شایعه یک مدل مک بوک ایر ۱۲ اینچی کاملا جدید

شایعه یک مدل مک بوک ایر ۱۲ اینچی کاملا جدید
  • 1393/1/3
  • بهراد جاود
  • 0

اگر شایعه ای که در یکی از فروم های چینی منتشر شده حقیقت داشته باشد، اپل به زودی مدلی از مک بوک را با طراحی ای متفاوت عرضه خواهد کرد. یکی از مهم ترین جنبه های این طراحی حذف بخش فن ها از مک بوک است. این شایعه توسط MacRumors بازنشر شده و گفته شده که مرجع خبر منبع مطمئنی در مورد سخت افزار های شرکت اپل است.

MBA

مدل جدید مک بوک ایر مدل های ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی امروزی را از دور خارج می کند

عکس از: اپل

طراحی بدون فن، دیوایس را بسیار سبک تر و باریک تر می کند. به عنوان مثال همچون برخی از تبلت های اندرویدی و اکثر تبلت های ویندوزی، آیپد ایر هم دارای یک طراحی بدون فن است. حتی برخی از جدیدترین و باریک ترین ویندوزی های ۲ در ‍۱ هم بدون فن هستند، مثل تبلت HP Spectre 13 مبتنی بر پردازنده Haswell اینتل که به عنوان لپ تاپ هم می توان از آن استفاده کرد.

علاوه بر این در این شایعه گفته شده که در طراحی جدید ترک پد مک بوک دکمه های غیر مکانیکی خواهد داشت. کیبورد فوق باریک Type Cover مایکروسافت که برای تبلت سرفیس پرو ۲ و سرفیس ۲ عرضه شده به همین نوع ترک پد مجهز است.

به این نکته نیز توجه کنید که هنوز مشخص نیست این طراحی تحت چه نامی به کار خواهد رفت، شاید مک بوک ایر باشد و شاید نامی دیگر اما این شایعه عنوان کرده که به احتمال زیاد طراحی جدید برای مک بوک ایر خواهد بود.

جالب اینکه پیش از هم شایعه ای از منبعی دیگر منتشر شده بود مبنی بر اینکه در سال ۲۰۱۴ یک مدل مک بوک ایر ۱۲ اینچی با صفحه نمایش رتینا وارد بازار خواهد شد.

تا به حال مک بوک ایر در دو مدل عرضه شده است: ۱۱.۶ اینچی و ۱۳.۳ اینچی که هر دو هم صفحه نمایشی با وضوح کم داشته اند. چه این شایعه واقعیت داشته باشد چه نه، زیاد هم دور از انتظار نیست که اپل تغییراتی در مک بوک ایر ایجاد کند. لپ تاپ سبک شرکت اپل یعنی مک بوک ایر از سال ۲۰۱۰ تا کنون تغییر گسترده ای در طراحی فیزیکی و صفحه نمایش خود ندیده است.

مرجع: CNet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *