گام به گام با ویندوز فون لومیا 520 ( نقد و بررسی )

گام به گام با ویندوز فون لومیا 520  ( نقد و بررسی )
  • 1393/1/17
  • سهیل دارائی
  • 7

ویندوز فون محبوب لومیا 520 را می شناسید ؟! تا چه حد با این ویندوز فون نوکیا آشنایی دارید !؟ امروز در این مقاله قصد دارم برای شما سروران گویا آی تی نقدی بر ویندوز فون لومیا 520 داشته باشم.همان طور که می دانید ؛ ویندوز فون لومیا 520 نوکیا در نمایشگاه MWC 2013 به صورت رسمی معرفی شد.به طور کل باید اذعان کنم که هدف برند نوکیا از طراحی و ساخت ویندوز فون لومیا 520 نشانه رفتن بازار اسمارت فون های میانه رده بود.این ویندوز فون نوکیا از زمان عرضه اش تا به حال توانسته خیلی زود تر از آن چه تصور می شد مخاطبین خاص خود را پیدا کند و به یکی از بهترین و محبوب ترین ویندوز فون های مقرون به صرفه بازار تبدیل گردد.در همین ابتدا باید اذعان کنم که اگر شما علاقه ای به صرف هزینه بالا برای داشتن یک ویندوز فون ندارید ؛ می توانید قید خرید ویندوز فون های گران قیمتی چون لومیا 920 را بزنید و با قیمتی کاملا مقرون به صرفه تر ؛ با تهیه ویندوز فون لومیا 520 از داشتن یک ویندوز فون لذت ببرید !

Capture

همانند بررسی اسمارت فون های دیگر در گویا آی تی ؛ ابتدا از زاویه طراحی ؛ این ویندوز فون ساخت نوکیا را مورد بررسی قرار می دهم.با نگاه اول به ویندوز فون لومیا 520 ؛ خیلی زود به این نکته پی می بریم که طراحی آن خارج از عُرفِ سری لومیا نوکیا نبوده و به طور کلی از همان ساختار پیروی می کند.به نظر من اگر بخواهیم شبیه ترین ویندوز فون سری لومیا به این ویندوز فون را نام ببریم ؛ خیلی زود ویندوز فون لومیا 620 در ذهنمان نقش می بندد.البته ما شاهد این هستیم که لبه های ویندوز فون لومیا 520 نسبت به ویندوز فون لومیا 620 تیز تر شده اند.طبق مشخصات فنی ویندوز فون لومیا 520 ؛ این ویندوز فون 124 گرم وزن دارد و ابعادی معادل ؛ 120×64×9.9 میلی متر داراست.

Capture

سمت راست این ویندوز فون ؛ شاهد قرارگیری کلیدهای پاور ؛ شاتر و تغییر دهنده میزان حجم صدا هستیم.در قسمت زیرین این ویندوز فون ؛ درگاه microUSB تعبیه شده است و قسمت بالای آن نیز مجهز به جک 3.5 میلی متری هدفون است.در پشت ویندوز فون لومیا 520 نیز دوربین و بلندگو را مشاهده می کنید.

Capture

همان طور که می دانید ؛ سری لومیا برند نوکیا ؛ در تنوع رنگ کاور پشتی معروفند و شما با هر سلیقه رنگی ای که دارید می توانید یک کاور پشتی برای ویندوز فون خود تهیه کنید و آن را جایگزین نمایید.

Capture

حال برویم به سراغ مشخصات فنی این ویندوز فون محبوب نوکیا ! نوکیا برای ویندوز فون لومیا 520 ؛ از یک نمایش گر چهار اینچی لمسی خازنی از نوع IPS LCD استفاده کرده است که رزولیشن تصویر ( کیفیت تصویر ) 800×480 پیکسل را برای کاربر به ارمغان می آورد.تراکم پیکسلی این نمایش گر ؛ 233 پیکسل بر اینچ است.همچنین نمایش گر ویندوز فون لومیا 520 ؛ قادر به تولید 16 میلیون رنگ است.از دیگر قابلیت های این نمایش گر چهار اینچی ؛ ضد خش بودن و دریافت چندین لمس همزمان است.

Capture

قلب تپنده  ویندوز فون لومیا 520 ؛ پروسسور ( پردازنده ) دو هسته ای Qualcomm Snapdragon S4 با فرکانس کاری یک گیگاهرتز است.البته در کنار این پروسسور ؛ نوکیا اقدام به قرار دادن یک پروسسور گرافیکی Adreno 305 نیز کرده است.بد نیست بدانید که نوکیا برای این ویندوز فون ؛ تنها از 512 مگابایت حافظه رَم بهره برده است.حافظه ذخیره سازی داخل این ویندوز فون ؛ 8 گیگابایت است که در صورت نیاز به حافظه ذخیره سازی بیش تر می توان با کمک گرفتن از کارت حافظه خارجی ؛ این مشکل را رفع کرد.

Capture

باید اذعان کنم که این ویندوز فون تا سقف 64 گیگابایت می تواند حافظه خارجی را ساپورت نماید.همچنین باید اذعان نمایم که سیستم عامل پیش فرض ویندوز فون لومیا 520 ؛ ویندوز فون 8 است.نوکیا برای این ویندوز فون محبوب و مقرون به صرفه از یک باتری 1430 میلی متری آمپر ساعتی استفاده کرده است.گویا این باتری تعبیه شده ؛ قادر است برای شما امکان 14 ساعت مکالمه ممتد را به ارمغان آورد.از دیگر امکانات تعبیه شده برای این ویندوز فون محبوب ؛ 3G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS و بلوتوث است.

Capture

حال نوبت می رسد به دوربین ویندوز فون لومیا 520 ! این ویندوز فون از دوربینی 5 مگاپیکسلی بهره می برد .این دوربین قادر خواهد بود تا تصاویری با سایز 1936 × 2592 پیکسل را برای شما به ارمغان آورد.دوربین 5 مگاپیکسلی ویندوز فون لومیا 520 ؛ از دیافراگم F/2.4 بهره می برد و دارای امکاناتی نظیر قابلیت فوکوس لمسی ( Touch to Focus ) و ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده بر روی آن (Geo-Tagging) می باشد.سرعت فیلم برداری دوربین این ویندوز فون ؛ 30 فریم بر ثانیه است و شما قادر خواهید بود تا با دوربین  ویندوز فون لومیا 520 ؛ فیلم هایی با کیفیت HD 720p در ابعاد 720×1280 پیکسل تهیه کنید.یکی از اقدامات فوق العاده عجیب و تامل برانگیزی که در این ویندوز فون دیدم ؛ عدم وجود دوربین دوم برای برقراری تماس های تصویری است ! گویا نوکیا به کل از این آپشن بر روش این ویندوز فون چشم پوشی کرده است !!!

Capture

  • معایب اصلی ویندوز فون لومیا 520 نوکیا چیست ؟!
  • حافظه رَم 512 مگابایتی
  • عدم وجود دوربین دوم جهت برقراری تماس های تصویری
  • دوربین متوسط
  • فقط و فقط از سیم کارت های میکرو پشتیبانی می کند
  • عدم وجود NFC

Capture

در پایان باید اشاره کنم که ؛ ویندوز فون لومیا 520 با توجه به قیمت کاملا مقرون به صرفه ای که دارد و همین طور امکانات خوبی که در آن نهفته است می تواند یکی از انتخاب های شما برای خرید یک ویندوز فون باشد ! انتخابی که قطعا پشیمان نخواهید شد ! از شما سروران گویا آی تی خواهشمندم تا دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را راجع به این ویندوز فون محبوب و این نقد درج نمایید.

» منبع : اختصاصی گویا آی تی «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سلام
    گوشیهای لومیا عالی اند،مصرف رمشون خیلی خیلی پایین تر از اندرویده و همون 512 هم برای هر کاری کافیه.در بین معایب هم فقط نبود دوربین دوم میتونه مهم باشه چون همینطور که گفتید این گوشی رده متوسطه پس نباید انتظار دوربین خیلی خوب و خصوصا nfc رو ازش داشت.

  2. با سلام لطفا بفرمایید بع از اینکه شماره گرفتم صفحه محو میشه راهنمایی کنید متشکرم

  3. این ها هیچی نیستند گول این حرف ها هم نخورید من هم با این چیز ها خر شدم
    خیلی باهاله ها هاهاهاها

  4. سلام ازدوستان خواهش میکنم به سوالم جواب بدن.چگونه میتونم نرم افزارهایی مانند تلگرام و اینستا گرام و شاریت رو روی لومیا۵۲۰ نصب کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *