وقتی موضوع نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای ال جی کاملا پیش پا افتاده است!

وقتی موضوع نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای ال جی کاملا پیش پا افتاده است!
  • 1393/4/19
  • سهیل دارائی
  • 0

شاید چندی پیش دستیابی به فناوری نمایشگرهای منعطف و خمیده فقط در رویا عملی می شد، اما امروزه برند ال جی ثابت کرده است که این امر کاملا دست یافتنی است! پیش تر برندها به دنبال استفاده از این فناوری نو، در اسمارت فون های خود بودند.

همان طور که می دانید دو برند سامسونگ و ال جی در این حوزه با یکدیگر رقابت تنگاتنگی را داشتند و هر یک اسمارت فون های Galaxy Round و G Flex را با این فناوری روانه بازار کردند.اما این بار ال جی قصد دارد تا با یک نمایشگر OLED کاملا خمیده و منعطف 18 اینچی دیگر برند ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

LG

گویا برند ال جی این فناوری را بزرگ تر از دنیای اسمارت فون ها می داند و قصد دارد با معرفی پنل های بزرگ تر گوشه چشمی هم به مانیتور ها و شاید تلویزیون های منعطف داشته باشد.اخیرا همان طور که در چند سطر بالایی بدان اشاره شد، ال جی نمایشگری OLED کاملا خمیده و منعطف 18 اینچی تولید نموده است که کیفیت تصویری معادل 1280 در 720 پیکسل دارد.جالب است بدانید که این نمایشگر تنها دارای 3 میلیمتر ضخامت می باشد! کار به اینجا ختم نشده است و ال جی مدعی شده است که این نمایشگر دارای قدرت انعطاف پذیری بسیار بالایی است و می توان آن را کاملا لوله ساخت!

LG

ال جی در ساخت این نمایشگر جالب، توضیحاتی را نیز ارائه کرده است و بیان داشته است که به جای استفاده از پلاستیک معمولی، پشت این نمایشگر را به “polyamide film” (فیلم های پلی آمیدی) مجهز کرده است.

علاوه بر معرفی این نمایشگر منعطف، ال جی از نسل جدید نمایشگر های شفاف OLED خود نیز پرده برداشت.این برند مدعی شده است که نسل جدید این نوع نمایشگرها سه برابر شفافیت بیشتری در قیاس با نسل خود دارند.

سال 2017 میلادی را شاید بتوان سال ال جی دانست! چرا که این برند مدعی شده است این دو مدل نمایشگر یاد شده را در سایز های بزرگ تر از 60 اینچ به کار خواهد گرفت.حال باید به انتظار نشت و دید که آیا وعده های ال جی برای سال 2017 عملی خواهد شد یا خیر.

» منابع : geeky-gadgets و engadget «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *