طی اقدامی عجیب اسمارت فون های ورژن گوگل از پلی استور حذف شدند!

طی اقدامی عجیب اسمارت فون های ورژن گوگل از پلی استور حذف شدند!
  • 1393/4/18
  • سهیل دارائی
  • 2

به نظر می رسد موجی از اتفاقات عجیب، پلی استور گوگل را فرا گرفته است! اسمارت فون های اختصاصی گوگل که با نام اختصاری “GPe” ( مخفف عبارت “Google Play edition”) شناخته می شوند به یک باره و بدون هیچ گونه اعلام قبلی، از گوگل پلی استور حذف شده اند و رده پایی از آن ها نیست.

بر طبق گزارشات رسیده، سه عدد از اسمارت فون های “GPe” از پلی استور ناپدید شده اند و فی الحال تنها سه عدد اسمارت فون “GPe” دیگر برای خرید وجود دارند.پیش از این اتفاق عجیب ما شاهد وجود شش اسمارت فون “GPe” در پلی استور بودیم.

این شش دیوایس اندرویدی “GPe”، شامل اسمارت فون های  HTC One-M8، Moto G، Samsung Galaxy S4، HTC One-M7، Sony Z Ultra و همچنین تبلت LG G Pad 8.3 می باشند.شایان ذکر است که پیرامون این اتفاق عجیب، سه دیوایس اندرویدی HTC One-M7، Sony Z Ultra و LG G Pad 8.3 از پلی استور حذف گشتند.

HTC-One-Google-Play-Edition

گمانه زنی ها بر این است که باتوجه به ناموجود بودن این سه دیوایس اندرویدی از ماه گذشته میلادی در انبار پلی استور و توقف روند فروششان در این پایگاه، طی تصمیماتی از پلی استور کنار گذاشته شده اند.

شاید بتوان حذف اسمارت فون HTC One -M7 را این گونه توجیه کرد که با وجود مدل جدید تر آن یعنی اسمارت فون HTC One -M8، کاربران تمایلی به خرید HTC One -M7 نداشته اند و گوگل سرانجام تصمیم به حذف این اسمارت فون از پلی استور خود گرفته است.

GPE

اما به هیچ عنوان نمی توان نتیجه گیری بالا را برای دو دیوایس اندرویدی دیگر، یعنی Sony Z Ultra و LG G Pad 8.3 منطقی دانست! چرا که مدت زمان زیادی از ورود این دو به بازار نمی گذرد.

شاید اگر قرار به حذف به دلیل وجود مدل بالاتر دیوایس ها بود، با توجه به ارائه اسمارت فون Galaxy S5 GPe، مدل پایین تر آن، یعنی Galaxy S4 سامسونگ باید از پلی استور گوگل خداحافظی می کرد!

عده ای نیز از این اقدام نتیجه گرفتند که Sony Z Ultra و LG G Pad 8.3 تنها به دلیل عدم محبوبیت نزد کاربران اندرویدی کنار گذاشته شده اند.نظر شما در این رابطه چیست؟

» منبع : phonearena «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سیاوش جان،کمپانی گوگل امتیاز یک سری اسمارت فون رو میخره
      و با کسب اجازه از برند سازندشون، عنوان google play edition یا همون نسخه گوگلی رو بهشون اضافه میکنه
      این اسمارت فون ها با نمونه اصلی برند سازنده تفاوت داره
      درکل به نرم افزارشون آپشن های جدید اضافه میکنه یا اپلکیشن های اختصاصی قرار میده براشون و …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *