چند اکانت ایمیل در سرویس‌دهنده‌های مختلف دارید؟ همه را یکجا و در Gmail خود مدیریت کنید!

چند اکانت ایمیل در سرویس‌دهنده‌های مختلف دارید؟ همه را یکجا و در Gmail خود مدیریت کنید!
  • 1393/3/7
  • زهرا معبودی
  • 2

همانطور که می دانید تعداد سرویس های ایمیلی ایرانی و غیر ایرانی، روز به روز درحال افزایش است و این باعث شده هر کس با توجه به سلیقه شخصی خود، یک یا چند آدرس ایمیل در سرویس‌دهنده‌های مختلف داشته باشد. توصیه اکید ما این است که ایمیل های شخصی از کاری را جدا کنید.

فرض کنید که دو ایمیل، یکی در یاهو و یکی در جیمیل دارید. همچنین برای دو وب‌سایت خود، دو آدرس ایمیل تحت دامنه‌ها نیز دارید!

مطمئنا سر زدن به دو اکانت جداگانه بسیار زمان بر است! برای چک کردن ایمیل های تحت دامنه مثل zahra@gooyait.com  هم بسیار مخاطره آمیز است که بخواهید به دفعات به هاست سر بزنید! به هر حال جیمیل راه حل این مشکل را برای ما به راحتی مهیا کرده که امروز ما آن را به شما یاد می دهیم.

شما می توانید تمام ایمیل‌های خود را تحت همین اکانت جی‌میلتان مدیریت کنید. برای شروع، به آدرس اکانت جمیل تان رفته و وارد بخش تنظیمات شوید!

از بخش تنظیمات گزینه Accounts and Import را انتخاب کنید. به عکس زیر توجه کنید و سه بخش مهم اولیه را بشناسید

با کلیک کردن روی Accounts and Import این صفحه باز می شود. در قسمت Import mail and contacts شما می توانید ایمیل هایی را که در سرویس های دیگر دارید را به این آدرس ایمیل منتقل کنید تا بتوانید تمرکز بهتری روی ایمیل های رسیده داشته باشید! و حتی می‌توانید مخاطبان ایمیل هایتان را هم به این قسمت انتقال دهید.

بخش مهمتر، Add another email address you own است. ما در این مثال سه ایمیل شده داریم که یکی پیش فرض و دوتای دیگر تحت دامنه هستند.

اگر روی همین لینک کلیک کنید:

1111

در این دو باکس نام و آدرس ایمیلی را که می خواهید، به اکانت جیمیل خود انتقال دهید را بنویسید و گزینه next step را بزنید:

11111

در اینجا بهتر است که انتخابتان مورد اول باشد تا ایمیل تاییدی توسط خود جیمیل ارسال شود پس این را انتخاب و بعد next step را بزنید:

121

در اینجا از شما پرسیده می شود که آیا مایل به ادامه ماجرا هستید و اینکه اگر Send Verification را بزنید باید یک ایمیل از جیمل دریافت کنید مرحله تایید را ادامه دهید! با زدن این گزینه به صفحه بعد می روید:

121212

در این صفحه به شما گفته می شود که یک ایمیل برای اکانتی که قصد اتصال آن به جیمیل دارید ارسال شده است. یا کد مورد نظر (کدی که در ایمیل ارسال شده) را وارد کنید یا روی لینک مورد نظر در ایمیل کلیک کنید. برای روش دوم کافیست دکمه close window را بزنید و به آدرس آن ایمیل بروید و روی لینک کلیک کنید! همزمان با ارائه این پنجره توسط جیمیل، لیست اکانت هایتان به صورت زیر تغییر می کند:

1211111111

همانطور که می بینید، یک اکانت به اکانت های قبلی اضافه می شود.

در کادر نارنجی و سمت راست دقت کنید: نوشته شده است unverified و این یعنی اکانتی که شما متصل کرده اید هنوز تایید نشده است. به محض کلیک روی لینک در اکانت اصلی، این بخش به صورت موارد بالا می شود. اگر ایمیل ارسالی از سوی جیمیل را هنوز دریافت نکرده اید می توانید روی گزینه verify کلیک کنید تا ارسال ایمیل مجددا صورت بگیرد!

خب اگر به اولین ایمیل دقت کنید توشته شده است default! این یعنی ایمیل اصلی و فعال با این آدرس باشد شما می توانید هر اکانتی را که دوست دارید به عنوان پیش فرض انتخاب کنید کافیست که روی make default کلیک کنید! البته فقط یک اکانت حق پیش فرض شدن دارد.

در ادامه تنظیمات این بخش به کادر دیگری که زیر این کادر است اشاره می کنیم. اینجا شما می توانید تنظیم کنید که ایمیل های ارسالی، توسط اکانت های بالا را به چه صورتی جواب بدهید :

21

این به شما می گوید که زمانی که برایتان ایمیلی از این آدرس ها به این اکانت جیمیل رسید می خواهید پاسخی که به آن ها می دهید با چه آدرسی مشخص شود. اگر گزینه اول را انتخاب کنید تمام ایمیل هایی که از هر اکانت برایتان می آید با همان اکانت پاسخ داده می شود. به عنوان مثال ایمیل هایی که به info@adminyar.ir می آید، با همین ایمیل پاسخ داده می شود و گیرنده متوجه نمی شود این ایمیل از طریق چه اکانتی ارسال می شود!

اما اگر بخواهید گزینه دوم را انتخاب کنید تمام ایمیل هایی که از تمام اکانت ها برایتان ارسال می شود با آدرسی که در مرحله قبل به عنوان پیش فرض انتخاب کرده اید ارسال می شود.

شما می توانید از هر نوع سرویس دهنده ایرانی و غیرایرانی ایمیل برای انتقال به جیمیل استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مشکلی که این روش داره اینه که اگر با ایمیلی که قراره بقیه ایمیل هارو مدیریت کنه (آکونت جیمیل اصلی) ایمیلی بفرستیم و در قسمت From ، ایمیل دوم رو انتخاب کنیم، به ظاهر در هنگام ارسال از آدرس ایمیل دوم استفاده میشه. ولی گیرنده ایمیل اگر گزینه more details یا همون محتویات هدر ایمیل دریافتی خودش رو با دقت بررسی کنه متوجه آدرس ایمیل اصلی میشه. و این برای کسی که نمیخواد به هر قیمتی آدرس ایمیل اصلیش لو بره یک فاجعه خواهد بود!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *