تولد سیزده سالگی Apple Store‌ها مبارک!

تولد سیزده سالگی Apple Store‌ها مبارک!
  • 1393/2/26
  • محسن پاك نيت
  • 0

طرفدار شرکت اپل و محصولاتش باشیم یا نه، باید بپذیریم که تعصب مشتریان این شرکت به ابزارهای تولیدی توسط اپل و خدماتی که ارائه می‌دهد، در تمام دنیا زبانزد است.

به باور کارشناسان، خرده‌فروشی‌های اپل که ما آن‌ها را به نام Apple Store می‌شناسیم و متأسفانه در کشورمان امکان استفاده از خدماتشان را نداریم، یکی از مهمترین دلایل این محبوبیت هستند. بد نیست بدانید که 3 روز دیگر، یعنی 19 ماه مه 2014، این فروشگاه‌ها سیزده ساله می‌شوند.

apple-store

روز نوزدهم ماه مه سال 2001، شرکت اپل اولین خرده‌فروشی خود را در ساعت 10 صبح در منطقه مک‌لین ایالت ویرجینیا بازگشایی کرد. دومین فروشگاه نیز سه ساعت بعد در منطقه گلندایل کالیفرنیا راه‌اندازی شد و امروز بیش از 250 خرده‌فروشی اپل در امریکا و بیش از 420 فروشگاه از این نوع در سراسر جهان وجود دارد و اپل همچنان تعداد خرده‌فروشی‌های خود را افزایش می‌دهد؛ چون این فروشگاه‌ها برای اپل سودآوری دارند!

البته شرکت‌های دیگر نیز به اهمیت فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای تبلیغ و آموزش امکانات محصولاتشان پیش از فروش به مشتریان، پی برده‌اند و چند سالی است که مایکروسافت، سامسونگ، سونی و سایرین نیز خرده‌فروشی‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند. البته باید اذعان کرد که اپل‌ استورها به مراتب موفق‌تر از رقبا عمل کرده‌اند و دلیل این موفقیت نیز سه ویژگی اساسی خرده‌فروشی‌های اپل است:

اول: اپل استورها  آنقدر زیبا طراحی شده‌اند که حتی اگر داخل آنها نشوید، دوست دارید به داخلشان نگاه بیندازید و از دیدن دکور فروشگاه و محصولات باکیفیت و منحصر‌به‌فرد اپل لذت ببرید.

دوم: در داخل اپل استورها می‌توانید حسابی با ابزارهای مختلف کار کنید و سؤال بپرسید و قبل از خرید یک محصول، کاملا با آن آشنا شوید. کارمندان با حوصله فراوان و اطلاعات دقیق، شما را راهنمایی می‌کنند و هرچه را که بپرسید با روی گشاده پاسخ می‌دهند.

سوم: در خرده‌فروشی‌های اپل، همه چیز اپل است! یعنی محصولات، نرم‌افزارها، دکوراسیون و حتی راهنماها، همه هویت اپلی دارند و انتخاب‌ها مشخص و در دسترس است. همین مسأله باعث می‌شود شما به راحتی روی محصولی که با آن کار می‌کنید متمرکز شوید و حواستان به برندهای مختلف و محصولاتی با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت پرت نشود.

apple-store

دلایل فوق باعث می‌شوند مشتری در خرده‌فروشی اپل راحت‌تر انتخاب و خرید کند چون جذابیت محصولات و دکوراسیون، دسترسی به محصولات از نزدیک و شناختن ویژگی‌های آن‌ها و همچنین آسودگی در انتخاب، اغلب افراد را به خرید متقاعد می‌کند.

شما فکر می‌کنید بازگشایی اپل استورها و خرده‌فروشی‌های برندهای دیگر در کشور ما، چه کمکی به مشتریان می‌کند؟ این کار چقدر برای شرکت‌ها سودآوری خواهد داشت؟

آیا دوست دارید به مغازه‌هایی مراجعه کنید که انواع برندها را در کنار هم می‌فروشند یا به خرده‌فروشی‌هایی که انحصارا محصولات یک برند را می‌فروشند؟

منبع: retail.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *