دلسوزی فیسبوک برای افراد گرسنه‌! به زودی شاهد منوی غذای رستورانها در فیسبوک خواهیم بود!

دلسوزی فیسبوک برای افراد گرسنه‌! به زودی شاهد منوی غذای رستورانها در فیسبوک خواهیم بود!
  • 1393/3/3
  • سهیل دارائی
  • 0

رستوران ها و کافه های بسیاری در شبکه اجتماعی فیسبوک، اقدام به ساخت یک صفحه برای خود کرده اند و از این راه، کسب و کار خودشان را رونق می بخشند. به نظر می رسد، فیسبوک افکار جالبی برای این قشر در سر دارد و قرار است ویژگی جدیدی برای صاحبان رستوران ها و کافه ها ایجاد کند تا آن ها به راحتی هرچه تمام تر بتوانند منوی کامل غذاها و نوشیدنی هایشان را به صورت آنلاین روی پیج فیسبوکشان درج کنند!

Capture

گفتنی است صاحبان رستوران ها و کافه ها، با کمک گرفتن از ابزاری به نام SinglePlatform، قادر خواهند بود تا منوی غذاها و نوشیدنی های خود را تفکیک کنند. این تفکیک پذیری می تواند بر حسبِ نوع غذا، قیمت غذا، نوع مواد غذایی به کار رفته در آن و غیره صورت پذیرد. گویا این سرویس جدید فیسبوک فعلا تنها در کانادا و ایالات متحده به اجرا درآمده است. به نظر می رسد که فیسبوک در حال تدارک ساز و کاریست تا رستوران ها و کافه های سایر نقاط این کره خاکی، بتوانند از طریق آپلود کردن فایل PDF منو غذایی خود را روی پیج فیسبوک قرار دهند.

بدون شک این ساز و کار جدید فیسبوک می تواند به کسب و کار صاحبان رستوران ها و کافه کمک کند، به ویژه این قابلیت به نفع رستوران هایی است که وب سایتی به صورت فِلَش تعبیه کرده اند! چرا که دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل iOS، مانند آیپد و آیفون، برای بارگذاری فایل های فلش به مشکل برخواهند خورد و خبری از ساپورت فایل های فلش بر روی سیستم عامل iOS نیست.

البته با این وجود هنوز هم سایت هایی که فلش محور هستند بقا دارند و طی آخرین آمار به دست آمده، 16 درصد سایت ها با پلتفرم فلش برپا شده اند. بنابراین به جای هزینه مجددی که رستوران های صاحب سایت فلشی برای طراحی مجدد باید بپردازند، می توانند به راحتی عضو فیسبوک شوند و منوی غذایی خود را به هزاران نفر نشان دهند!

Capture

این احتمال نیز وجود دارد که نتیجه جست و جو در سایت هایی که تحت پلتفرم فلش ساخته شده اند و به یک شبکه اجتماعی نظیر فیسبوک لینک شده باشند دارای سئو جالبی نباشد. بنابراین عدم سئو مناسب یک سایت، می تواند در قرار گرفتن لیست ابتدایی سرچ انجینی مثل گوگل دچار مشکل کند.

علاوه بر این مشکلات، سایت های فلشی هزینه بالایی دارند و نگهداری آن ها نیز گران قیمت و دشوار است.به طور کل جهت آپدیت و بروزرسانی چنین سایت هایی نیاز به دانش فنی است.حتی اگر بخواهید تغییرات کوچکی در منوها یا مثلا تغییر ساعت شروع به کار رستوران برای یادآوری به مشتریان اعمال نمایید، نیاز به داشتن دانش فنی لازمه هستید.

» منبع : digitaltrends «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *