تست باتری اسمارت فون Nokia XL

تست باتری اسمارت فون Nokia XL
  • 1393/2/16
  • سهیل دارائی
  • 0

Capture

بدون شک در نگاه اول به اسمارت فون Nokia XL ؛ می توان اذعان داشت که این اسمارت فون یک اسمارت فون نسبتا بزرگ و همین طور سنگین به حساب می آید.جالب است بدانید که برای این اسمارت فون نسبتا بزرگ ؛ یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی کوچک تعبیه شده است ! همان طور که می دانید ؛ اسمارت فون دوسیم کارته Nokia XL ؛ نمایش گری WVGA  دارد و مغز متفکرش ؛ پروسسور ( پردازنده ) دو هسته‌ای Cortex-A5 می باشد.حال باید دید که باتری کوچک این اسمارت فون نسبتا بزرگ با سخت افزاری که دارد ؛ می تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد یا خیر ! به همین منظور جهت روشن شدن هرچه بیش تر موضوع ؛ نتایج تست باتری اسمارت فون Nokia XL را در ادامه بررسی خواهیم کرد.گفتنی است که مدل دیگر اسمارت فون Nokia XL در دل خود از باتری 1500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.می توان گفت به ازای یک اینچ بزرگ تر شدن نمایش گر ؛ ۵۰۰ میلی‌ آمپر ساعت نیز به ظرفیت باتری اضافه گشته است ! جالب است بدانید که در تست زمان مکالمه ؛ اسمارت فون Nokia XL سی دقیقه زودتر از نسخه دو سیمکارته Nokia X باتری تمام می کند.البته اسمارت فون Nokia XL توانست با همین اختلاف زمانی ؛ باتری آیفون 5C را شکست دهد ! در تست ها مشخص شده است که اسمارت فون Nokia XL ؛ دارای کارکرد تقریبی ۱۱ ساعته می باشد که برای این اسمارت فون کاملا قابل قبول است.البته شایان ذکر است که هنگامی که یک سیم کارت درگیر تماس است ؛ سیم کارت دوم موجود در اسمارت فون ؛ غیرفعال می‌باشد و بدین ترتیب خبری از زیان رسیدن به عمر باتری نیست !

Capture

یکی از نتایج اعجاب انگیز به دست آمده در تست باتری اسمارت فون Nokia XL ؛ مدت زمان وب گردی با این اسمارت فون است ! چرا که باتری اسمارت فون Nokia XL می تواند ۱۲ ساعت دوام آورد ! این نتیجه فوق العاده است ! حتی دو سیم کارته های دیگر بازار ؛ همانند اسمارت فون های Xperia C و HTC Desire 700 موفق به شکست باتری اسمارت فون Nokia XL نشدند.

Capture

بدون شک ؛ وب گردی با اسمارت فون فشار زیادی را به باتری می آورد.جالب است بدانید که مدت زمان پخش ویدئو در اسمارت فون Nokia XL تنها کمی بیش از نیمی از زمان وب گردی آن بود.این نتیجه از تست پخش یک فایل ویدئویی AVI/DivX به دست آمده است.طبق گمانه زنی ها ؛ گویا یک ترکیب محتوا و کدک متفاوت ممکن است با سرعت کم تر و پایین تری شارژ باتری را کاهش دهد.همان طور که در جریانید ؛ دوربین تعبیه شده برای اسمارت فون Nokia XL ؛ قادر به ضبط فیلم های ویدئویی با فرمت 3GP است.شاید بتوان گفت که همین نکته ؛ برای دیرتر خالی شدن باتری این اسمارت فون حائز اهمیت باشد.البته شاید تنها استفاده از فرمت 3GP نیز برای کاربران کسل کننده باشد و بگویند که دیگر وقتی mp4 در میدان است ؛ استفاده از 3GP کمی از مُد افتاده به نظر می رسد !

Capture

درتست استقامت باتری ؛ عملکرد باتری تعبیه شده اسمارت فون نوکیا X وضعیت مطلوبی نداشت و این تست را نا امیدانه پشت سر گذاشت ! چرا که زمان استقامت باتری آن تنها ۳۸ ساعت است ! اما در همین تست ؛ وضعیت باتری اسمارت فون Nokia XL کاملا متفاوت است ! این باتری تعبیه شده 2000 میلی آمپر ساعتی اسمارت فون Nokia XL توانست میزان ۶۲ ساعت استقامت باتری را از آنِ خود نماید.می توان گفت که باتری اسمارت فون Nokia XL می تواند خیال شما را بین ۲ تا ۳ روز از نظر شارژ مجدد راحت کند.

Capture

در جمع بندی پایانی باید اذعان کنم که ؛ این میزان ؛ میزانی نیست که شما از یک اسمارت فون برجسته روز دنیا انتظار دارید.البته در این شکی نیست که نوکیا ؛ اسمارت فون های سری X خود را جهت جذب افرادی که از سری گوشی های Asha استفاده می کردند را هدف قرار داده است ! اما شاید قیمت پایین و مقرون به صرفه اسمارت فون Nokia XL ؛ حتی فرصت فکر کردن و تاسف خوردن برای باتری آن را به شما ندهد !

» منبع : gsmarena «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *