20 نکته آیفونی که بهتر است بدانید (بخش 2)

20 نکته آیفونی که بهتر است بدانید (بخش 2)
  • 1393/4/30
  • مهيار سوري
  • 0

در نوشته پیشین به 10 ویژگی آیفونی پرداختیم و با خواندن این پست تمامی رمز و راز ها و حقه هایی که باید از آیفون بدانید فاش می شود و شما به یک حرفه ای آی او اس تبدیل می شوید به شما اطمینان می دهم. با گویا آی تی همراه باشید خودتان تجربه خواهید کرد

  1. جستجو در پیامک هاiphonetricks-03
    به یکی دیگر از آن هایی رسیدیم که بسیار دوست داشتنی و پرکاربرد است. برای جستجو در میان اس ام اس هایتان تنها کافی است تا از نوار جستجوی بالا در اینترفیس پیام استفاده کنید. اگر هم آن را نمی بینید کافی است نوار بالایی را به پائین بکشید تا آن را لمس کنید.
  2. استفاده از iMessage هنگام مسافرت هاiphonetricks-09
    هنگامی که در حال پرواز هستید و به ارتباط داده های سیم کارت دسترسی ندارید، همچنان با استفاده از وای فای درون پرواژی می توانید به دوستان آیفونی تان پیام ارسال کنید.
    تنها به Settings > Messages رفته و اطمینان حاصل کنید ارسال به عنوان پیامک (Send as SMS) غیرفعال باشد و در عوض iMessage فعال باشد.
  3. لمس با مکث برای کاراکتر های بیشترiphonetricks-keyboard
    در زیر کیبورد اصلی، مجموعه ای از کاراکتر ها و حرف های کمتر کاربردی iOS وجود دارند که تا زمانی که صفحه را با مکث لمس نکنید برایتان نمایان نمی شود. برای مثال اگر دستتان را بر روی دش ( نگاره بالا) نگه دارید، دو کاراکتر خط و زیر خط را نیز خواهید دید. یا مثلا با عدد 0 یک درجه را به نوشته اضافه کنید و …
  4. مشاهده برچسب زمانiphonetricks-10
    برای مشاهده زمان ارسال یک پیام، کافی است آن را کمی به چپ ببرید.
  5. ویژگی های پنهان سیریsirifirstimage
    سیری را همینطوری نگاهش نکنید! توانایی هایش بالاست… فقط نیازی نیست در هنگام جستجو و این جور چیز ها از آن استفاده کنید. او توانایی پردازش دستورات سنگین تر را نیز دارد. او می تواند برای زنگ ست کند، شیوه تلفظ نام ها را بیاموزد و خیلی چیز های دیگر…
  6. گوشی تان را سریع تر شارژ کنیدiphonetricks-chargefaster
    کم نیست زمانی که بسیار عجله دارید و می خواهید تلفن همراه تان بسیار سریع شارژ شود و شما هم به کارتان برسید.
    خب این امر مستلزم قطع شدن دست گوشی تان از دنیاست؛ یعنی باید در حالت هواپیما (Airplane mode) قرار بگیرد. علاوه بر آن حواستان به شدت نور پشت صفحه باشد (پیشنهاد می کنیم آن را در حداقل خود قرار دهید).
  7. عکاسی در حالت Burstiphonetricks-burst
    ویژگی جالب و کاملا کاربردی که پردازنده سریع iPhone 5S در اختیارمان می گزارد، عکاسی در حالت قطاری است که به شما امکان می دهد در هر ثانیه چندین نگاره بگیرید.
    این قابلیت بیشتر به کار افرادی می آید که می خواهند از لحظه به لحظه زندگی شان خاطره داشته باشند؛ کودکان، ورزش، و لحظات خاص از این قبیل هستند.

افزایش عمر باتری
iphonetricks-spotlight

با Spotlight می توانید سرعت بارگزاری داده های تلفن همراه تان را افزایش دهید؛ یعنی مثل سیستم ایندکس ویندوز عمل کرده و به طور دائمی به تمامی فایل های موردنیاز تان دسترسی داشته و برای باز کردن آنی هر یک از آن ها همواره آن ها را ایندکس می کند که خب این کار هم انرژی زیادی می برد. خیلی شیک و مجلسی به Settings > General > Spotlight بروید و تیک آیتم هایی را که گمان می کنید نیازی به ایندکس شدن ندارند، بردارید.

  • از حریم خصوصی خود محافظت کنید

iphonetricks-frequentloc
این نکته علاوه بر این که از حریم خصوصی شما حمایت می کند، عمر باتری شما را نیز افزایش می دهد؛ درون تنظیمات حریم خصوصی iOS گزینه ای وجود دارد که هنگامی که فعال باشد، اطلاعات موقعیت جغرافیایی شما را به اپل ارسال می کند (خاطر نشان می کنم این مورد برای جاسوسی نیست این ویژگی در این پست به درد می خورد).
اول پست بالا را بخوانید، سپس تصمیم گیری با خودتان است. اگر برایتان اهمیت ندارد و صرفا افزایش نیرو برایتان اهمیت بیشتری دارد، می توانید با رفتن به Settings > Privacy > System Service این گزینه را غیر فعال کنید.

  • تشخیص سریع تر Touch IDSeptimius_02_610x436
    تاچ آی دی یا همان حسگر اثر انگشت را که همه مان می شناسیم و اصلا یک جای خاص بر روی دکمه Unlock دارد. اما خب برخی انگشت شان خیلی روی فرم نیست، بنابراین پیش از باز شدن صفحه باید چند بار اسکن انجام شود تا بلکه بشود صفحه را باز کرد. اگر شما هم این مشکل را تجربه کردید (البته دور از جون تان!)، کافی است به Settings > Touch ID & Passcode رفته و همان انگشتی را که همیشه از آن برای باز شدن استفاده می کردید را دو تا سه بار در حالت های گوناگون بشناسانید (با استفاده از Add a fingerprint).
    انجام چند باره این کار (همان 2-3 بار) جزئیات بیشتری را از انگشت تان در اختیار آیفون قرار می دهد و بنابراین سرعت پردازش چندین بار برابر می شود…

 

این هم از نوشته؛ مطمئنم هر کدام را هم که می دانستید، مورد 20 اصلا یک چیز دیگر بود! امیدوارم که لذت برده باشید. منتظر پیام ها و پیشنهاد هایتان هستیم.

مانا باشید

 منبع: Cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *