آموزش کامل کار با نرم افزار پیام رسان وایبر (قسمت اول – آشنایی با وایبر)

آموزش کامل کار با نرم افزار پیام رسان وایبر (قسمت اول – آشنایی با وایبر)
  • 1393/4/1
  • بهراد جاود
  • 30

تماس و پیام رسانی رایگان! بله این همان کاری است که وایبر انجام می‌دهد. وایبر یکی از همان نرم‌افزارهای به درد بخوری است که از دانلودش پشیمان نخواهید شد. من از وایبر روی آیفون و کامپیوتر خود استفاده می‌کنم و باید اعتراف کنم که بسیار راضی هستم. از تماس تلفنی رایگان تا پیام‌ رسانی رایگان، وایبر همه این امکانات فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌کند. در قسمت اول سری مقالات آموزش وایبر بررسی می‌کنیم که وایبر چیست و استفاده از آن چه حسی دارد.

viber main

عملکرد

قبل از هر چیز باید گفت که وایبر همه آن کارهایی که می‌گوید را به درستی انجام می‌دهد، اما یک نکته در این میان وجود دارد. متاسفانه برای اینکه با این نرم‌افزار با دیگران تماس بگیرید یا به آنها پیام بدهید، آنها هم باید وایبر داشته باشند. البته جای نگرانی نیست چون دانلود و نصب وایبر کار سختی نیست و خوشبختانه روی اکثر پلتفرم‌ها هم قابل نصب است. در مورد نحوه نصب و استفاده از وایبر در پلتفرم‌های مختلف در قسمت‌های بعد صحبت خواهیم کرد.

viber 01

شما همیشه می‌توانید آن دسته از دوستانی که از وایبر استفاده نمی‌کنند را به وایبر دعوت کنید. اگر آنها دعوت شما را بپذیرند و وایبر را روی دیوایس خود نصب کنند آن وقت می‌توانید با آنها هم در وایبر ارتباط برقرار کنید.

وقتی با وایبر به دوستان خود زنگ می‌زنید، متوجه خواهید شد که کیفیت صدای تماس بسیار عالی است. البته کیفیت تماس به اتصال محلی شما بستگی دارد. اگر وای فای ضعیفی داشته باشید احساس می‌کنید که انگار دوستان شما داخل یک قوطی کوچک صحبت می‌کنند، اما با یک کانکشن خوب کیفیت تماس به گونه‌ای است که انگار که دوست شما درست در کنار دست شما نشسته است.

viber 03

خبر خوب اینکه در حین تماس، وایبر جزئیات کیفیت تماس را به شما نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که وایبر از اتصال ۳G هم پشتیبانی می‌کند اما اگر از ۳G برای وایبر استفاده کنید نرخ داده‌های شما بلعیده می‌شود و هزینه‌اش زیاد می‌شود. برای همین توصیه می‌کنم برای اینکه هزینه‌ها به حداقل برسد و کیفیت تماس‌ها هم به حداکثر، همیشه برای وایبر از وای فای استفاده کنید. قطعا شما برای وای فای خانگی خود باید پول بپردازید ولی از این به بعد اگر بیرون از خانه عبارت وای فای رایگان را دیدید می‌دانید که می‌توانید از طریق آن به طور کاملا رایگان با دیگران تماس تلفنی برقرار کنید یا به آنها پیام بدهید.

viber 02

طراحی

این نرم‌افزار طراحی ساده ولی جذاب و گیرایی دارد و رنگ بنفش به عنوان هویت وایبر در همه بخش‌های وایبر دیده می‌شود. در واقع شاید بتوان گفت طراحی وایبر مثل یک سیستم عامل در داخل سیستم عامل دیوایس شماست. پس زمینه محیط چت را هم می‌توانید تغییر دهید که این ویژگی تا حدی از تکراری شدن محیط نرم‌افزار می‌کاهد. از همه مهم‌تر استیکرهای جذاب و متنوع این نرم‌افزار است که به محبوبیت وایبر افزوده است.

viber 04

کیفیت ویژگی‌ها

همانطور که قبلا اشاره شد، اغلب اوقات در هنگام مکالمه احساس می‌کنید که شخص مقابل شما درست در همان اتاقی که شما هستید نشسته و با شما صحبت می‌کند. اگر کانکشن خوبی داشته باشید می‌توان گفت کیفیت تماس‌ها با وایبر از کیفیت تماس از طریق اپراتور هم بهتر است.

viber 05

در مورد پیام‌ها هم این نرم‌افزار کارش درست است. هر پیامی که ارسال می‌کنید وایبر به شما نشان می‌دهد که این پیام در چه ساعتی ارسال شده است و هر وقت پیام شما ارسال شود و بعد توسط شخص مقابل خوانده شود وایبر به شما اطلاع می‌دهد.

viber 06

نتیجه

وایبر نرم‌افزار ارتباطی خوبی است که می‌توان گفت آینده روشنی دارد. شما هم حتما از برقراری تماس و پیام رسانی رایگان خوشتان می‌‌آید، اینطور نیست؟ هر چند وایبر فقط در زمانی به درد می‌خورد که هر دو طرف آن را نصب کرده باشند. اما با وجود این مسئله کوچک، باز هم وایبر نرم‌افزاری است که نمی‌توان به همین راحتی از آن گذشت. منتظر قسمت‌های بعدی این مقاله باشید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 30 دیدگاه
  1. سلام . مرسی . عالی بود . اگر لینک نرم افزارها رو واسه دانلود هم میذاشتین دیگه عالیترم میشد . انشاالله همیشه موفق و مؤید باشید

    1. در قسمت‌های بعد حتما لینک گذاشته خواهد شد

  2. سلام یکی از امکانات وایبر فرستادن پیام تبلیغاتی است مثلا موقعیت تهران یا کلا ایران رو کسایی که عضو وایبر هستن بتونین پیام تبلیغاتی بزنین با شماره ناشناس ولی بلد نیستم کسی بلد باشه ممنون میشم آموزشش روبگذاره

    1. دوست عزیزم سلام،

      تا جایی که بنده اطلاع دارم، چنین امکانی بصورت رسمی در وایبر نیست؛ ممکن هست توسط برنامه‌های شخص‌ثالت صورت بگیرد
      موفق و مؤید باشید.

  3. man ro laptop nasbesh kardam vali nemitunam contactaye khodamo rush zakhireh konam
    tori k ba esm va axeshun bashan
    lotfan rahnemayim konin
    mamnoon

    1. با سلام،

      وایبر در نسخه کامپیوتر خود قابلیت اضافه کردن مخاطب نداره. شما از گوشی که اضافه بکنی، بصورت خودکار به کامپیوتر هم انتقال پیدا می‌کنه.
      موفق باشید!

  4. با سلام .چطور ميشه تو وايبر اومد ولى كسى نفهمه يعنى online نشيم؟؟

    1. ارش جان از setting /privacy / share online status تیکش رو بردار دیگه نمیبینن,ولی توهم دیگه متوجه انلاین شدن بقیه نمیشیا

  5. ممنون برم دانلود کنم ببینم چطوری هست

  6. سلام ببخشید چطوری میشه پیام ها رو در وایبر طبقه بندی کرد؟

  7. نظرتون در باره آقای تالمون مارکو مدیر اجرایی بخش اطلاعات ارتش اسرائیل که وایبر را طراحی ولی استفاده از آن را رایگان قرار داده اند بویژه سابقه طراحی ویروس های دانلود کننده که ایشان از اساتید این حرفه اند جیست

  8. سلام
    من قبلا کانتکتهامو رو وایبر داشتم اما بعدا دیگه نبودن
    حتی دوباره نصب کردم اما بازم کانتکتهای گوشیم تو کانتکت وایبرم نیومد
    خیلی بده چون اصلا نمیفهمم کی بهم پی ام میده و شماره ماله کیه مگه اینکه بیام تو کانتکت گوشیم سرچش کنم
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. با سلام،
      لطفاً مدل و سیستم‌عامل گوشیتون رو اعلام بفرمایید.

  9. سلام من تبلت Asus fonpad7 دارم وایبرم روش نصب کردم اما کانتکتهامو نمیاره!!!!
    عکساشون داخل User photo هست اما خودشونو تو وایبر نمیشه آورد.
    باید چی کار کنم؟

  10. سلام میخواستم بدونم میشه بدونه اینکه روی موبایل وایبر نصب باشه روی کامپیوتر وایبر داشته باشم چون گوشی من قدیمیه و امکان نصب وایبر را ندارد اگر میشه لطفا مرا راهنمایی کنید چگونه

    1. سلام،

      خیر متأسفانه چنین امکانی وجود نداره؛ مگر اینکه یا با استفاده از شبیه‌سازهای آندروید مثل BlueStack و یا Genymotion اقدام به نصب وایبر در اندروید کنید و پس از اون، روی کامپیوتر خودتون وایبر رو فعال کنید و یا گوشی یکی از دوستانتون رو قرض بگیرید و فقط یکبار اجازه بدید که وایبر روی کامپیوتر شما فعال شه و بهشون برگردونید.

  11. سلام خسته نباشید می خواستم بدونم ایا میشه sms هایی که در وایبر میفرستیم یا دریافت میکنیم اگه پاک کنیم دوباره بازیابی میشن ؟اگه میشه چطوری؟

  12. سلام
    چکار کنم تا ویدیو های که دریافت میکنم اتوماتیک دانلود نشور

  13. سلام, اقا یه سوال فنی, چطوری از گروه تو وایبر بیام بیرون؟
    ممنون

    1. با سلام،

      وارد آیکون چرخ‌دنده موجود در گروه شوید و در انتها، گزینه Leave and Delete را انتخاب کنید.

  14. سلام ببخشید چطور میتوم از پیام های داخل وایبر بکاپ بگیرم الان ورژن جدیدش اومده به خاطر پیام هایی که توش هستن نمیتونم ورژن جدید رو دانلود کنم لطفا راهنمایی کنید در ضمن گوشیم آیفون هستش

  15. مunline غیرفعال کردم تیک برداشتم ولی میخوام دوباره اگرفعالش کنم تیک نمیخوره چرا گفت:

    لطفا همینجا جواب بدید چطور آآنلاین که غیرفعال کردم و تیکش میخوام بزنم که فعال بشه تیک زده نمیشه

  16. من شماره همراه یکی ازدوستامو دارم.مطمئنم باهمین شماره ازوایبر استفاده میکنه. چطورمیشه پیداش کنم؟

    1. با سلام و احترام؛

      اگر سؤالتون رو در تالار پرسش و پاسخ گویا آی تی مطرح کنید خیلی سریع تر جواب خواهید گرفت.

      موفق باشید.

  17. سلام، یک گروه توی وایبر درست کردم، گروه خوبی شده ولی چندتایی هستند که مزاحمت درست میکنن و عکسهای ناجور میفرستن، میخواستم بدونم چطور میشه اونها رو از گروه حذف کنم یا بلاک بشن…
    ممنون از راهنمایی هاتون

Comments are closed.