وقتی آنلاین هستید ذخیره کنید، وقتی آفلاین هستید بخوانید! (معرفی و آموزش کامل افرونه و اپلیکیشن Pocket)

وقتی آنلاین هستید ذخیره کنید، وقتی آفلاین هستید بخوانید! (معرفی و آموزش کامل افرونه و اپلیکیشن Pocket)
  • 1393/3/5
  • زهرا معبودی
  • 0

تعداد زیادی وب سایت هستند که می توانند برای شما جالب و جذاب باشند! اما نمی‌توان تمام مطالب این وب‌سایت‌ها را در مدت زمان محدود آنلاین بودن مطالعه کرد. ما امروز به شما روشی خواهیم آموخت که با استفاده از آن می توانید لینک‌های جذاب را ذخیره کنید تا بعد در حالت آفلاین، از طریقی گوشی موبایل و تبلت یا پی سی، آن ها را بخوانید.

برای این منظور ما یکی از بهترین افزونه ها به نام Pocket (پاکِت) را انتخاب کرده ایم که به طور کامل به آموزش و معرفی آن می پردازیم. این افزونه برای مرورگر فایرفاکس طراحی شده است. برای استفاده از این افزونه، قدم به قدم با گویا آی تی پیش بروید تا دچار سردرگمی نشوید!

ابتدا افزونه پاکت را از لینک زیر بر روی مرورگر فایرفاکس خود بیفزایید! برای این کار کافیست فقط روی لینک کلیک کرده و منتظر بارگزاری فایل باشید و بعد هم روی دکمه install کلیک کنید و بعد هم گزینه ی restart را کلیک کنید!

دانلود ابزار Pocket برای مرورگر فایرفاکس

حالا افزونه شما نصب شده است و نشانه آن هم علامتی است که بالای مرورگر مشاهده می کنید:

Pocket

وقتی افزونه را نصب کردید، برای استفاده از این سرویس باید یک اکانت بسازید! برای این کار بر روی آیکون افزونه کلیک کنید:

Pocket

در این مرحله، نام کاربری و پسورد و ایمیلتان را وارد کنید تا طی دو ثانیه اکانت شما ساخته شود! حالا که اکانت را ساختید بلافاصله هشدار روی صفحه نمایش داده می شود:

Pocket

این هشدار به شما می‌گوید که شما هنوز هیچ لینکی ثبت نکرده اید.

اکنون احتمالا ایمیل حاوی لینک فعال‌سازی را دریافت کرده‌اید. وقت آن رسیده که روی لینک فعال سازی اکانت در ایمیلتان کلیک کنید و بعد هم به بقیه ماجرا توجه کنید.

حال که اکانت شما فعال شد، برای وارد شدن به داشبورد خود، دو انتخاب دارید: می توانید هم با اکانت گوگل وارد شوید و هم با نام کاربری که ساخته اید.

3

وقتی وارد شدید می توانید داشبورد خودتان را مشاهده کنید که البته فعلا خالی است. ولی می توانید به آن لینک ها و فیلم ها وصوت ها و… را بیفزایید. تمام کارهای ما در این صفحه ثبت می شود. برای شروع، گزینه ها را یکی یکی باز می کنیم. آیکون 4 مربع (دکمه اول از سمت چپ) حالت نمایش لینک ها را نشان می دهد که یا به صورت افقی و یا به صورت شبکه ای است.

گزینه وسط، دسته بندی ها را مشخص می کند که می توانید محتوا را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر فیلم و صوت و … مشاهده کنید. مهمترین بخش این صفحه، علامت + است که کار افزودن لینک را برای ما انجام می‌دهد! اگر این دکمه را بزنید عکس بالا را مشاهده می کنید. کافیست لینک فیلم و عکس و صوت و سایت و … را اینجا کپی کنید و بعد SAVE بزنید!

5

 توجه کنید که اگر به‌صورت دستی لینک ها را وارد می کنید، پیش از درج آدرس‌ها، درج //:http را فراموش نکنید! زمانی که آدرس مورد نظر را وارد و ذخیره کردید می توانید آن را در صفحه مشاهده کنید:

6

خب شما حالا می توانید عملکرد اولین دکمه سمت چپ را مشاهده کنید:

10

مشاهده کردید حالت افقی ذخیره شده چگونه است!

اگر بخواهید دسته بندی خاصی بر اساس تگ ها داشته باشید، Pocket یک راه ساده در اختیار شما قرار می دهد. اگر به مرورگر نگاه کنید لوگوی Pocket‌ را مشابه شکل زیر می بینید. روی آن کلیک کنید.

111

تگ مورد نظرتان را وارد کنید و بعد ADD TAG  را بزنید! حالا تگ شما ساخته می شود. هر بار که یک آیتم را وارد کنید می توانید از بخش ADD TAG تگ مورد نظرتان را بدان اضافه کنید و هر بار هم که خواستید به وسیله تگ ها باز کنید. به عنوان مثال:

1111

اگر روی این دکمه کلیک کنید می توانید لیست تگ ها را مشاهده کنید و بعد هم هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

یک نکته هم اینکه شما می توانید از این سرویس برای روی گوشی و تبلت هم استفاده کنید که همزمان با ذخیره کردن در سیستم شخصی که اکانت شما روی آن فعال است، روی تبلت و گوشی و یا پی‌سی شما در منزل هم ثبت شود. روش انجام این کار این است که اپلیکیشن های لازم را نصب کنید :

PACKET

در یافت برنامه Pocket برای کامپیوتر: http://getpocket.com/welcome

دریافت برنامه Pocket بری اندروید: http://getpocket.com/android

دریافت برنامه Pocket برای آیفون : http://getpocket.com/iphone

دریافت برنامه Pocket برای آی پد: http://getpocket.com/ipad

این روش بسیار ساده است و می تواند کارایی شما را بالا ببرد.

حالا اگر می خواهید با یک کلیک این کار را انحام دهید کافیست که فقط یک بار روی صفحه مورد نظر راست کلیک کنید.

1111111

زمانی که روی این گزینه کلیک کنید به راحتی می توانید سایت را به لیست های خود اضافه کنید.

زمانی که روی سایت راست کلیک می کنید گزینه های پیشنهادی پاکت را می توانید مشاهده کنید! این بهترین روش برای ذخیره سازی است.

برای یادگیری این بخش ها هم نیازی به تلاش زیادی نیست! بلکه رابط کاربری آسان آن همه چیز را برایتان مهیا کرده است!

ناگفته نماند که این افزونه برای گوگل کروم هم وجود دارد که می توانید آن را دریافت کنید

دانلود ابزار Pocket  برای گوگل کروم

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *