کنترل خودکار صدای موسیقی با اپلیکیشن اندرویدی “آوا”

کنترل خودکار صدای موسیقی با اپلیکیشن اندرویدی “آوا”
  • 1393/4/17
  • زهرا معبودی
  • 0

با روی کار آمدن گوشی های هوشمند همه ما می توانیم اعتراف کنیم که زندگیمان پر کیفیت تر و راحت تر شده است و مدیریت و کنترلمان بر بسیاری از امور بهتر شده است. اما گاهی فراموش می کنیم که اهمیت این رویدادها به این خاطر است که ما از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنیم و این نرم افزار ها هستند که در این امر به ما بسیار کمک می کنند.

یکی از این نرم افزارهای اندرویدی وطنی AVA نام دارد که برای کنترل میزان صدای قابل پخش از گوشی به طور اتوماتیک به کار می رود. در واقع با استفاده از این برنامه گوشی به طور اتوماتیک در جاهایی که تداخل صدایی وجود دارد و ممکن است صدای گوشی به گوشتان نرسد، صدا را بالاتر می برد تا شما بتوانید بدون هیچ مانعی با کیفیت به صدای گوشی گوش کنید. بیایید کارکردن با این گوشی را با هم تجربه کنیم.

ابتدا باید نرم افزار مربوطه را خریداری کنید و روی گوشی تان نصب کنید. بعد از نصب اولین تجربه باز کردن این برنامه به صورت زیر است:

آوا (کنترل خودکار صدای موسیقی)

وقتی که برنامه را اجرا کردید با صفحه ای ساده روبرو می شوید که عملکرد محدودی در اختیارتان قرار می دهد. شما در این بخش 4 انتخاب دارید. دکمه تنظیمات، اجرا، درباره و راهنما در این نرم افزار گنجانده شده است.

برای شروع به کار نرم افزار می توانید هر بار که موسیقی پخش می کنید، این دکمه اجرا را بزنید تا برنامه شروع به کار کند. بلافاصله به محض اجرا شدن، می توانید حالت دکمه را به حالت در حال اجرا مشاهده کنید و آیکون مربوطه را در سمت چپ گوشی مشاهده کنید. در این مکان میزان ولووم و اندازه ای که گوشی در حال مدیریت آن است به شما نشان می دهد.

IMG-20140622-WA0007

در قسمت در باره و راهنما هم می توانید اطلاعاتی کسب کنید. اما مهمترین بخش شاید بخش تنظیمات باشد. این بخش را با هم مروری می کنیم.

زمانی که وارد بخش تنظیمات شدید با گزینه هایی روبرو هستید.

آوا (کنترل خودکار صدای موسیقی)

گزینه اول: درصورتی که بخش نمایشگر صدا را تیک دار کنید، آیکون مربوطه در بالا و سمت چپ نمایش داده می شود و در غیر اینصورت نمایش داده نمی شود.

گزینه دوم : حداقل میزان صدا

در این بخش که قابلیت تنظیم از صفر تا 15 می باشد می توانید حد اقل اندازه ای که می خواهید صدای گوشی تان از آن پایینتر نیاید را مشخص کنید.

گزینه سوم : حساسیت

در این بخش می توانید میزان حساسیت را به صدا های اطراف، به منظور تغییر صدا استفاده کنید. میزان این کنترل از -6 تا 6 قابل تنظیم است. اگر می خواهید با کوچکترین صدایی این برنامه عملکردی از خود نشان دهد خوب است که روی 6 این گزینه را تنظیم کنید.

نقد و بررسی

در هنگام استفاده از این نرم افزار باید به دستور سازنده، از هدفون استفاده کنید، تا بتوانید میزان کیفیت کنترل برنامه را مشاهده کنید و برنامه به خوبی اجرا شود اما، در عمل ما توانستیم مشخص کنیم که شما چه از هدفون استفاده کنید و چه استفاده نکنید برنامه به یک صورت اجرا خواهد شد بنابراین شرط استفاده از هدفون الزامی نیست.

 

com.kia.ava.app

هنگامی که برنامه در حال اجراست و صدای اطراف به طور تناوبی و با فاصله کوتاه، کم و زیاد می شود برنامه عملکرد مناسبی ندارد و دیر پاسخ می دهد که این می تواند در کیفیت کاربرد اثر منفی داشته باشد. بنابراین به نظر می رسد برنامه نیاز به بهینه سازی دارد.

از نظر رابط کاربری و طراحی نرم افزار هم می توان گفت با توجه به ماهیت برنامه، این نرم افزار از رابط کاربری و گرافیک حرفه ای و مناسبی برخوردار نیست و بسیار ساده و بدون هیچ خلاقیتی طراحی شده که به نظر می رسد در ورژن های آینده تصحیح شود.

به دلیل اینکه برنامه رسما دارای دکمه خروج نیست، زمانی که از برنامه خارج می شوید برنامه در پس زمینه در حال فعالیت است که این باعث می شود طول عمر باطری کاهش پیدا کند و به این صورت شارژ گوشی زودتر تمام شود بنا براین نیاز به یک دکمه خروج در گوشی به شدت احساس می شود.

 برای خرید این برنامه از بازار روی این لینک کلیک کنید.

قیمت برنامه: 1500 تومان

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *