تست باتری اسمارت فون Samsung Galaxy S5

تست باتری اسمارت فون Samsung Galaxy S5
  • 1393/2/22
  • سهیل دارائی
  • 2

پرچمدار جدید سامسونگ ؛ اسمارت فون  Galaxy S5 ؛ خیلی زود توانست در دل کاربران جای خود را باز کند و رفته رفته یکی از پر فروش ترین اسمارت فون های بازار موبایل گردد.امروز در این مقاله ؛ قصد دارم برای شما سروران گویا آی تی؛ باتری تعبیه شده برای اسمارت فون  Galaxy S5 سامسونگ را مورد بررسی قرار دهم.

Capture

بدون شک یکی از فاکتورهای مهم در خرید یک اسمارت فون ؛ وضعیت باتری آن است. حتی اگر اسمارت فونی تمام امکانات روی کره خاکی را هم در خود گنجانده باشد اما باتری آن ضعیف باشد ؛ قطع به یقین قید خرید آن را می زنید ! این مسئله بیان گر این است که یکی از اصلی ترین نگرانی های خریدار یک اسمارت فون ؛ عملکرد باتری آن است.

همان طور که می دانید ؛ اسمارت فون  Galaxy S5 در قیاس با پرچمدار قبلی سامسونگ ؛ از صفحه نمایش بزرگ تری بهره نمی برد! دقیقا می‌توان گفت که این پرچمدار جدید در قیاس با نسل قبلی خود تنها یک دهم اینچ رشد صفحه نمایشی داشته است.نسل قبلی مجهز به نمایش گری 5 اینچی بود و حالا اسمارت فون  Galaxy S5 به نمایش گری 5.1 اینچی مجهز گشته است.البته رزولیشن تصویر ومیزان روشنایی نور نمایش گر اسمارت فون Galaxy S5 در قیاس با نسل قبلی خود بسیار بهتر شده است. پروسسور (پردازنده)  قدرتمند اسنپدراگون 801 که مغز متفکر اسمارت فون  Galaxy S5 است کاملا این اسمارت فون را در قیاس با نسل قبلی خود ؛ قدرتمند تر ساخته است.

جالب است بدانید که متخصصین سامسونگ ؛ تعدادی حالات متفاوت ذخیره‌ ظرفیت باتری در اسمارت فون  Galaxy S5  قرار داده اند. یکی از این حالات تعبیه شده ؛ حالت ” Ultra Power Saving mode ” می باشد که با فعال سازی آن توسط کاربر؛ تعداد زیادی از اپلیکیشن های درحال اجرا اسمارت فون  Galaxy S5 به کارشان پایان می دهند و غیرفعال می گردند. حتی آن چه که برای شما می ماند ؛ فقط یک نمایش گر ساده‌ سیاه و سفید است ! توصیه می شود تا از این حالت تنها در مواقع بحرانی که نیاز به روشن نگاه داشتن اسمارت فون خود دارید استفاده نمایید.البته باید خاطر نشان شوم که در تست باتری ؛ هیچ کدام از آن حالات یاد شده استفاده نشده است و تنها باتری در حالت نرمال ( عادی ) تست شده است.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید ؛ در تست مکالمه یا ” Talk time ” ؛ که در حالت مکالمات 3G  انجام شده است ؛ پرچمدار سامسونگی تنها 21 ساعت دوام خواهد آورد.می توان گفت که باتری اسمارت فون Samsung Galaxy S5 یک ساعت بیش تر ازباتری اسمارت فون HTC One M8 شارژ نگاه می دارد.همچنین باتری این پرچمدار سه ساعت بیش تراز باتری Galaxy Note 3 شارژ نگاه می دارد.البته باید خاطر نشان شوم که ؛ در این بخش ؛ باتری اسمارت فون Samsung Galaxy S5 هیچ حرفی در مقابل باتری اسمارت فون LG G2 ندارد ! چرا که با اسمارت فون LG G2 می توان 25 ساعت مکالمه مداوم داشت.

Capture

همان طور که می دانید سامسونگ در پرچمدار جدید خود از یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعت ساعتی استفاده نموده است.این ظرفیت باتری ؛ 800 میلی آمپر ساعت از باتری 2000 میلی‌آمپرساعتی S4 بیش تر است.اسمارت فون LG G2 نیز دارای باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی است.در تست وب گردی (Web browsing ) ؛ که با قابلیت وای-فای اسمارت فون ها انجام شد نتایج زیر به دست آمد :

Capture

این طور که از نتایج این تست پیداست ؛ نه و نیم ساعت می توان با اسمارت فون Samsung Galaxy S5 در دنیای اینترنت به گشت و گذار پرداخت.پرچمدار اچ تی سی نیز نیم ساعت کم تر دوام می آورد و با آن می توان 9 ساعت به گشت و گذار اینترنتی پرداخت.حال به سراغ تست بعدی برویم ! تست بعدی انجام شده روی باتری این اسمارت فون ؛ تست پخش فایل ویدئویی ( Video playback ) نام دارد.

Capture

در این تست بر خلاف تست های قبلی ؛ پرچمدار تایوانی اچ تی سی یعنی HTC One M8 موفق به شکست پرچمدار کره ای سامسونگ می شود.البته سرآمد این تست ؛ اسمارت فون نوظهور LG G Flex است که عملکرد بسیار خوبی در این حوزه دارد.اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم ؛ باید اذعان کنم که اسمارت فون Samsung Galaxy S5 ؛ سه ساعت زمان مکالمه و دو ساعت زمان وب‌ گردی بیش تری در قیاس با نسل قبلی خود برای کاربر به ارمغان می آورد.

Capture

البته مدت زمان پخش فایل ویدئویی آن کم تر گشته است.اسمارت فون جدید دیگر سامسونگ که Galaxy Note 3 نام دارد نیز با وجود نمایش گری 5.7 اینچی و باتری 3200 میلی‌آمپرساعتی در تمامی تست های انجام شده به غیر از تست پخش فایل ویدئویی پشت سر  اسمارت فون Samsung Galaxy S5 قرار گرفت و نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد.زمان حالت آماده به کار یا همان ” standby ” نیز برای باتری  اسمارت فون Samsung Galaxy S5 ؛ 72 ساعت برآورد شده است که این مدت زمان ؛ پرچمدار جدید سامسونگ را در میان اسمارت فون های Galaxy S4 و Note 3 همین برند قرار می دهد.در پایان باید خاطر نشان شوم که ؛ حتی بدون استفاده از حالات ذخیره‌ انرژی  اسمارت فون Samsung Galaxy S5 ؛ باتری آن عمر بسیار خوبی داشته است و با کاربری متوسط شما می توانید از  اسمارت فون Samsung Galaxy S5 سه روز متوالی استفاده نمایید بی آن که نیاز به شارژ مجدد داشته باشید.

» منبع : gsmarena «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. در عمل واقعا عمر باتري galaxy S5 كمتر از اين هاست و در استفاده من خيلى اذيت شدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *