مقایسه Android L و Windows Phone 8.1، کدام یک بهتر است؟

مقایسه Android L و Windows Phone 8.1، کدام یک بهتر است؟
  • 1393/5/1
  • پرهام مارزلو
  • 45

سیستم‌عامل Android L یکی از داغ‌ترین مباحث چند هفته اخیر در وب و محافل مختلف بوده است. از طرفی سیستم عامل ویندوز فون 8.1 نیز با امکانات و ویژگی‌های جدید و حرفه‌ای تر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از جمله این امکانات می‌توان به برنامه‌های Cortana ٬ action Center ٬ افزایش قابلیت‌های مربوط به وب‌گردی و همچنین اضافه شدن گزینه‌های مربوط به خصوصی‌سازی (Personalization) اشاره کرد.

اما Android L بهتر است یا ویندوزفون 8.1؟ چگونه می‌توان آن‌ها را مقایسه کرد؟ کدام خصوصیات در این مقایسه بیشتر خود را نشان می‌دهند؟ آیا قابلیت‌هایی برای الگو برداری از روی یکدیگر در آینده دارند؟ امروز قصد داریم به مقایسه این دو سیستم‌عامل جدید از جهت‌های مختلف بپردازیم. البته لازم به ذکر است که سیستم‌عامل اندروید ال در نسخه آزمایشی در دسترس است.

Android-vs-windows-header

رابط کاربری

اندروید و ویندوز‌فون هر دو برای یک کار طراحی شده‌اند اما هرکدام به شیوه‌ای متفاوت این کار را انجام می‌دهند. در سیستم عامل اندروید یک هوم‌اسکرین با میانبر‌هایی از برنامه‌های مختلف و یک منو در پیش رو داریم در حالی که در ویندوزفون یک صفحه مترو معروف به منوی کاشی‌ها را در اختیار داریم. می‌توان گفت انتخاب از بین این دو رابط کاربری به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد اما به نظر می‌رسد که سیستم‌عامل Android L برای کسینی که دوست دارند هوم اسکرین گوشی را به سلیقه‌ی خودشان طراحی کنند مناسب‌تر است. همچنین سیستم‌عامل ویندوز فون 8.1 به کسانی پیشنهاد می‌شود که یک هوم‌اسکرین منظم و به اصطلاح تر و تمیز علاقه دارند.

nokia-lumia-15201

ویجت‌ها در اندروید به جهت استفاده بهینه از فضاهای خالی هوم‌اسکرین و همچنین دسترسی آسان به برنامه‌های پراستفاده طراحی شده‌اند. این ویجت‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته شده اند و کار مخصوص به خود را انجام می‌دهند؛ برخی وضعیت آب و هوا را اعلام می‌کنند و برخی آخرین اخبار را نشان می‌دهند. در ویندوز فون به‌جای استفاده از ویجت‌ها٬ کاشی‌های رنگارنگ و متنوع با اندازه‌های مختلف و به فرم‌های مربع و مستطیل‌های کوچک و بزرگ طراحی شده‌اند.

این کاشی‌ها حکم میانبر برنامه‌ها و یا ویجت‌ آن‌ها را دارند. اگر برنامه‌ای بخواهد به ما اطلاع‌رسانی کند ٬ کاشی مربوط به آن ما را با خبر می‌کند. کاشی‌های ویندوزفون در زمینه عملکرد به هوم‌اسکرین اندورید نمی‌رسند اما ویندوزفون با استفاده از آن‌ها هیچ فضایی را در رابط کاربری خالی نگذاشته است.

Home-screen

منوی اطلاع‌رسانی هم در اندروید و هم در ویندوز فون به صورت یک نوار در بالای صفحه قراردارد که با اسلاید آن به سمت پایین قابل دسترسی می‌باشد و هر دو به ما اجازه پاک کردن اطلاعات را به کمک اسلاید آن‌ها به طرفین می‌دهند. البته در زمینه اطلاع‌رسانی اندورید یک قدم جلوتر است چرا که موارد مهم را بالا و مواردی که از اهمیت کمتری برخوردارند را پایین قرار می دهد.

همانطور که گفتیم ٬ سیستم عامل اندورید در زمینه خصوصی‌سازی – peronalization – انعطاف و تغییرپذیری بیشتری نسبت به ویندوزفون دارد؛ به عنوان مثال به شما اجازه می‌دهد تا از والپیپر متحرک یا ثابت استفاده کنید و یا اجازه نصب تم‌ها و آیکون پک‌های مختلف را می‌دهد.

تلفن ٬ مخاطبان ٬ کیبورد

در اندورید L بخش تلفن با بخش مخاطبان در یک برنامه قرار دارند و بدین ترتیب برای تلفن کردن و کارهای مربوط به آن کافیست فقط به یک قسمت مراجعه کنیم. اما در ویندوزفون منوی مخاطبین و بخش تلفن در کنار هم قرار ندارد و دو بخش کاملا متفاوت می‌باشند. بخش تلفن طراحی بسیار ساده‌ای را با به همراه داشتن لیست تماس‌ها و افراد مورد علاقه دارد.

contact share

کیبورد سیستم‌عامل اندروید L هماند نسخه‌های قبلی با به همراه داشتن ویژگی‌هایی همچون حدس زدن کلمه و Swipe سرعت تایپ کاربران را تا حدی زیادی بالا می‌برد. همچنین کیبورد ویندوزفون نیز مثل همیشه یکی از نقاط قوت این سیستم عامل می‌باشد و قرار است با اضافه شدن ویژگی‌هایی همچون Word Flow که تقریبا همان Swipe است ٬ بهتر از قبل شود.

android-l-keyboard-primary-100354858-orig

985507

Google Now یا Cortana ؛ کدام دستیار بهتری است؟

Google Now ٬ دستیار هوشمند اندروید ٬ یک نرم‌افزار هوشمند برای ارائه اطلاعات مورد نظر است. کاربران می‌توانند با این برنامه حرف بزنند و از آن اطلاعات مختلفی را مثل نشان دادن نقشه ٬ معرفی نزدیک ترین رستوران ٬ اطلاعات پرواز و… بخواهند. این برنامه که ابتدا در اندروید 4.1.0 (Jelly Bean) مورد استفاده قرار گرفته ٬ با گذشت زمان و با آپدیت‌های جدید ٬ روز به روز حرفه‌ای‌تر و هوشمندتر شده است و در ورژن L اندروید نیز با اضافه شدن قابلیت‌های جدید بهتر از قبل شده است.

شرکت مایکروسافت با ویندوزفون 8.1 قصد دارد برنامه‌ی Cortana را به کاربران خود معرفی کند. این برنامه همانند Google Now یک دستیار هوشمند است که به درخواست‌ها و فرمان‌های کاربر پاسخ‌های متناسب می‌دهد. این برنامه همانند Google Now با در نظر گرفتن مخاطبان ٬ تقویم و الگوی کارهای کاربر ٬ خدمات ویژه ای از جمله نشان دادن نقشه ٬ یادآوری زمان ملاقات‌ها و… را ارائه می‌دهد.

cortanavs

اینترنت اکسپلورر یا گوگل کروم؟

گوگل کروم در طی سال‌های گذشته خود را به عنوان یکی از بهترین مرورگرهای موبایل معرفی کرده است. این مرورگر نه تنها بسیار سریع است بلکه عملکرد بسیار بالای دارد و استفاده از آن بسیار لذت‌بخش و راحت است. همچنین کروم به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دستگاه‌های مختلف تبادل اطلاعات داشته و تب‌های مرورگر را در دستگاه‌های مختلف خود در اختیار داشته باشند.

در مقابل ٬ اینترنت اکسپلورر 11 را در ویندوزفون 8.1 نمی توان دسته کم گرفت. آخرین ورژن این برنامه در ویندوزفون دارای قابلیت‌هایی همچون تب‌های بی نهایت و حالت Reader Mode می باشد. این حالت تمامی عکس ها را از بین برده و اصل مقاله را برای مطالعه نمایش می‌دهد. البته برخلاف کروم ٬ اینترنت اکسپلورر نوشته‌ها را جهت راحت‌تر خواندن بزرگ نمی‌کند  و فقط باید با زوم این کار را انجام داد.

IE11_Reader_Mode

IE11_Swipe_Windows_Phone_81

 لینک مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 45 دیدگاه
  1. شما فقط یه سرچی زدی و یه مطلب پیدا کردی و نوشتی.مطمئنم تاحالا ویندوز فون رو از نزدیک هم ندیدی.این مطالب هم همش چرند بود.زمان نشون میده که چقد اشتباه میکردی و ویندوز چقد از اینی که گفتی شاختره و اندروید ال و حتی IOS8 به گرد پای اون نمیرسن.

    1. میخواستم نظرتون رو پاک کنم اما گفتم بذار همه بی ادبی شما رو ببینن…هرکس نظری داره و ممکنه کسی که آی او اس دارد بگه اون بهتره از همه… از نظر خود من هم همینطوره..در ضمن شخصیت داشته باشین لطفا

    2. سلام.مقایست کاملا تعصبی بود.شما اومدی ویندوزو با ی سیستم ک بر پایه لینوکس هست و فقط پوسته هس مقایسه میکنی،اگه یکم برنامه نویسی بارت باشه میفهمی ویندوز چیه.مانور برنامه نویسی ویندوز خیلی خیلی از اندرویید بالاتره اگه مایکرو کدک هارو در اختیار بذاره.تو برنامه نویسی c++ رو با جاوا اندروید مقایسه میکنی؟؟؟هسته nt ویندوزفون رو ک دیگه چیزی نمیگم

    3. سلام دوست عزیزم،

      لطفاً در هنگام تایپ کردن و برخورد با دیگران آرام‌تر رفتار کنید؛ نه مایکروسافت برای شماست، نه اپل و نه گوگل!
      البته عذرخواهی می‌کنم در محضر شما که آشنا به برنامه‌نویسی هستید جسارت می‌کنم، اما خود سیستم‌عامل ویندوز نیز در لینوکس و با زبان C (همراه با زبان Assembly) توسعه داد شد، پس قطعاً سیستم‌عاملی که خود لینوکس هست قدرتمندتر از سیستم‌عاملی هست که ویندوز باشه! (از لحاظ مانور دادن توی برنامه‌نویسی)

    4. ببخشید دلیل و مدرکتون رو میتونید قرار بدهید حالا اگر لینک وجود دارد

    5. اشتباهه، ویندوز توی لینوکس توسعه داده نشده. لطفا مطالعه کنین بعد نظر کارشناسی بدین ببم جان

    6. کاااملا درسته لطفا دوستانی که یکم از برنامه نویسی سررشته دارن نین و نظرات اشتباهشون رو به دیگران نخرونند میتونید مهترمانه نطرتون رو بگید و مثل این دوست عزیز جواب درست رو بگیرید مرسی از راهنمای تون به دوست قبلی

    7. کسی که ویندوزفون کار نکرده نمیدونه چیه از هر لحاظ من خودم هم آندروید استفاده کردم از نوع s4 هم لومیا ۱۵۲۰ آندروید پر از هنگ و باگ های بسیار خطرناکی هس که کلا بعضی موقع ها گوشی وایمیسته ولی من بدون تعصب تو وینفون اینو ندیدم کلا شاخیه واسه خودش واستین ببین وینفون ۱۰ چیکار میکنه

    8. منم با حمید موافقم ی سرچ زدی مطالبی رو گذاشتی این چیزایی که شما گزاشتی همه میدونند کمی تخصصی تر باشه

    9. سلام دوست عزیز من تا حالا ویندوز فون نداشتم ولی کاملا با شما موافقم گوشی اندروید همش هنک
      میکنه وآنقدر رفته رو اعصابم گوشی نوم رو میخامن بفروشم ویندوزی بگیرم

    10. من خودم اندروید دارم ولی از خدمات outlook استفاده میکنم چون واقعا امن تر از جی میل هستش
      آره کاملا موافقم که ویندوز فون خارق العادس و نویسنده از روی تعصب نوشته ویندوز فون خیلی دست کم گرفته شده از لحاظ پردازنده که یکی از مهم ترین بخش ها هست هم ویندوز فون بهتره که اشاره نشده

  2. بازتاب: Android L یا ios8؟ مقایسه‌ی ویژگی‌ها و امکانات | آی تی دان
  3. به نظر من هم علی رغم برتری های آی ا اس ولی به نظر میرسه (پس از استیو ج) کم کم خلاقیتش کم شده . و از طرفی گوشی اپل با مشخصات فعلی (4اینچی و…) .قیمتش طیف محدودی از کاربران تلفن های همراه را به خود جذب می کند
    در صورتی گوشی های ویندوزی و اندرویدی تنوع قابل قبولب دارند
    اما به نظر میرسد که در سیستم عامل ویندوزفون کمتر با کند شدن و هنگ کردن برمیخوریم …!…؟
    به حال گذاشته از همه ی اینا ویندوزفون مستحق وضعیتی بهتر است .

  4. سلام
    دوست عزیز این درسته که هر کسی یه سلیقه ای داره اما کسی که بخواد مطلب بنویسه و مقایسه کنه قطعا باید از همه نظر بررسی کرده باشه به قول دوستمون معلومه شما تا حالا با ویندوزفون کار نکردید.از نظر سرعت که ویندوزفون واقعا و کاملا از اندروید بهتره.کیبورد ویندوزفون الان دیگه تکامل یافته است و چیزی از اندروید کم ندارد.از لحاظ اینکه شما میگی در ویندوزفون جای مخاطبین با تلفن یکی نیست فکر نمیکنم که یه ضعف به نظر بیاد که شما بخواین براش سر فصل بنویسید!!! واز نظر صفحه ی اصلی هم ویندوز خیلی شیک و مدرن به نظر میرسد.به نظر من شما خیلی یک طرفه قضاوت کردی!!!
    امیدوارم در مقایسه های دیگر با اطلاعات کاملتر مطلب بنویسید. موفق باشید

  5. خوب مطمنا تا حالا با ویندوزفون 8.1 کار نکردید و فقط اسکرین شات هاش رو دیدید ، اما با یکم کار کردن متوجه تفاوت این دو سیستم عامل می شید.
    اندروید به کاربراش برنامه های بیشتر رو القا می کنه این درحالیه که ویندوزفون سرعت و راحتی استفاده رو هدف قرار داده …
    ضممنا در قسمت مقایسه دستیار های صوتی اصلا صادق نبودید چرا که کرتنا از هر نظر کاملتر و سریعتر…

  6. داداش شما میگی اندروید از ویندوز بهتره ولی اندروید سیستم عامل اندروید کسل کنندست ولی ویندوز خیلی نو آوری داره فقط خواهشا شما لومیا 1520با اس 5 مقایسه کنید تفاوتو احساس میکنید

  7. داداش شما میگی اندروید از ویندوز بهتره ولی اندروید سیستم عامل اندروید کسل کنندست ولی ویندوز خیلی نو آوری داره فقط خواهشا شما لومیا 1520با اس 5 مقایسه کنید تفاوتو احساس میکنید

  8. سلام مقایست خیلی ساده بود و خیلی گزری ویندوز فون به خا طر کاشی هاش که حالت خشکی داره(برای بعضی ها) قابل تحمل نیست اما بعد از چند روز خریدش عاشقش میشی من برای تولدم لومیا 1320 هدیه گرفتم که قیمتش حدود 950 هزار تومن اولش ناراحت بودم چرا اندروید نیست بعد از 2 روز سر کله زدن با گوشی فهمیدم چی بهم دادن خیلی از رقیب اندرویدی خودش یعنی گلکسی مگا 5.8 سر تره! نرم افزار هم بهونه هست من الان 4 تا نرم افزار روش دارم که ایرانی هست و خیالم راحته 3 سال اپدیت دارم وگوشیم دست هر بچه ای نیست! در ضمن رم یک برای وین فون حکم رم 3 برای اندروید داره مرسی که نظرمو خوندید.

    1. این جالب نیس که ما یک گوشی یا سیستم عامل رو بخوایم چون همه ندارن و دست همه نیس.لابد اگه فردا ویندوزفون هم همه گیر شد بریم سراغ یه سیستم عامل دیگه وبگیم ویندوزفون بدرد نمیخوره چون همه دارن.اگه ویندوزفون بهتره ایشالا تولیدش تو قیمتای پایین بیشتر شه تا همه داشته باشن.موافقین؟

  9. سلام بااینکه زحمت کشیدید مقاله ای نوشتید ولی هیچ مورد فنی دراون مشاهده نمیشه لطفا جدولی تهیه نمایید خصوصیات هردو سیستم عامل را با بنچ مارک نشان دهید در نظر داشته باشید که آزاد بودن منابع سخت افزاری و نرم افزاری، سرعت وروانی کار ، نبود لگ و هنگ ، وهسته win nt والبته امنیت مهمترین مشخصه های ویندوز است که با آن اشاره نشده تم جدید صفحه استارت بسیار خلاقانه است که هر تصویری را در ماورا میز کارتان قرار میدهد همچنین در gdr1 امکان گروه نمودن کاشیها و برنامه ها وجود دارد شما می توانید دکمه کنترل صوتی و نمایش را حتی برروی کاشیها اجرا کنید wifi direct و… به نظر میرسد مشخصه های کاربردی سیستم عامل در همین هاست

  10. بهترین سیستم عاملی که تاحالا دیدم به ویندوزه. حال و تنوعی که ویندوز به آدم میده هیچ سیستم عاملی نمیده.لومیا۵۲۰

  11. بعداز مدتها تحقیق نوکیا لومیا1520خریدم،قبلا هم نوکیا5530داشتم ،ولی نمیدونم چرا اونایی که گوشی اندرویدی دارن وقتی گوشی جدید منو با سیستم عامل ویندوزفون دستشون میگیرن ،همون لحظه اول عاشقش میشن ..پرسیدم میگن روون و هنگ نمیکنه،بجای تعصب خشک و خالی شما هم امتحان کنید، بیخودی پولتون رو دور نریزید،شنیدم که مدل میان رده نوکیا لومیا 730با دوربین 8و دوربین سلفی 5برای مکالمه رودر رو و باطری قوی قابل تعویض با قیمت حدود۸۰۰هزار تومان داره میاد،کافیه سرچ کنی تا بدونی چی داره میاد،

  12. سلام به بی اعصاب ها ویندوز فون خیلی عالی ولی اپلیکیشن هاش از اندروید و ای فون کمتر مایکروسافت به واسطه نوکیا که دوربینش خیلی از بقیه قوی تر دار سود میبره نوکیا همیشه دوربینش از بقیه گوشیها بهتر بود وهست و این کار مربوط سیستم عامل نیست. ای فون گوشی خوبی ولی من تاحالا استفاده نکردم میگن بیشترین نرم افزار برای ای فون ولی درون شخصی سازی کمتر در دریافت نرم افزار خیلی افراطی وانتقال بلوتوث به گوشی انروید و ویندوزی انجام نمیشه اینارو من نگفتم فقط شنیدم. حالا بریم سراق اندروید که من استفاده میکنم عمرش کمتر از ویندوز فون و ای فون ولی دنیا رو قبظه کرده در سال های که به وجود آمد بیشترین ورژن و رفع باگ داشته شرکتهای زیادی باهاش همکاری داشتن شخصی سازی خیلی خوبی داره نرم افزارهاش در فروشگاه بازار زیاد هست الان کاسبی یه سری ها شده ساخت نرم افزار اندرویدی یه سری اولش پول یه سری وسطش یا آخرش من یه نرم افزار ایرانی میبینم میگم ای با باید دوبار کارت بیارم پول کم کنه این جوری دیگه اگه زرنگ بتشید نون تون تو روغن ولی با این حال اندروید با گوگل معنی میده وگرنه اندی رابین باید غاز میچروند از شما ممنونم که به این شرو ورا گوش دادین خداحافظ همه

    1. ویندوز فون مخصوص آدمهای شیک و خوش سلیقه اس بقیه سکوت کنن لطفا

  13. سلام.ویندوزفون خیلی سر تر از اندروید یا ای اوسه.من با هرسه سیستم عامل کتر کردم به این نتیجه رسیدم که وین فون تجربه ای بهتر از دو تای دیگه.به امید اینکه وین فون بالاتر از همه باشه.راستی من در حال حاظر لومیا ۱۵۲۰ دارمو خبلی ازش راضیم.ممنون

  14. راستش به نظر شخصی خودم ویندوزفون رو خیلی بهتر از اندروید می دونم به دلایل زیر ::
    1- شرکت نوکیا که دارای سابقه درخشان در تولید گوشی های بسیار مستحکم و با طول عمر بالاست
    2-نحوه چینش گزینه ها و زیباتر بودن آیتم ها برای من خیلی مهمه و مطمئن هستم اگه اندروید بخرم اعصابم رو به شدت بهم میریزه از بس باید وقت بذارم تا اون گزینه Setting رو از بین 2000 تا نرم افزار پیدا بکنم ولی ویندوز فون قابلیت رو داره که به صورت خودکار هر چیزی در جای خودش و با حالت کاشی های با اندازه و شکل های متفاوت خستگی رو از صاحبش دور بکنه
    3-شاید شما دوست عزیزی که میفرمائید لینوکس بهتر از ویندوز هستش بنده به شما عرض می کنم که سیستم عامل لینوکس هنوز دارای مشکل عدم محیط کاربر پسندی هستش و در اصل خود سیستم عامل لینوکس چون توسط خود هکرها نوشته شده و توسعه داده شده از ویندوز قوی تر هستش ولی ما اینجا راجع به جاوا اندروید صحبت می کنیم که من به شخصه عرض میکنم بیشتر از مایکروسافت خوشم میاد چون در سالیان متمادی این رو به من اثبات کرده
    4- قدرت شرکت مایکروسافت هستش و بهترین پشتوانه برای شرکت نوکیا هستش و هر 2 تا شرکت بسیار قدرتمند هستند
    5-وجود نرم افزارهای اضافی جهت کار در محیط اندروید که باعث میشه کاربر در هر جستجو بیش از هزاران نرم افزار رو ببینه و بعضی وقتها کاربر چند تا برنامه با کارکرد مشابه نصب میکنه و فضا رو اشغال میکنه
    6-وجود نرم افزارهای زیاد و بی حساب و کتاب باعث وجود انواع و اقسام ویروس در گوشی موبایل شما میشه و هیچ شرکتی مسئول و نظارت کافی روی این نرم افزارها رو قبول نمیکنه پس اینجا به دلیل مدیریت و نظارت خود شرکت مایکروسافت تقریبا وجود ویروس به درصد قابل قبولی میرسه
    7-دوستان زیادی هستند به خاطر هنگ کردن بسیار زیاد اندروید مجبور میشن گوشی خودشون رو مرتبا فلش بکنند و این امر باعث پاک شدن شماره های تلفن کاربر میشه که یه معضل بسیار جدی هستش ولی در ویندوزفون این مشکلات وجود نداره چون غول نرم افزاری دنیا فکر همه جا رو کرده و خیال کاربران
    راحته
    8- شما میتونی با سری گوشی لومیا از اولین مدل ویندوزفون بیایی و گوشی خودت رو آپدیت بکنی به آخرین نسخه از ویندوز فون و از شما انتظار سخت افزار خاصی رو نداره ولی در اندروید هفته ای یک نسخه ارائه میشه و هر گوشی تا یه حد مشخصی میتونه گوشی خودش رو آپدیت بکنه و نه بالاتر
    9- هر کسی که با ویندوزفون کار کرده میگه گوشی فقط ویندوزفون به علت روانی و آسودگی کار باهاش بسیار لذت بخش تر و به دور از هر گونه استرسی خواهد بود ولی در اندروید به این صورت نخواهد بد

  15. سلام من هر سه تارو داشتم با انکه الان z1 دارم ولی منتظر اپدیت ویندوز فونیش هستم و لحظه شماری میکنم به نظرم اندروید خیلی بچگانست کلی نرم افزار نصب کردم الان به دلیل هنگ کردن میخوام ریستش کنم

  16. ویندوزفون خیلی سر تر از اندروید ه در ضمن ویندوز فون به سرعت در حال بهبود وضعیتشه و با کلاس تره

  17. با سلام .خخخخخخ .بچه ها دمتون گرم خوب طرف داری وینفون رو کردین که واقعا هم لایق این همه طرفداری بود.یه مورد هم که من اضافه کنم امنیت فوقالعاده وینفون هستش که نه اندروید و نه ای او اس ندارن .اندروید که خعلی وقته امنیت نداره و ای او اس هم که هککککک شد .ویندوز رو هیچ کس نتونسته هکش کنه .مایکروسافت اومده دوازده تا حفره ی امنیتی برای وین فون گذاشته و برای هر کدوم صد میلیون دلار جایزه گذاشته .ولی هنوز هم کسی نتونسته امنیت وینفون رو زیر سوال ببره .و در مورد رابط کاربری هم که باید بگم کاملا سلیقه ای است .ویندوز فون رابط کاربری خاص و منظمی داره که فقط افراد خاص سمتش میرن .با تشکر

  18. سلام من فعلا یه گوشی اندروید ارزون قیمت دارم میخوام گوشی بخرم ولی هیچکس یه بررسی درست نمیکنه همش دوربین رابط کاربری صفحه نمایش اخه مگه موبایل فقط اینه پس سنسورهاچی وابزارهایی که این سنسورها دراختیارمون میزارن مثل قطب نما نقاله تراز مترلیزری سنجش نویز اطراف فایندرماهواره ودیگرابزارها کدام سیستم عامل کارایی بیشتری داره ویندوزفون یااندروید یکی راهنمایی کنه دستتون درد نکنه ممنون

  19. من تا الان فقط با اندروید کار کردم و تا حالا با ویندوز فون کار نکردم می خوام یه گوشی ویندوز فون بگیرم چی بگیرم تا سقف یک میلیون
    ضمنا من از ویندوز فون چیز زیادی نمی دونم ولی اندروید به شدت لگ داره و تا دلت بخواد باگ های مختلف داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *