اپل به اتهامات امنیتی موجود در iOS پاسخ داد

اپل به اتهامات امنیتی موجود در iOS پاسخ داد
  • 1393/5/1
  • بهراد جاود
  • 0

روز دوشنبه یک محقق امنیتی به نام جاناتان زدزیارسکی مدعی شد که چندین سرویس بک‌دور روی برخی از دیوایس‌های اپل از جمله آیفون، آیپد و آیپاد تاچ در حال اجرا است.

روز گذشته شرکت اپل به طور رسمی وجود سرویس‌های بک‌دور روی دیوایس‌های خود را رد کرد و امروز هم یک صفحه از بخش پشتیبانی وب‌سایت خود را به همین موضوع و توانایی‌های شناسایی و بررسی دیوایس‌های iOS خود اختصاص داده است.

Apple iOS

دیوایس‌های مجهز به iOS توانایی‌های تشخیصی زیر را ارائه می‌کنند تا شرکت‌های فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان و پرسنل AppleCare بتوانند راحت‌تر به حل مشکلات این دیوایس‌ها بپردازند.

هر کدام از این توانایی‌های تشخیصی نیاز به یک دیوایس iOS آنلاک و یک کامپیوتر قابل اطمینان دارند. تمامی اطلاعاتی که بین این دیوایس آنلاک و کامپیوتر قابل اطمینان رد و بدل می‌شود رمزگذاری شده و این رمزها با شرکت اپل به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. برای کاربرانی که iTunes Wi-Fi Sync را روی کامپیوتر قابل اطمینان خود فعال کرده باشند، این سرویس‌ها ممکن است از طریق آن کامپیوتر به طور بی‌سیم قابل دسترسی باشند.

پیش از این هم اتهاماتی وجود داشت مبنی بر اینکه برخی از شرکت‌های حوزه فناوری از جمله اپل، اطلاعات کاربران خود را در اختیار مراکز دولتی می‌گذارند ولی اپل با جدیت این اتهامات را رد کرده است.

مرجع: Geeky-Gadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *