7 کار جالب که آیفون شما از پسش برمی‌آید

7 کار جالب که آیفون شما از پسش برمی‌آید
  • 1393/4/4
  • بهراد جاود
  • 7

آیا می‌دانستید که آیفون شما رازهایی دارد که از شما پنهان می‌کند؟ این کارهای خارق‌العاده قطعا شیوه استفاده شما از آیفون را تغییر خواهند داد. حتی اگر چندین سال باشد که از آیفون استفاده می‌کنید، باز هم برخی چیزها هست که هنوز در مورد گوشی خود نمی‌دانید. بیایید نگاهی به لیست زیر بیاندازیم و اگر خودتان هم موردی برای اضافه کردن به این لیست دارید حتما در بخش دیدگاه‌ها آن را با ما و باقی کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

iPhone

1- Switch Control

تا به حال خبر داشتید که می‌توانید آیفون خود را با سرتان هدایت کنید؟ ویژگی Switch Control در اصل برای افرادی ایجاد شد که ناتوانی خاصی دارند. ولی با این حال این ویژگی به درد افراد سالم هم می‌خورد. در بخش Settings و قسمت Accessibility ویژگی Switch Control را فعال کنید و با سر خود آیفون را کنترل کنید.

2- آیفون خود را تکان دهید و آنچه تایپ کردید را پاک کنید

تایپ کردن روی یک صفحه نمایش کوچک می‌تواند مشکل باشد و احتمالا در هنگام تایپ کردن شما هم اشتباه خواهید کرد. به همین خاطر است که اپل این ویژگی جالب را ایجاد کرد. فقط کافی است در هنگام تایپ کردن آیفون خود را کمی تکان دهید تا با چندین گزینه برای پاک کردن نوشته خود روبه‌رو شوید.

3- یادآوری‌های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی

این یکی از آن ویژگی‌های آیفون است که خیلی‌ها از آن بی‌اطلاع هستند. اصلا لازم نیست همه کارها را به خاطر بسپارید فقط باید به اپ Reminders اعتماد کنید. این اپ می‌تواند هر وقت به موقعیت جغرافیایی خاصی رسیدید چیزی را به شما یادآوری کند. مثلا می‌توانید به آیفون خود بسپارید که هر وقت به خانه نزدیک شدید یک شاخه گل بخرید! برای این کار یک یادآوری در اپ Reminders ثبت کنید و بعد روی آیکان Info در کنار همان یادآوری تپ کنید و ویژگی Location را فعال کنید. آیفون شما از GPS خود استفاده می‌کند که هر وقت به محل موردنظر رسیدید چیزی را به شما یادآوری کند.

4- گرفتن چندین عکس به طور همزمان

برای شما هم تا به حال پیش آمده که عکسی که می‌گیرید خوب از آب در نیاید؟ آیفون شما می‌تواند در یک زمان تعداد زیادی عکس بگیرد. فقط باید دکمه عکس گرفتن را برای چند ثانیه نگه دارید تا چندین عکس به طور همزمان گرفته شود. حالا می‌توانید از بین عکس‌هایی که گرفته‌اید بهترین را انتخاب کنید.

5- عکس گرفتن با دکمه صدا

معمولا عکس گرفتن با یک دکمه تاچ کمی سخت است. ولی شما می‌توانید با دکمه صدای آیفون خود هم عکس بگیرید. اگر از هدفون هم استفاده می‌کنید لازم نیست نگران باشید چون دکمه صدای هدفون هم می‌تواند کار عکس گرفتن را انجام دهد. یک بار امتجانش کنید، حتما خوشتان خواهد آمد.

6- شارژ کردن سریع

اگر نیاز دارید که آیفون خود را خیلی سریع شارژ کنید می‌توانید Airplane Mode را فعال کنید تا آیفون شما با دو برابر سرعت قبلی شارژ شود. این به این خاطر است که در این حالت آیفون شما با انجام فعالیت‌هایی مثل گشتن و پیدا کردن اتصال وای فای باتری خود را مصرف نمی‌کند و در نتیجه خیلی زودتر شارژ می‌شود.

7- لیست مسدود شده‌ها

به احتمال زیاد شما هم مزاحم تلفنی دارید. وقتی کسی هر چند ساعت یک بار با شما تماس می‌گیرد می‌تواند واقعا ناراحت کننده باشد ولی خوشبختانه شما با آیفون خود می‌توانید این افراد را مسدود کنید. در Settings وارد بخش Phone شوید و در قسمت Blocked List شماره‌های مزاحم را وارد کنید. حالا با خیال راجت به زندگی خود برسید.

نتیجه

این خیلی خوب است که شما همه چیز را در مورد آیفون خود بدانید چون می‌تواند زندگی شما را تا حدی آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. آیا می‌دانستید که آیفون شما از پس کارهایی که در بالا ذکر شد برمی‌آید؟ آیا شما هم نکاتی دارید که به این لیست اضافه شود؟

مرجع: وب‌سایت Womanitely

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. عالی بود من که خودم زیاد سعی نمی کنم از امکانات آیفون خودم سر در بیارم ولی توضیحات شما برای من شیرین بود
    با تشکر

    1. باعث خوشحالی ما هست… ممنون رامین عزیز

  2. البته اغلب این ویژگی‌ها رو در گوشی‌های خوب اندرویدی هم میشه پیدا کرد. اینطور نیست؟

    1. نظر خودمو بپرسی می‌گم همشون شبیه هم شدن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *