گرو نگه‌ داشتن مجوز 3G

گرو نگه‌ داشتن مجوز 3G
  • 1393/4/29
  • حدیث دلبرد
  • 0

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد مبین گفت:‌ رومینگ ملی، ترابردپذیری شماره‌ها و نسل سه موبایل باید هرکدام در جای خود دیده و اجرا شوند اما در حال حاضر مجوز نسل 3 موبایل را در ازای یکسری شروط، نگه داشته‌اند.

m-feizy

در پی تحولات بازار موبایل در راستای اجرای طرح رومینگ ملی، صابر فیضی اظهار کرد: ما در مسائل رومینگ ملی و ترابرد پذیری شماره‌ها در دنیا عقب هستیم. این مسائل که در تمام دنیا پیاده‌سازی شده، در ایران باید زودتر اجرا می‌شد. بازار در ایران باید رقابتی شود.

وی افزود: هم اکنون برای اعطای مجوز 3G شرط گذاشته‌اند و این مجوز را گرو نگه داشته‌اند. از وظایف حاکمیت، ایجاد رقابت در بازار است و این حاکمیت باید عادلانه رفتار کند؛ چرا که اگر اصول حاکم عادلانه باشد، اپراتورها نیز این اصول را می‌پذیرند. اگر اپراتوری در شبکه‌اش ظرفیت خالی داشته باشد پس دلیلی ندارد که خواستار در اختیار قرار دادن آن به دیگر اپراتورها نباشد. در این صورت می‌تواند به آنها سرویس دهد و درآمدزایی کند. پس اصول باید برای هر دو طرف رضایت‌بخش باشد.

دلیل اینکه تا اکنون طرح رومینگ ملی در کشورمان اجرا نشده بدین خاطرست که اعلام می‌کنند “باید این کار را انجام دهید”. در صورتی که در اقتصاد بایدی وجود ندارد. اقتصاد علم است و بر پایه اصول کار می‌کند و دستور را نمی‌فهمد.

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین اظهار داشت: در جاده‌های کشور قبلا دو اپراتور سرمایه‌گذاری کردند و هرکدام سایت‌های آهنی خود را مستقر کردند. اما نیازی نبود هردوی آنها در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. کافی بود یک اپراتور سرمایه‌گذاری کرده و به دیگر اپراتورها سرویس بفروشد. در نتیجه امروزه شاهد دکل‌های زیادی در سطح شهر و جاده‌ها نبودیم. این حاکمیت است که باید در این موضوعات به خوبی تصمیم گیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *