبوک و واتس اپ خواهد افتاد. » گویا پیچای از تمام آن کاربرانی که به خاطر شک و تردید های امنیتی به نرم افزارهای دیگری همچون تلگرام و Threema پناه آوردند مشتاق تر است.

مایکروسافت آزاد است هر کاری می خواهد با اندروید بکند

وقتی در مورد اسمارت فون های اندرویدی جدیدی که معرفی شده اند، از جمله سری X نوکیا از او پرسیدند، پیچای خندید و گفت « این نشان می دهد که وقتی ما می گوییم اندروید یک سیستم عامل آزاد است، دروغ نمی گوییم و این موضوع حقیقت دارد. » او همچنین عنوان کرد که به درستی متوجه استراتژی مایکروسافت نشده. شاید می توانست از استفان ایلوپ بخواهد تا به طور خلاصه همه چیز را برایش توضیح دهد…

بدافزارهای اندرویدی فقط چاپلوسی هستند

این دیگر برای کسی ناشناخته نیست که بدافزارها برای اندروید بیشتر از باقی سیستم عامل ها هستند. اما با توجه به آنچه پیچای می گوید وجود این بدافزارها به خاطر آن است که اندروید « پر استفاده ترین سیستم عامل در جهان است. » او افزود « اگر من یک شرکت داشتم که مخصوص بدافزارها بود، اندروید را هدف حملاتم قرار می دادم. »

تا پاییز خبری از نکسوس ۶ نخواهد بود

راجع به یک نکسوس جدید، مدیر اندروید این اطمینان را داد که « در نیمه اول سال جاری میلادی خبری از آن نخواهد بود. » پس باید همچنان منتظر نکسوس بعدی ماند.

گلکسی اس ۶ از اندروید نیرو می گیرد

وقتی از او در مورد تغییرات بین ارتباط شرکت های سامسونگ و گوگل پرسیده شد، پیچای گفت حقیقت خیلی خسته کننده تر از آنچه رسانه ها گفتند بود. پیچای آب سرد را روی آتش شایعات مبنی بر اختلاف بین سامسونگ و گوگل ریخت اما عنوان کرد که ترجیح می داد سامسونگ برای ساعت های هوشمندش هم از اندروید استفاده می کرد. ساعت های هوشمند جدید Gear که این شرکت کره ای اخیرا در کنگره جهانی معرفی کرد از سیستم عامل تایزن که یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است نیرو می گیرند. با این حال پیچای اطمینان داد که گلکسی اس ۶ یک اسمارت فون اندرویدی خواهد بود.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *