تعداد کاربران چینی نسخه موبایل اینترنت حالا بیشتر از نسخه PC است

تعداد کاربران چینی نسخه موبایل اینترنت حالا بیشتر از نسخه PC است
  • 1393/4/31
  • بهراد جاود
  • 0

می‌خواهید بدانید چرا شرکت‌های سنتی PC محور مثل مایکروسافت بیشتر انرژی خود را روی صنعت موبایل گذاشته‌اند؟ برای پاسخ به این سوال نیاز نیست به جایی غیر از چین فکر کنید، چون اکنون کاربران چینی بیشتر از اینکه با PC به اینترنت وصل شوند، از گوشی‌های موبایل خود برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند.

از مجموع 632 میلیون کاربر اینترنت که آمارشان در ماه ژوئن سال جاری میلادی ثبت شده است، 83 درصد (معادل 27 میلیون نفر) از آنها گاهی اوقات از تلفن همراه خود به اینترنت متصل شده‌اند در حالی که 81 درصد (معادل 512 میلیون) از مجموع کاربران همچنان از کامپیوترهای خود برای جست‌وجوی اینترنت استفاده می‌کنند.

در واقع در عصر حاضر مسیر پیشرفت اینترنت توسط گجت‌های کوچک و قابل حملی همچون تلفن‌های همراه هدایت می‌شود. با اینکه میزان استفاده کلی از اینترنت در مدت 6 ماه حدود 2.3 درصد افزایش یافته، تعداد وب‌گردهای موبایلی 5.4 درصد زیادتر شده است. این آمار نشان می‌دهد که اکثر افرادی که به تازگی به جمع مصرف‌کنندگان اینترنت اضافه می‌شوند اصلا PC ندارند – یعنی گجتی که در جیب‌شان قرار دارد تنها راه آنها برای اتصال به دنیای دیجیتال است.

China

پی بردن به دلیل اینکه چرا چین از داده‌های موبایلی استقبال کرده کار مشکلی نیست. سرویس‌های اینترنتی هماهنگ با موبایل‌ها مثل شبکه اجتماعی Tencent Weibo یا سرویس پیام‌رسانی WeChat با اینکه هنوز در برخی از کشورها فعال نیستند اما توانسته‌اند به محبوبیت زیادی دست یابند.

از سوی دیگر ترکیب دیوایس‌های ارزان قیمت و درآمدهای کم سبب می‌شود که برخی از افراد تصمیم بگیرند که از خیر خریدن کامپیوترهای گران قیمت بگذرند. البته در کشورهای بزرگ دیگر هم شاهد همین روند هستیم ولی هنوز این جهش نیاز به زمان دارد. شاید در آینده‌ای نه چندان دور در هنگام خرید یک دیوایس جدید شما هم از خودتان بپرسید که وقتی گجت‌های قابل حمل و کوچکی مثل تلفن‌های هوشمند وجود دارند دیگر چه نیازی به یک ‌PC دارید.

مرجع: engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *