این کفش‌های هوشمند با لرزش، راه صحیح را به شما نشان می‌دهند!

این کفش‌های هوشمند با لرزش، راه صحیح را به شما نشان می‌دهند!
  • 1393/5/3
  • بهراد جاود
  • 0

معمولا در نور مستقیم آفتاب کمی مشکل است که به صفحه نمایش اسمارت فون خود نگاه کنید و مسیر حرکت خود را از روی اپ نقشه موبایل خود چک کنید، از این گذشته این کار باعث می‌شود حواس‌تان از محیط اطراف‌تان پرت شود.

حتی با وجود اینکه ساعت‌های مچی هوشمند هم نقشه را روی مچ‌تان به شما نشان می‌دهند، باز هم خواندن نقشه روی صفحه‌ای کوچک آن هم در نور مستقیم آفتاب کار سختی است. بهتر نبود اگر راهی وجود داشت که در هر لحظه می‌دانستید باید به کدام سو بروید؟

یک شرکت هندی به نام Ducere Technologies Pvt محصول جالبی خلق کرده که Lechal نام دارد. Lechal یک کفش هوشمند است که با لرزش، مسیر درست را به شما نشان می‌دهد. این کفش به فناوری بلوتوث مجهز است و به صورت بی‌سیم با گوگل Maps سینک می‌شود تا بدون هیچ‌گونه مزاحمتی مسیر صحیح را به شما نشان دهد.

اگر لازم باشد به سمت راست بپیچید، این کفش پای چپ شما را می‌لرزاند و برعکس اگر لازم باشد به سمت چپ بپیچید، پای چپ شما می‌لرزد، به همین سادگی!

Lechal

بعد از اینکه اپ مخصوص این کفش را از اپ استور iOS یا گوگل پلی استور اندروید دانلود کردید و آن را روی دیوایس خود نصب کردید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که Lechal را از طریق بلوتوث به نقشه متصل کنید، مقصد خود را تنظیم کنید و بعد شروع به راه رفتن کنید.

این کفش خودش با استفاده از سیستم GPS اسمارت‌ فون شما بهترین مسیر ممکن را پیدا می‌کند. شرکت سازنده این کفش می‌گوید Lechal به زبان هندی یعنی «من را با خودت ببر»، اسمی که با کاربرد این کفش کاملا هماهنگی دارد.

از آنجایی که این کفش می‌داند که شما دقیقا کجا هستید می‌تواند تصاویر و اطلاعاتی در مورد محیط اطراف شما را هم به اسمارت فون شما ارسال کند. اگر می‌خواهید بدانید منظره زیبایی که در روبه‌روی شما هست چه نامی دارد می‌توانید نگاهی به اسمارت فون خود بیاندازید.

علاوه بر همه این ویژگی‌ها، Lechal تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید و همین‌طور میزان کالری‌ای که سوزانده‌اید را هم به شما نشان می‌دهد. همه این اطلاعات به اپی که قبلا روی گوشی خود نصب کرده‌اید ارسال می‌شود تا بتوانید به راحتی در جریان همه چیز قرار بگیرید.

Lechal

کفش Lechal قرار است در ماه سپتامبر با قیمتی بین 100 تا 150 دلار و فقط در دو رنگ مشکی و قرمز در ویترین فروشگاه‌ها قرار بگیرد. این شرکت هندی همچنین کفی‌های کفش مجهز به همین تکنولوژی‌ها را هم ارائه می‌کند تا افرادی که دوست دارند کفش‌های مورد علاقه خودشان را بپوشند هم قادر باشند از این فناوری لذت ببرند.

هم کفش Lechal و هم این کفی‌های هوشمند، هر دو در فروشگاه آنلاین این شرکت آماده پیش‌فروش هستند و به سراسر نقاط جهان هم صادر خواهند شد.

مرجع: DigitalTrends

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *