شایعه یا واقعیت ؟ گوگل در اندیشه ساخت نکسوس 8.9 اینچی

شایعه یا واقعیت ؟ گوگل در اندیشه ساخت نکسوس 8.9 اینچی
  • 1392/12/29
  • سهیل دارائی
  • 0

طبق آخرین گزارشاتی که از سوی  پایگاه اینترنتی IHS Technology به دست آمده ؛ اخباری مبنی بر تلاش های گوگل برای طراحی و ساخت تبلتی جدید که از 8.9 اینچ صفحه نمایش بهره می برد منتشر شده است.گویا این تبلت نو ظهور جزء تبلت های گران قیمتی که از سخت افزار بالایی بهره مند می باشند محسوب می شود.طبق گزارش رسمی پایگاه اینترنتی CNET تبلت جدید گوگل که احتمالا نامش نکسوس 8.9 باشد ؛ در ماه جولای ( یا اوایل آگوست ) میلادی به صورت رسمی معرفی می گردد.همان طور که اشاره کردم ؛ IHS نیز معتقد است که این تبلت نو ظهور دارای سخت افزار بروز و کاملا قدرت مند می باشد.

nexus-7-gen-2-table-small

یکی از نکات جالب توجهی که در این گزارش منتشر شده به چشم می خورد ؛ این است که علاوه بر این که گوگل قصد دارد از تازه ترین و به روز ترین سخت افزار در تبلت جدید خود استفاده کند ؛ در نقطه مقابل نیز قصد دارد قیمت تمام شده این تبلت را پایین آورد تا کاربر علاوه بر صرف هزینه پایین و مقرون به صرفه ؛ از تبلتی با امکانات و سخت افزار قدرت مند بهره ببرد.شایعه شده است که این تبلت نو ظهور تنها 299 دلار قیمت گذاری خواهد شد و بدون شک می توان گفت تهدید جدی برای سایر رقبا در بازار تبلت ها خواهد بود ! گفتنی است بدانید که علاوه بر پایگاه نام برده شده ؛ یک پایگاه رسانه ای دیگر که در قاره آسیا واقع شده است نیز گزارش داده است که به زودی نکسوس 8.9 گوگل را در بازار خواهیم دید.بنابراین باید خبر طراحی و ساخت این تبلت را از شایعات جدا کنیم و آن را خبری حقیقی بدانیم.درست چندی پیش بود که آمازون تبلت جدیدش را با نام تجاری  Kindle Fire HDX 8.9 وارد بازار کرد.این تبلت معرفی شده از سوی آمازون نیز تبلتی 8.9 اینچی است.

حال باید به انتظار نشست و دید چه زمانی گوگل از این تبلت جدید خود رونمایی به عمل می آورد.شاید بتوان در ذهن این سوال را مطرح کرد که ؛ اگر این تبلت به تولید برسد ؛ سرنوشت نکسوس 7 گوگل چه می شود ؟ آیا گوگل از بروز رسانی نکسوس 7 منصرف خواهد شد ؟ در پایان باید ذکر کنم که ؛ به احتمال فراوان ؛ این بار گوگل سراغ برند تایوانی اچ تی سی خواهد رفت و برای تولید نکسوس 8.9 خود از این برند کمک می گیرد.

» منبع : CNET «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *