اپل در فکر نسخه اندروید برای نرم افزار آیتونز است!

اپل در فکر نسخه اندروید برای نرم افزار آیتونز است!
  • 1393/1/3
  • بهراد جاود
  • 2

با توجه به گزارشی که روز جمعه منتشر شده است، اپل با مشکل کاهش فروش موزیک های دانلودی در آیتونز رو به رو شده است. برای مقابله با این مشکل این شرکت در حال ساخت سرویس موزیکی است که توانایی رقابت با اسپاتیفای و Beats Music را داشته باشد. علاوه بر این اپل در این فکر است که یک نسخه رسمی از آیتونز را در گوگل پلی استور منتشر کند.

iTunes

آیتونز برای اندروید؟ بعید هم نیست…

عکس از: اپل

ایده دیگری که در رابطه با آیتونز در حال بررسی است ارائه نسخه دیجیتال آلبوم های موسیقی پیش از عرضه رسمی CD آلبوم ها است. در این صورت تا قبل از انتشار CD آلبوم ها، تک آهنگ های آلبوم برای پخش دیجیتال در دسترس نخواهند بود.

در مقایسه با سال گذشته میزان فروش دیجیتال آلبوم ها در آیتونز ۱۳ درصد و میزان فروش دیجیتال ترک ها ۱۱ درصد افت داشته و همین آمار اپل را نگران کرده است. از سوی دیگر سال گذشته میلادی سرویس هایی همچون اسپاتیفای و پاندورا درآمد فراوانی از فروش عضویت ها، تبلیغات و صدور مجوز به دست آورده اند و روند رو به رشدی در سود مالی خود داشته اند.

از سوی دیگر این خبر هم به گوش می رسد که اپل تصمیم دارد آیتونز رادیو را به صورت یک نرم افزار مجزا عرضه کند. همه این تغییرات در آیتونز هنوز در قدم های ابتدایی قرار دارد و مشخص نیست کدام یک از این موارد به قدم نهایی می رسند، اما آنچه از آمار مشخص است اپل باید برای آیتونز چاره ای بیاندیشد. بد نیست نگاهی بیاندازیم به نظر استیو جابز و تیم کوک که زیاد هم با این موضوع بی ارتباط نیستند:

استیو جابز – سال ۲۰۱۱: « ما فکر کردیم آیا لازم است یک کلاینت موزیک برای اندروید درست کنیم یا نه. ما آیتونز را برای ویندوز منتشر کردیم تا میزان فروش آیپاد را افزایش دهیم. ولی من هیچ سودی در انتشار نرم افزار موزیک خودمان روی اندروید نمی بینم، به جز اینکه کاربران اندروید با این کار خوشحال می شوند و من نمی خواهم کاربران اندروید را خوشحال کنم. »

تیم کوک – مدیر حال حاضر اپل: « اگر دلیل منطقی ای وجود داشته باشد، اپل هیچ مشکلی در پورت کردن نرم افزار های iOS روی اندروید ندارد. »

همانطور که خودتان دیدید، اپل اکنون در مورد انتشار نرم افزار های خودش روی سیستم عامل های دیگر به خصوص اندروید سیاست بازتری دارد و مثل قبل سخت گیر نیست. پس زیاد هم بعید به نظر نمی رسد که به زودی آیتونز برای اندروید هم منتشر شود.

مرجع: PhoneArena.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. هیچی دیگه اپل باید برا اندروید اپ بسازه… استیو جابز کجایی که شرکت داره به فنا میره کم کم…!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *