سرانجام Galaxy S5 mini معرفی شد!

سرانجام Galaxy S5 mini معرفی شد!
  • 1393/4/11
  • سهیل دارائی
  • 1

پیش تر در بازار شایعات، صحبت از نسخه مینی پرچمدار 2014 برند سامسونگ، Galaxy S5 mini شنیده می شد. هر از گاهی نیز مشخصات فنی احتمالی و گمانه زنی هایی در رابطه با طراحی آن مطرح می شد.سرانجام سامسونگ از نسخه مینی Galaxy S5 رونمایی کرد.

Capture

البته با توجه به حجمه شایعاتی که پیش تر در رابطه با این نسخه مینی، وجود داشت انتظار می رفت تا این اسمارت فون در مراسمی به صورت رسمی معرفی گردد اما بر خلاف انتظار سامسونگ در تصمیمی عجیب، Galaxy S5 mini را در سکوت رسانه ای، تبلیغاتی معرفی نمود!

Galaxy S5 mini مجهز به صفحه نمایشی 4.5 اینچی با رزولیشن تصویر ۷۲۰p از نوع Super AMOLED است که برای یک نسخه مینی، نمایشگر خوبی محسوب می گردد و انتظارها را برآورده خواهد کرد.شایان ذکر است که این اسمارت فون نو ظهور، ابعادی معادل 131.1 در 64.8 در 9.1 میلی متر دارد و تنها 107 گرم وزن دارد.

گویا این نسخه مینی نیز همانند نسخه اصلی، موفق به کسب گواهینامه IP67 شده است.این جمله بدان معناست که، Galaxy S5 mini نیز در برابر آب و گردوغبار مقاوم است.یکی از نکات جالبی که در این بین وجود دارد این است که، با وجود ضد آب بودن این اسمارت فون، سامسونگ هیچ درپوشی برای درگاه microUSB آن تعبیه نکرده است.گویا سامسونگ در این اسمارت فون جهت عدم نفوذ مایعات از پوشش های مخصوص ضد آب در داخل Galaxy S5 mini استفاده کرده است.

Capture

در کاور پشتی Galaxy S5 mini همان الگوی نقطه ای موجود در Galaxy S5 به کار رفته است و جنس آن نیز چرم مصنوعی می باشد.حتی حسگر ضربان قلب و سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در نسخه مینی قرارداده شده است.گفتنی است که مغز متفکر Galaxy S5 mini را پروسسور (پردازنده)  ۴ هسته ۱٫۴ گیگاهرتزی Cortex-A7 تشکیل داده است.دوربین اصلی آن نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی است.

Capture

از دیگر مشخصات فنی این نسخه مینی، می توان به 1.5 گیگابایت حافظه رَم، حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی، درگاه microUSB، باتری 2100 میلی آمپرساعتی، فرستنده IR و پشتیبانی کامل از باند مخابراتی LTE آن هم با حداکثر سرعت ۱۵۰Mbps اشاره داشت.

البته شایان ذکر است که ویژگی های موجود در Galaxy S5 همانند،Ultra Power Saving Mode،S Health، Private mode و Kids Mode در این نسخه مینی نیز موجود است و این نسخه نیز مجهز به سیستم عامل اندروید 4.4 کیت کت می باشد.

Capture

درانتها باید خاطر نشان شویم که، این نسخه مینی قرار است در رنگ های سفید، مشکی، آبی و طلایی در گام نخست وارد بازار کشور روسیه شود.هنوز تا بدین لحظه هیچ اطلاعاتی از قیمت تمام شده Galaxy S5 mini به دست نیامده است.

» منبع : gsmarena «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. فکر می‌کنم اگر همین انشعاب از s5 رو تحت نام یک مدل دیگه به بازار ارائه کنن فروشش خیلی بیشتر باشه!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *