آموزش کامل Google Calendar (قسمت سوم)

آموزش کامل Google Calendar (قسمت سوم)
  • 1393/4/21
  • Jeff Mosawy
  • 1

در دومین قسمت از آموزش تقویم گوگل، شما با تنظیمات کلی نرم‌افزار آشنا شدید. در این قسمت نیز با بررسی تنظیمات اطلاع‌رسانی تقویم‌ها و نحوه اضافه کردن یک Event آشنا خواهید شد.

Google_Calendar

  • تنظیمات اطلاع‌رسانی و یادآوری Eventها

در پنل سمت چپ در تقویم گوگل، بخشی با نام My Calendars وجود دارد که تقویم‌های شما را در زیر آن لیست می‌کند. با کلیک بر روی فلش‌های موجود کنار هر یک از آن‌ها، منویی از گزینه‌ها برای شما باز می‌شود.

1_calendar_setting

گزینه‌های متفاوتی در این منو وجود دارد؛ با کلیک بر روی Reminders and notifications وارد بخش مربوط به تنظیمات اطلاع‌رسانی می‌شوید.

هر یک از تقویم‌های شما، دارای تنظیمات پیشفرض مرتبط با نحوه اطلاع‌رسانی Eventها می‌باشد. مقدار اولیه بدین شکل هست که ۱۰ دقیقه قبل از موعد مقرّر، یک پیغام بصورت Pop-up به‌نمایش درخواهد آمد.

2_notification_settings

شما می‌توانید این نحوه اطلاع‌رسانی و یا زمان‌بندی‌های آن را به‌دلخواه خود تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید با انتخاب گزینه Add a reminder، یک یادآوری از نوع E-mail به مدت ۵ دقیقه قبل از Event ایجاد نمایید. در این صورت، ۵ دقیقه پیش از موعد مقرر، برای شما یک ایمیل از جانب گوگل ارسال می‌شود تا Event شما را به شما یادآوری کند.

3_email_notification

  • به‌اشتراک‌گذاری تقویم

شاید ایده‌ی جالبی باشد که بتوانید تقویم خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. برای اینکار، به منوی تقویم خود مراجعه کنید و بر روی Share this calendar کلیک کنید.

 

1_calendar_setting

در این صفحه، شما می‌توانید دو کار انجام دهید؛ ۱) اگر تیک Make this calendar public را انتخاب کنید، تقویمتان را برای تمامی کاربران به‌اشتراک خواهید گذاشت. ۲) اما اگر از قسمت Share with specific people استفاده کنید، می‌توانید که تقویم خود را تنها با افرادی که می‌خواهید، با وارد کردن آدرس ایمیل آن‌ها، به‌اشتراک گذارید.

4_share_calendar

  • حذف تقویم

جهت حذف تقویم خود، می‌توانید به منوی تقویم خود مراجعه کنید و روی Calendar Settings کلیک کنید.

1_calendar_setting

هنگامی که به انتهای صفحه خود مراجعه کنید، گزینه‌ای با نام Permanently delete this calendar مشاهده خواهید کرد که باعث حذف تقویم شما می‌شود. دقت کنید که تقویم اصلی حساب گوگل را نمی‌توان پاک کرد و درصورتی که مسیر فوق را برای این تقویم طی کنید، تنها خواهید توانست که تمامی Eventهای موجود در این تقویم را حذف کنید.

5_delete_Calendar

  • ساخت یک Event جدید

حال می‌رسیم به بخش اصلی و مهم تقویم گوگل؛ ایجاد یک Event! برای ایجاد یک Event، روش‌های متفاوتی وجود دارد. روش اول این است که بر روی Create در صفحه اصلی کلیک کنید تا وارد بخش اصلی ساخت Event شوید.

در قسمت اول، شما برای Event خود یک عنوان تعیین می‌کنید؛ مثلاً «دعوت دوستم علی برای شام» سپس در قسمت پایین‌تر آن، شما می‌بایست که ساعت، تاریخ و زمان آن را مشخص کنید.

6_create_event

پایین‌تر مشاهده خواهید کرد که دو گزینه وجود دارد؛ یکی All day و دیگری Repeat. درصورتی که Event شما در طول روز درحال برگزاری است، می‌بایست که تیک All day را بزنید؛ در این صورت، ساعت شروع و پایانی نخواهید داشت.

اگر که این Event در روزهایی از هفته همیشه در حال تکرار است، می‌توانید که تیک Repeat را انتخاب کنید.

و در انتها، پایین‌ترین قسمت، مربوط به اطلاعات دیگر و اضافه‌ی این Event است که می‌توانید به‌دلخواه خود، آن‌ها را بر حسب نیاز تنظیم نمایید.

دقت کنید که بخش Reminder این Event، مطابق با تنظیمات پیشفرض اولیه که انجام شد، اتفاق خواهد افتاد، اما می‌توانید آن‌ها را برای هر یک از Eventهای خود تغییر دهید. همچنین بخش Privacy مربوط به این Event نیز از تنظیمات پیشفرض خوانده خواهد شد، اما می‌توانید برای هر Event، به‌اشتراک‌گذاری آن‌را نیز تعیین نمایید.

قسمت اصلی این آموزش به پایان رسید؛ در قسمت بعدی، تنها موارد اضافی و جالبی از این سری آموزشی را فرا خواهید گرفت. پس منتظر باشید…

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    شماره موبایلم به تقویم گوگل اضافه نمیشه
    ترفندی برای این کار سراغ دارید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *