تست باتری اسمارت فون Sony Xperia Z2

تست باتری اسمارت فون Sony Xperia Z2
  • 1393/3/8
  • سهیل دارائی
  • 0

دقیقا شش ماه قبل بود که برند سونی اسمارت فون Xperia Z2 را جانشین Xperia Z1 کرد تا این اسمارت فون با ارائه سخت افزاری بهتر، بتواند به عنوان نسخه بهبود یافته Xperia Z1 حرفی برای گفتن داشته باشد.سونی اسمارت فون Xperia Z2 را مجهز به باتری 3200 میلی آمپر ساعتی کرد.این افزایش 200 میلی آمپر ساعتی باتری با توجه به افزایش 0.2 اینچی نمایش گر Z2 در قیاس با Z1، آن طور که باید و شاید به چشم نمی آید.

امروز در گویا آی تی قصد داریم تا باتری اسمارت فون Xperia Z2 را با نسل پیشین خود، یعنی Xperia Z1 مقایسه نماییم.

  • تست مکالمه

در اولین تست که، “تست مکالمه” نام دارد باتری اسمارت فون Xperia Z2 قادر بود تا با  22 ساعت و 13 دقیقه مکالمه مداوم رکورد خوبی را از خود به جا گذارد.جدی ترین رقیب این اسمارت فون در این تست، پرچمدار سامسونگ،  Galaxy S5 است که تنها یک ساعت کم تر از باتری Xperia Z2 دوام می آورد.

Capture

جالب است بدانید که پرچمدار اچ تی سی، HTC One M8 نیز به گرد پای باتری Xperia Z2 نرسید و دو ساعت کمتر از آن دوام آورد! البته شایان ذکر است که باتری Xperia Z2، در مقابل باتری تعبیه شده برای Sony Xperia Z1 و LG G2 حرفی برای گفتن نداشت چرا که باتری این دو اسمارت فون، با فاصله‌ ای حدود سه ساعت بر باتری Xperia Z2 چیره گشتند.

  • تست وب گردی

عملکرد باتری Xperia Z2 در این تست نیز قابل قبول به حساب می آید.بدون شک با انجام این تست می توان نتیجه گرفت که سونی تمام ایرادات وارده بر باتری Xperia Z1، را در Xperia Z2 برطرف نموده است.باتری Xperia Z2 در این تست توانست یازده ساعت و 32 دقیقه بی وقفه به وب گردی بپردازد که این رکورد به دست آمده دو برابر رکورد وب گردی Xperia Z1 است.

Capture

حتی Xperia Z2، توانست با حدود دو ساعت دوام بیش تر در قیاس با باتری Galaxy S5 و One M8، آن ها را در تست وب گردی  شکست دهد.البته اسمارت فون LG G2 در این تست تنها ده دقیقه کم تر از Xperia Z2 دوام آورد و می توان اذعان کرد که در تست وب گردی از رقبای اصلی Xperia Z2 به حساب می آید.

  • تست تماشای فایل ویدئویی

گویا بسیاری از صاحبان اسمارت فون Xperia Z2 به جهت نمایش گر سایز بزرگ آن جهت تماشای بهتر فایل های ویدئویی، این اسمارت فون را تهیه کرده اند.باتری Xperia Z2 در تست “تماشای فایل ویدئویی” عملکرد امیدوار کننده ای داشت و توانست به رکورد دوازده ساعت و شانزده دقیقه پخش مداوم فایل های ویدئویی دست یابد.این رکورد دقیقا دو برابر بیش تر از رکورد Xperia Z1 است.

Capture

حتی رکورد ثبت شده از سوی Xperia Z2، یک ساعت بیش تر از اسمارت فون های Samsung Galaxy S5 و HTC One M8 است.گفتنی است که اسمارت فون LG G2 با ثبت رکورد یازده اسعت و 51 دقیقه پخش مداوم فایل های ویدئویی عملکردی نزدیک به Xperia Z2 سونی داشت.

  •  نتیجه گیری

Capture

 باتری Xperia Z2 توانست در حالت “stand by time” (زمان آماده به کار)، موفق به کسب رکورد 89 ساعت گردد.این رکورد نشان دهنده این است که شما با Xperia Z2 خود قادر خواهید بود تا در زمان حد فاصل بین دو شارژ (شارژ کامل تا انتهای شارژ باتری)، از تمامی امکانات این اسمارت فون نظیر وب گردی، پخش فایل های ویدئویی، مکالمه و … به اندازه یک ساعت به راحتی اسفاده نمایید.

» منبع : gsmarena «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *