گوگل در سال جاری برای خرید چند شرکت کوچک و متوسط، 30 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد

گوگل در سال جاری برای خرید چند شرکت کوچک و متوسط، 30 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد
  • 1393/3/5
  • سهیل دارائی
  • 0

طبق جدیدترین اسناد تحویل داده شده از سوی شرکت گوگل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)، این کمپانی سیاست های بزرگی را در سر می پروراند و مقاصد مهمی را برای آینده دنبال می کند. به نظر می‌رسد گوگل مترصد آن است که با صرف هزینه ای بین 20 تا 30 میلیارد دلار از درآمد های خارجی خود، بتواند شرکت های موفق بین المللی را خریداری کرده و به زیر مجموعه خود در آورد. این هزینه ها قطع به یقین صرف خرید کمپانی های در حال فروش نیز خواهد شد. به عنوان مثال، کمپانی‌ای نظیر  Motorola Mobility می تواند در این لیست بلند بالای گوگل جا بگیرد.

Capture

جالب است بدانید که در تازه ترین معاملات اخیر کمپانی گوگل، این شرکت موفق به خرید یک کمپانی با ارزش قراردادی 4 تا 5 میلیارد دلار شده است. طبق اسناد به دست آمده، این معامله قطعی است ولی هنوز نام کمپانی خریداری شده توسط گوگل فاش نشده است. همچنین گوگل به تازگی کمپانی Devide را که در زمینه امنیت نرم‌افزاری ابزارهای هوشمند فعالیت می‌کند، خریداری کرده است.

این خریدها منجر به تقسیم سرمایه گوگل در کشورهای مختلف می‌شود و نشان می‌دهد که گوگل تصمیم به نگهداری سرمایه اش در حساب های خارجی و بین المللی گرفته است. جالب است بدانید یکی از عمده ترین دلایل نگهداری سرمایه در حساب های خارجی و بین المللی، فرار مالیاتی است! چرا که کمپانی های بزرگی نظیر گوگل با وارد کردن سرمایه هایشان به حساب های موجود در بانک های امریکایی، گریبان گیر پرداخت مالیات های سنگین می شوند.

گفتنی است، اپل نیز دیگر کمپانی بزرگ جهانی است که چندی پیش متهم به فرار مالیاتی شده بود.

» منبع : technobuffalo «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *