با استفاده از تلفن هوشمند، از کلید درب خانه خود کپی بگیرید!

با استفاده از تلفن هوشمند، از کلید درب خانه خود کپی بگیرید!
  • 1393/3/3
  • سهیل دارائی
  • 0

وقتی می توان به راحتی آب خوردن کلید درب خانه خود را با اسمارت فون کپی کرد، دیگر چه نیازی به اتلاف زمان گران بها و مصرف سوخت است تا خود را به فروشگاه کلید سازی برسانیم؟!

Capture

بله سطر بالا را درست خوانده اید! گر فکر می‌کنید این یک ایده کاملا خیالی است و به نظر شما تحقق آن فقط در رویاها میسر خواهد شد، باید بدانید که این رویای محال، به تازگی توسط کمپانی Keys Duplicated (که پیش از این به نام Shloosl شناخته می شد) رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است. گویا این کمپانی وبسایتی با هدف کمک به مردم برای ساخت یک نسخه کپی از کلید درب خانه خود طراحی نموده است!

با توجه به اطلاعات موجود در قسمت “درباره ما” این وب سایت، تنها کافیست از نمای جلو و عقب کلید مورد نظر عکس بگیرید و در سایت مربوطه آپلود کنید و با صرف هزینه 6 دلار، یک کلید یدک خواهید داشت. البته این هزینه برای بار نخست است و در صورت تمایل شما برای کپی کردن همان کلید در دفعات بعدی، کافیست مبلغ 4 دلار پرداخت نمایید.

جالب است بدانید که هزینه ارسال پستی با کمپانی است و شما فقط باید در خانه به انتظار بنشینید تا کلید ساخته شده برایتان ارسال گردد. کمپانی Keys Duplicated مدعی شده است که کلید کپی شده بسیار باکیفیت تر از کلید اصلی است!

البته جدا از فوایدی که این طرح دارد، ابعاد نگران کننده نیز در آن به چشم می خورد! چرا که هر فردی می تواند از روی کلید دیگران عکس بگیرد و آن را برای این کمپانی ارسال کند و پس از یک هفته کلید کپی شده به دستش برسد. چه تضمینی وجود دارد که خرابکاران و سارقین، با این ترفند شروع به سوء استفاده از خانه ها و سرقت از منازل نکنند!؟

یک تیم تحقیقاتی این مسئله را پیگیری کرده و این دل مشغولی را با بنیان‌گذار این ایده مطرح کرده است. علی رحیمی (Ali Rahimi)، بنیان‌گذار کمپانی Keys Duplicated، مدعی شده است که نباید هیچ گونه نگرانی از این بابت داشت. چرا که کمپانی Keys Duplicated به این بُعد نیز فکر کرده است و برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، سفارشات حاوی عکس های مشکوک را رسیدگی نخواهد کرد و همین طور از تمام مشتریان درخواست شده تا تصاویر را در حالی که کلید در دست خودشان است برای کمپانی Keys Duplicated ارسال نمایند.

جالب است بدانید که در قسمت ” امنیت” وب سایت این شرکت، بندهایی از قوانین برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده درج شدهاست. طبق قوانین وضع شده این کمپانی، تمامی مشتریان جهت پرداخت سفارشات خود فقط از طریق کارت اعتباری می توانند وجه پرداختی را ارسال نمایند. این کار به شناختن مجرم در مدت زمان کوتاهی کمک خواهد کرد.

طبق قانون دوم، تصاویر ارسالی باید کیفیت بالایی داشته باشند و از شمای کلی جلو و پشت کلید باشند. همچنین آدرس مشتری ها نیز در سیستم امنی ذخیره می شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل، مجرم به آسانی شناخته شود.

» منبع : digitaltrends «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *