Kickstarter خوابی آرام را با گجت Sense برایتان آرزومند است!

Kickstarter خوابی آرام را با گجت Sense برایتان آرزومند است!
  • 1393/5/3
  • سهیل دارائی
  • 0

با پروژه جدید “Kickstarter” آشنا شوید.این پروژه جدید “Sense” نام دارد.اگر بخواهیم خیلی کلی در رابطه با کاری که “Sense” انجام خواهد داد توضیح دهیم، باید اذعان کنیم که در این پروژه جدیدترین تحقیقات علمی و فناوری های روز دنیا در رابطه با “خواب انسان” ترکیب شده اند تا درنهایت برنامه زمانبدی خواب بهینه شده برای انسان به دست آید.

حتما با ما موافق هستید که در جهان شلوغ و صنعتی حال حاضر، مقوله خواب جایگاه کم اهمیت تری را در زندگی ما پیدا کرده است با این که اهمیت آن را برای تندرستی می دانیم!

محققان پروژه جدید “Sense” ادعا کرده اند که این پروژه پاسخگو تمامی این نیاز ها است و حلال مشکلات خوابِ انسان است.ما در این پروژه شاهد ترکیب اصول اولیه چرخه خواب انسان با سیستم های مانیتورینگ و نظارتی بی سیم هستیم.

sense00

در نگاه نخست به این گجت جدید سادگی طراحی توجهمان را جلت خواهد کرد و به نظر می رسد که طراحان گجت Sense، به فکر کمبود فضای اتاق خواب ها نیز بوده اند چرا که این گجت را در سایز مناسبی که فضای کمی را اشغال کند طراحی نموده اند.

شما خیلی راحت می توانید بدون این که گجت Sense را از جایی آویزان کنید، آن را با سطح اتکایی که دارد، به جایی تکیه داده یا روی سطحی قرار دهید.همان طور که در سطرهای ابتدایی اذعان کردیم، این گجت نوظهور کارِ نظارت بر چرخه خواب شما را برعهده دارد و جالب است بدانید که وضعیت خواب شما، محیطی که در آن به خواب رفته اید و هرگونه اختلالی که ممکن است بر خواب شما اعمال شود را نظارت و می کند.

گجت Sense پس از دریافت و تجزیه و تحلیل این داده ها از خواب شما، به حفظ حالت بهینه خواب و جلوگیری از اختلال و مشکلات احتمالی خواب شما کمک خواهد کرد.

sense02

جالب است بدانید که این گجت گوی مانند، قطعه اضافی دیگری را نیز با خود یدک می کشد که “Sleep Pill” (قرص خواب) نام دارد.وظیفه “Sleep Pill” این است که در کنار بالشت شما یا تخت خوابتان قرار گیرد و بتواند حالت نسبی خواب و حرکت های جنبشی شما در خواب را دنبال نماید، سپس داده هایی را جمع آوری می نماید.

در مرحله بعدی این داده های به دست آمده، با سنجش ها و اندازه گیری های محیطی حاصل از سنسورهای گجت Sense هماهنگ می شوند و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. در نهایت در خروجی، حالات بهینه بودن خواب ما در اختیارمان گذاشته می شود.

sense01

گفتنی است که تمامی تجزیه و تحلل های گجت Sense به همراه حالات بهینه خواب ما از طریق اپلیکیشنی مخصوص بر روی اسمارت فون ما درج می شود و به این صورت شما متوجه چرخه خوابتان می شوید و می فهمید که آیا شب گذشته را خوب خوابیده اید یا مشکلاتی در خواب داشته اید.

اما جالب است بدانید که این همه ماجرا نیست و گجت Sense قابلیت دیگری نیز دارد! این گجت گوی مانند قادر است تا با کمک گیری از زنگ هشدار هوشمندی که برایش تعبیه شده است، یک برنامه خواب خودکار و با ثبات به ما ارائه دهد.

این گجت با توجه به اطلاعاتی که در دست دارد، می تواند زمانی دقیق از شروع خواب انسان را تعیین نماید و زمان آن را به ما یادآوری کند.یکی از قابلیت های برجسته این گوی سفید این است که اگر هنگامی که شما به خواب عمیق فرو رفته اید و این گجت حس کند که در خواب دچار اختلال شده اید، بلافاصله ناجی خواب شما خواهد شد!

این گجت می تواند با پخش “white noise” (نویز سفید) و یا حتی پخش صدای بارش باران وضعیت خواب شما را به حالت استاندارد بازگرداند.درانتها باید خاطر نشان شویم که این گجت گوی مانند در عین سادگی طراحی اش، فناوری های جامع و پیچیده ای را در دلِ خود نهفته دارد.کمپانی سازنده اعلام داشته است که می توانید با 99 دلار در این پروژه سرمایه گذاری نمایید تا یک “Sleep Pill” و یک گجت “Sense” را دراختیار داشته باشید.

» منبع : vr-zone «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *