سلام Xiaomi به دنیای تبلت ها! نخستین تبلت Xiaomi رونمایی شد

سلام Xiaomi به دنیای تبلت ها! نخستین تبلت Xiaomi رونمایی شد
  • 1393/2/26
  • سهیل دارائی
  • 0

برند چینی Xiaomi امروز نخستین تبلت خود را رونمایی کرد.این تبلت نوظهور که از سخت افزاری قدرتمند بهره می جوید با نام تجاری Mi Pad به همگان معرفی شد.

Mi Pad برند Xiaomi نمایشگری 7.9 اینچی دارد که رزولوشن تصویر ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل همراه با تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi را برای کاربر به ارمغان می آورد. در دل این تبلت نوظهور آخرین مدل از تراشه های Nvidia جا خوش کرده است.

Capture

 مغز متفکر Mi Pad برند Xiaomi ، پروسسور انویدیا تگرا K1 است که به هسته ۲٫۲ گیگاهرتزی ۶۴ بیتی از سری Cortex-A15 مجهز شده است. شایان ذکر است که پروسسور انویدیا تگرا K1  به کار رفته در این تبلت، می تواند با پروسسور قدرتمند اسنپدراگون ۸۰۵  برابری کند . این تبلت نو ظهور از دو گیگابایت حافظه رم برخوردار است و قرار است در دو مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی پای خود را به بازار تبلت ها باز نماید.

Capture

Xiaomi برای نخستین تبلت خود از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده نموده است. گفتنی است که دوربین دوم آن نیز ، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی است. وجود Wi-Fi 802.11ac ، ساپورت حافظه خارجی تا سقف  ۱۲۸ گیگابایت ، ضخامت ۸٫۵ میلی متری و وزن ۳۶۰ گرمی از دیگر مشخصات فنی  Mi Pad است.

Capture

در همان نگاه نخست به Mi Pad برند Xiaomi می توان دریافت که در طراحی آن ردپای Apple iPad mini 2 به چشم می خورد و این تبلت نو ظهور شباهت های فراوانی به آن دارد.Xiaomi در ساخت نخستین تبلت خود از پلاستیک برای بدنه آن بهره برده است.با توجه به باتری 6700 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده برای این تبلت ، Xiaomi مدعی شده است که کاربر می تواند تا یازده ساعت به تماشای فیلم و هشتاد و شش ساعت به گوش دادن موسیقی با آن بپردازد.

Capture

در انتها باید خاطر نشان کرد که مدل ۱۶ گیگابایتی Mi Pad ، تنها ۲۴۰ دلار و مدل ۶۴ گیاگابایتی آن نیز ۲۷۳ دلار قیمت گذاری شده است.

» منبع :  gsmarena «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *