گوگل کروم؛ همچنان پراستفاده‌ترین مرورگر موبایل و دسکتاپ

گوگل کروم؛ همچنان پراستفاده‌ترین مرورگر موبایل و دسکتاپ
  • 1393/2/28
  • بهراد جاود
  • 0

پلتفرم شناسایی و به اشتراک گذاری اجتماعی Shareaholic چند ساعت پیش گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد بازار مرورگرها در هشت ماه گذشته چگونه تغییر کرده است. یر طبق این گزارش، مرورگر گوگل کروم همچنان در بین ابزارهای موبایل و دسکتاپ مرورگر پیشتاز است و مهم‌ترین تغییر قابل توجه در آمار ارائه شده نسبت به آمار پیشین، این است که فایرفاکس از مقام دوم به مقام چهارم جدول سقوط کرده است، یعنی پایین‌تر از سافاری و اینترنت اکسپلورر.

Browsers

در فاصله زمانی بین این دو گزارش، گوگل کروم وضعیت تقریبا بدون تغییری داشته و فقط 0.03 درصد افت داشته است اما همچنان میزان استفاده از کروم، از مجموع میزان استفاده از فایرفاکس، اپرا و IE بیشتر است. در این مدت، فایرفاکس 4.66 درصد افت داشته، سافاری 0.96 درصد کاهش استفاده داشته و IE هم 3.13  درصد سقوط تعداد کاربران را تجربه کرده است.

نکات مهم‌ دیگری نیز به شرح زیر از گزارش Shareaholic به دست می‌آید:

  • مرورگر سافاری (in-app) و مرورگر پیش‌فرض اندروید، تنها مرورگرهایی هستند که به میزان قابل توجهی رشد کرده‌اند. به زودی مرورگر پیش‌فرض اندروید با فایرفاکس برای تصاحب مقام چهارم جدول ِ پراستفاده‌ترین مرورگرها وارد رقابت می‌شود.
  • بیش از نیمی از مرورگرهای مورد بررسی، در میزان استفاده افت داشته‌اند که از این میان افت فایرفاکس و IE از همه بیشتر بوده است.
  • با اینکه مرورگر موبایل اپرا (اپرا مینی) از جمله مرورگرهایی بوده که در این گزارش پیشرفت داشته، اما مرورگر دسکتاپ اپرا در مقام آخر این جدول قرار دارد.

نکته اول به ما یادآوری می‌کند که در بازار مرورگرها، ابزارهای موبایل تا چه حد حائز اهمیت هستند و در نتیجه می‌توان به این نکته پی برد که موزیلا با ساختن سیستم عامل فایرفاکس کار عاقلانه‌ای انجام داده است. موزیلا متوجه شده است که اگر سیستم عامل منحصر به فرد خود را با مرورگر موبایلش نداشته باشد، نمی‌تواند با گوگل، اپل و مایکروسافت رقابت کند.

جالب است بدانید آمار ارائه شده توسط Shareaholic از بررسی رفتار اینترنتی 250 میلیون مخاطب که صفحات بیش از 200 هزار کاربر این سرویس را بازدید می‌کنند به دست آمده است و Shareaholic مرورگرهای موبایل را هم در گزارش‌ خود در نظر گرفته است.

نکته: افرادی که گزارش‌های مربوط به میزان استفاده از مرورگرها را دنبال می‌کنند، حتما متوجه تفاوت‌های زیاد بین گزارش‌های منابع مختلف شده‌اند. این موضوع ناشی از تفاوت در جامعه آماری کاربرانی که در سیستم‌های آمارگیر متفاوت عضو هستند بوده و به معنای غلط بودن آمارها نیست. به این معنا که اگر بخواهیم آمار سهم بازار را با دقت بررسی کنیم، باید بین تعداد کاربران و تعداد صفحات مشاهده شده توسط هر کاربر تفاوت قائل شویم.

مرجع: thenextweb

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *