در شرایط اقتصادی فعلی، چه راهی برای بهبود فضای کسب‌وکار کشور وجود دارد؟

در شرایط اقتصادی فعلی، چه راهی برای بهبود فضای کسب‌وکار کشور وجود دارد؟
  • 1393/3/10
  • محسن پاك نيت
  • 2

فضای کسب‌وکار کشور در واقع همان مفهومی است که عموم مردم، آن را با نام بازار می‌شناسند. بازار در حقیقت محل ملاقات خریدار و فروشنده است؛ بازار محل تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات عرضه‌کننده به مشتری و محل تصمیم‌گیری مشتری درباره انتخاب فروشنده‌ و خرید یا عدم خرید کالای مورد نیاز از یک فروشنده خاص است.

شاید تا پیش از ورود بنگاه‌های تجاری به فضای وب و شکل‌گیری تجارت الکترونیکی به شیوه‌ای که امروز شاهد آن هستیم، مفهوم بازار در ذهن ما فقط به عنوان یک فضای فیزیکی شناخته می‌شد. اما امروزه نمود جدیدی از کسب‌وکار با نام بازار مجازی ایجاد شده است که چرخه خرید و فروش را بهبود داده و تحولی عظیم در فضای کسب‌وکار کشور ایجاد نموده است.

وب‌سایت پارس‌سنتر یکی از همین بازارهای مجازی است؛ اما با ویژگی‌هایی متمایز از بازارهایی که تاکنون دیده‌اید. پارس سنتر بازاری است که فهرستی دسته‌بندی شده از محصولات، خدمات، شرکت‌ها، تولیدکننده‌ها و توزیع‌کنندگان ایرانی را یکجا و در یک وب‌سایت کامل و جامع در اختیار شما می‌گذارد. یعنی فروشنده و خریدار در پارس سنتر با هم ملاقات می‌کنند و خرید و فروش انجام می‌دهند، اما مجبور به تحمل مشکلات حضور در بازار فیزیکی نیستند.

پارس سنتر، دایرکتوری بزرگ محصولات و فروشندگان ایرانی

پارس سنتر چیست؟

پارس سنتر یک پرتال اطلاع‌رسانی است که اطلاعات مربوط به کالا‌ها و خدمات موجود در کشور را به همراه اطلاعات تأمین‌کنندگان آنها به عموم ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان با ورود به این پرتال الکترونیکی، محصول مورد نیاز خود را جستجو کرد، کاتالوگ الکترونیکی و سایر اطلاعات شاخص آن را دید، تأمین‌کنندگان آن را شناخت، با نمونه‌های مشابه مقایسه کرد و در خرید محصول یا دریافت خدمت تصمیم گرفت.

برای مشاهده تصویر صفحه اصلی وب‌سایت پارس‌سنتر در اندازه بزرگتر، بر روی تصویر کلیک کنید.

parscenter-homepage

محصولات و خدمات معرفی شده در پارس سنتر توسط خود صاحبان مشاغل ثبت شده و توسط تیم پشتیبانی پارس‌سنتر دسته‌بندی و نظارت می‌شوند. یعنی علاوه بر خواست و سلیقه کاربران، نظارت مدیران نیز در این سیستم وجود دارد که این مسأله باعث می‌شود فهرست‌ها از اعتبار و صحت بسیار مناسبی برخوردار باشند.علاوه بر این، اطلاعات در پارس سنتر به ترتیب تاریخ بروزرسانی و کیفیت اطلاعات وارد شده، نمایش داده می‌شوند که این مورد نیز به کیفیت ارائه اطلاعات کمک می‌کند.

پارس سنتر چگونه هزارها نوع کالا یا خدمت را معرفی می‌کند؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های پارس سنتر، دسته‌بندی استاندارد و طبقه‌بندی‌شده محصولات، خدمات و بنگاه‌هاست. با وجود این دسته‌بندی، کاربر به راحتی خواهد توانست محصول یا خدمت مورد نظر خود را یافته و با تأمین‌کننده مورد نظر تماس حاصل نماید.

برای مشاهده همه دسته‌بندی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید

categories

پارس سنتر چه مزایای دیگری برای مخاطبان دارد؟

  • امکان عضویت رایگان همراه با رابط کاربری ساده و بسیار کارآمد
  • امکان ثبت و نمایش اطلاعات متنوع شامل تصاویر و توضیحات برای هر محصول یا خدمت
  • اختصاص یک فضای اینترنتی به همراه آدرس اختصاصی رایگان برای معرفی محصولات و خدمات هر کسب و کار(هر کاربر)
  • دسته‌بندی دقیق و پیشرفته موضوعی محصولات و خدمات
  • امکان ثبت خبر، مقاله، پرسش و پاسخ و اطلاعیه برای هر کاربر
  • صفحه‌های تخصصی برای دسته‌بندی‌های برتر محصولات و خدمات
  • امکانات متنوع جستجو برای محصولات، خدمات و توزیع‌کننده‌ها
  • امکانات دریافت درخواست‌ها، نظرات و سوالات بازدید‌کنندگان در خصوص محصولات و خدمات

چه کسانی می‌توانند از خدمات پارس سنتر استفاده کنند؟

تمامی فعالان نظام بازرگانی، اقتصادي و صنعتي کشور می‌توانند از خدمات پارس سنتر استفاده کنند. در حقیقت، تولیدکنندگان، واردكنندگان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشي‌ها و بنگاه‌های خدماتی از مهمترین مخاطبان این سیستم هستند اما در حالت کلی می‌توان گفت که دو گروه، بیشترین بهره را از خدمات پارس سنتر خواهند برد:

اول: عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات (تأمين‌كنندگان)

هر عرضه‌کننده‌ای نياز دارد كه اطلاعات کامل محصولات خود را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان در بازار هدف ارائه نموده و محصول خود را به مشتریان معرفی نماید. به عبارت دیگر، تلاش‌های یک عرضه‌کننده (خواه تولیدکننده باشد یا توزیع‌کننده) زمانی اثربخش است که مصرف‌کنندگان، آگاهی کاملی از محصول او داشته باشند.

بنابراین، همیشه عرضه‌کنندگان با این دغدغه روبرو هستند که چگونه محصولات خود را به بهترین شیوه ممکن به بازار معرفی کنند، چگونه ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات خود را در مقایسه با ساير كالاها به اطلاع مشتریان برسانند و چگونه گسترده‌تر، سریعتر، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر دیده شوند!

نکته مهم در این ميان، مسأله به‌روز بودن اطلاعات عرضه‌شده است. یعنی یک دغدغه اصلی این است که آخرین اتفاقات مهم، چگونه به مخاطبان اطلاع داده شود. اگر یک محصول جدید عرضه شده‌است، اگر یکی از محصولات قدیمی قرار است در بسته‌بندی جدیدی عرضه شود، اگر یک مرکز توزیع جدید راه‌اندازی شده است، اگر نشانی دفتری یا شماره‌ای تغییر کرده است، اگر شرکت موفق به دریافت جوایز و استانداردهای مهمی شده است، مشتریان را بايد از این اتفاقات باخبر کرد.

تصاویری از نحوه مدیریت محصولات و خدمات

M2M3

V7

اطلاع‌رسانی کامل، دقیق و به‌روز، یکی از مهمترین نياز‌هاي عرضه‌کنندگان است و هر يك از تأمين‌كنندگان كالا و ارائه‌كنندگان خدمات، نياز دارند كه ليستي از محصولات خود را داشته باشند تا آن را به مشتريان يا طرف‌هاي تجاري مربوطه ارائه نمايند. اگر اين ليست به صورت دسته‌بندي شده و استاندارد تهيه شده باشد، شخص دريافت‌كننده به‌سادگي مي‌تواند نیازهایش را رفع کند.

این موضوع به ویژه در مورد بنگاه‌های کوچک و متوسط، بیشتر خود را نشان می‌دهد چرا که اغلب این بنگاه‌هاي، امكان تهیه ليست کامل محصولات خود را ندارند يا براي آنها پرهزينه و توام با مشكلات فني عديده است. پارس سنترمي‌تواند به عرضه‌كنندگان كالاها و خدمات كمك كند تا اطلاع‌رساني مناسبي درباره خدمات و محصولاتشان انجام داده و خود را بهتر به مشتريان معرفي كنند؛ بنابراین می‌توان گفت، عرضه‌کنندگان یکی از مهمترین ذی‌نفعان راه‌حل‌های ارائه شده توسط پارس سنترهستند.

اكثر توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان كالاها و خدمات، نياز به معرفي و شناساندن خود به مشتريان دارند. به تعبير رايج در اين موضوع، تأمين‌كننده و هر نوع از محصولات او بايد «ديده» و معرفی شوند. روش‌هاي سنتي مانند تبليغات تلويزيوني، روزنامه‌اي، بيلبوردها، نمايشگاه‌ها و … گرچه كم‌وبيش موثرند، اما پرهزينه و موقتي هستند. پارس سنتر با بهره‌گيري از فناوري اطلاعات و اينترنت، امكان معرفي هر شخص كه قصد ارائه محصولي به بازارهاي كشور را داشته باشد فراهم مي‌نمايد. اين معرفي، هميشگي و كم‌هزينه است و در فهرستي دسته‌بندي شده از تمام كالاها و خدمات و عرضه‌كنندگان آنها انجام مي‌شود. همه‌ي واحدها مي‌توانند خود را در پارس سنتر ثبت و معرفي نمايند.

دوم: مصرف‌كنندگان كالاها و خدمات (خريداران)

مصرف‌کننده یک محصول یا خدمت، كسي است كه كالا يا خدمتي را از عرضه‌كننده خريداري يا دريافت نموده و آن را مورد استفاده قرار مي‌دهد. نياز مصرف‌كننده اين است كه اطلاعات کامل عرضه‌کنندگان كالاها و خدمات مورد نيازش را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، شناسایی کرده و با هم مقایسه کند.

مقایسه كالاها، خدمات و عرضه‌كنندگان مختلف، به مصرف‌كننده کمک می‌کند تا چيزي را انتخاب نماید که بهترین مشخصات مورد نظر، مثل نوع محصول، نوع بسته‌بندی، شرايط تحويل رضايت‌بخش، خدمات پس از فروش مناسب یا هر ویژگی‌ مناسب دیگر را به همراه دارد. بر این اساس، منبع‌يابي (شناسايي عرضه‌‌كنندگان هر محصول در بازار)، یکی از نيازهاي اصلی مصرف‌کنندگان است.

این نياز به ویژه زمانی که خریدها عمده است یا تصمیم برای خرید در یک افق بلندمدت مورد نظر است، بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ زیرا انتخاب عرضه‌کننده‌ای که بهترین شرایط را ارائه می‌دهد، تأثیر اساسی بر تصمیم مشتری و همچنین بقا و سودآوری بنگاه‌هاي مصرف‌كننده دارد. پس، مصرف‌کنندگان نیز گروه مهم دیگری از ذی‌نفعان خدمات و راه‌حل‌های پارس سنتر هستند.

تصاویری از چگونگی معرفی و تبلیغ محصولات

S1

S2

آیا عضویت در پارس سنتر آسان است یا شرایط خاصی دارد؟

ثبت نام در پارس سنتر و عضویت در این پرتال، کاملا رایگان است و بسیار ساده و سریع انجام می‌شود.

برای مشاهده چگونگی عضویت در این سیستم و معرفی محصولات و خدمات خود، یا چگونگی یافتن کالا یا خدمت مورد نظرتان، می‌توانید از راهنمای کاملی که پارس سنتر برای شما تهیه کرده است استفاده کنید. همچنین، پارس سنتر بخشی را با نام تور پارس سنتر راه‌اندازی کرده است که با حضور در آن می‌توانید به طور کامل با پارس سنتر آشنا شوید.

برای ورود به تور پارس سنتر بر روی تصویر زیر کلیک کنید

tour

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *