ویژگی‌ها و نرم‌افزار Gear VR لو رفت !

ویژگی‌ها و نرم‌افزار Gear VR لو رفت !
  • 1393/5/3
  • بهراد جاود
  • 0

تلاش‌های سامسونگ برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی یا VR امروز کاملا خبرساز شد چون چند ساعت پیش شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ برای ساختن این هدست در حال همکاری با Oculus VR است و اکنون هم نسخه پیش‌انتشار نرم‌افزار VR سامسونگ به دست سایت SamMobile افتاده است و برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای این هدست را لو داده است.

با توجه به عکس‌هایی که از محیط این نرم‌افزار منتشر شده، دستگاه Gear VR همان‌طور که انتظار می‌رفت یک اسمارت فون گلکسی را جلوی چشمان شما نمایش می‌دهد، تقریبا مثل همان کاری که گوگل Cardboard با دیوایس‌های اندرویدی انجام می‌دهد. اما هدست سامسونگ به احتمال زیاد محدود به دیوایس‌های ساخت خود این شرکت خواهد بود، حداقل شایعات که این‌طور می‌گویند. ضمنا VR سامسونگ از طریق پورت USB 3.0 به یک دیوایس سامسونگی متصل می‌شود، پورتی که در گلکسی‌های نسل حاضر مثل اس 5 و نوت 3 گنجانده شده است.

Gear VR

تصاویر لو رفته همچنین نشان می‌دهند که نرم‌افزار VR سامسونگ در طول نصب اپ‌هایی به نام‌های VR Panorama و VR Cinema را هم دانلود می‌کند که این یعنی این هدست می‌تواند عکس‌های پانورامایی که با دیوایس گرفته شده‌اند را نشان دهد و همچنین به درد فیلم دیدن هم می‌خورد. در مورد گوگل Cardboard هم اپ‌های متفرقه‌ای وجود دارند که همین ویژگی‌ها را به دستگاه اضافه می‌کنند.

این نرم‌افزار علاوه بر این نشان می‌دهد که هدست VR سامسونگ قرار است یک تاچ پد و یک دکمه Back هم داشته باشد. تاچ پد برای انتخاب و جست‌وجو در بین آیتم‌های موجود در این فضای واقعیت مجازی به کار می‌رود و دکمه Back هم برای این است که بتوانید با فشردن آن محیط واقعی اطراف خود را ببینید و اگر دوباره آن را فشار دهید مجددا به محیط واقعیت مجازی این هدست باز خواهید گشت. با توجه به این تصاویر کاربر می‌تواند از طریق دستور صوتی Hi Galaxy به این دستگاه دستور دهد که برخی دستورات را انجام دهد. ضمن اینکه احتمالا هدست سامسونگ هر یک ساعت یک بار به کاربر یادآوری می‌کند که در حال استفاده از هدست واقعیت مجازی است تا کاربر در واقعیت مجازی سامسونگ گم نشود.

مرجع: TechCrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *