آموزش کامل Google Calendar (قسمت آخر)

آموزش کامل Google Calendar (قسمت آخر)
  • 1393/4/23
  • Jeff Mosawy
  • 3

طی قسمت‌های اول، دوم و سوم از آموزش نرم‌افزار پرکاربرد و محبوب Google Calendar، شما با نحوه کار کردن با این نرم‌افزار را آموختید. دوست داریم که در این بخش شما را با مواردی که ممکن است برای این نرم‌افزار جالب بنظر بیاید، آشنا سازیم. لازم به ذکر است که آموزش Google Calendar به‌طور کامل در قسمت‌های پیشین به‌اتمام رسیده است.

Google_Calendar

  • ساخت Event به روشی متفاوت

پیش‌تر دانستیم که برای ساخت یک Event، می‌توان بر روی کلید Create در گوشه سمت چپ کلیک کرد و یک Event ساخت؛ اما یک راه بسیار ساده‌تری نیز وجود دارد که می‌توان بوسیله آن، در هنگامی که Event را ایجاد می‌کنید، زمان آن را نیز از قبل برای خود تعیین کنید.

اگر برای مثال، نحوه نمایش تقویم گوگل خود را بر روی Week قرار دهید، ۷ روز از هفته را در یک صفحه برای شما به‌نمایش می‌گذارد. برای مثال، دوست دارید که در روز دوشنبه، ما بین ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح برای خود یک قرار ملاقات را یادآوری کنید. تنها کافیست که موس خود را در ستون روز دوشنبه و در ردیف ساعت ۱۰ صبح قرار داده، کلید موس را فشار دهید و سپس آن را نگه دارید و تا ساعت ۱۲ آن را بکشید؛ سپس رها کنید!

1_create_event_quick

خواهید دید که قسمت انتخاب شده به‌حالت آبی درمی‌آید و پس از رها کردن کلید موس، از شما عنوان Event را می‌خواهد. با وارد کردن عبارتی همانند «قرار ملاقات با آقای موسوی» می‌توانید Event مورد نظر خود را ایجاد کنید.

دقت کنید که تنظیمات Reminder آن بصورت پیشفرض از تنظیمات تقویم خود خوانده خواهد شد. در صورتی که بخواهید نوع یادآوری را تغییر دهید، می‌توانید که با ورود به Event و Edit کردن آن، نوع یادآوری را تغییر دهید.

  • اضافه کردن تعطیلات رسمی کشور ایران به تقویم خود

شما با استفاده از تقویم گوگل می‌توانید که تعطیلات رسمی در کشور جمهوری اسلامی ایران را به تقویم‌های خود اضافه کنید. برای اینکار، از گوشه سمت راست وارد آیکون چرخ‌دنده شوید و سپس Settings را کلیک کنید.

روی سربرگ Calendar کلیک کنید و سپس روبروی عبارت Other Calendars، در سمت راست، روی Browse Interesting Calendars کلیک کنید.

2_add_iran_holidays

با انتخاب گزینه Subscribe می‌توانید تعطیلات کشور ایران به تقویم خود اضافه کنید. درصورتی که بخواهید تعطیلات رسمی کشورهای دیگری را نیز در تقویم خود داشته باشید، می‌توانید از این بخش نیز استفاده کنید.

  • اضافه کردن تقویم دیگران به تقویم خود

درصورتی که یکی از دوستان یا آشنایان شما، تقویم خود را بصورت Public منتشر کرده باشد، می‌توانید تقویم او را نیز همراه با خود داشته باشید. کافیست که در بخش Other calendars، آدرس ایمیل او را وارد کرده، تا تقویمش به لیست تقویم‌های شما اضافه شود.

3_add_others_calendar

 

این‌ها نکاتی بودند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نبود. امیدواریم که نهایت استفاده را کرده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. از لحاظ آموزشی خیلی ضعیف بود. هیچ نکته ای در این 4 مقاله وجود نداشت.
    در حد توضیح اینترفیس برنامه بود.
    ده تا مورد دیگه مثل دعوت از دوستان . به اشتراک گذاری لوکیشن جلسه و … بود که هیچ اشاره ای به آنها نشده بود.

    1. سلام دوست عزیزم،

      ممکن است برای کسی که قبلاً با نرم‌افزارهای مشابه کار کرده باشد، این آموزش بلااستفاده باشه، اما هدف، افرادی هستند که برای بار اول می‌خواهند از این نرم‌‌افزار استفاده کنند.
      ممنونم از شما
      موفق و مؤید باشید

  2. سلام میشه بگید چطور می تونم قرار ملاقات رو برای یه فرد جدید با کلندر براش بفرستم؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *