یکسان کردن رنگ لباس کارکنان اپل استورها به نشانه اتحاد

یکسان کردن رنگ لباس کارکنان اپل استورها به نشانه اتحاد
  • 1393/5/5
  • بهراد جاود
  • 0

اپل از هفته آینده یک قدم کوچک در راستای یکسان کردن رنگ لباس کارمندان آمریکایی اپل استور برمی‌دارد!

لباس سیاه رنگی که توسط تیم مدیریت کسب‌وکار اپل استور پوشیده می‌شد کنار گذاشته خواهد شد و همه کارکنان اپل استور همان پیراهن آبی رنگ معروف اپل استور را خواهند پوشید. آیا این تصمیم به پیشینه خانم Angela Ahrendts (مدیر بخش فروش شرکت اپل) در مد و فشن مربوط است؟

احتمالا خیر! منابع آگاه می‌گویند که این تصمیم از چند ماه قبل در اروپا در حال عملی شدن است و صرفا به این خاطر است که نشانه‌ای از اتحاد تیم اپل استور باشد. گروه مدیریت کسب‌وکار با همین ترکیب به کار خود ادامه خواهد داد، پس به احتمال زیاد این فقط یک تغییر ظاهری خواهد بود.

Apple Store

در خبری مرتبط برخی از منابع عنوان کرده‌اند که اپل می‌خواهد در جهت افزایش میزان رضایت مشتری، تغییرات عملیاتی بزرگی در فروشگاه‌های خود ایجاد کند. اولین تغییری که مشتری‌ها به زودی شاهدش خواهند بود بهبود عملکرد Genius Bar خواهد بود، به طوری که هر مشتری خواهد توانست زمان بیشتری با یک متخصص یا به اصطلاح Genius مشورت کند.

در حال حاضر زمان مشاوره با این متخصص‌ها حداکثر 10 دقیقه است، به این معنی که اگر مثلا مک بوک شما خراب شد فقط 10 دقیقه می‌توانید با یک متخصص اپل استور در مورد مشکل مک بوک خود مشورت کنید! اما به زودی این محدودیت برداشته خواهد شد و هر مشتری بر اساس مشکلاتی که دارد می‌تواند مشورت‌های طولانی‌تری را با یک متخصص انجام دهد.

البته این تغییر به آرامی صورت خواهد گرفت. برخی از فروشگاه‌های اپل در حال آموزش دیدن برای این تغییرات هستند و در هفته‌ها و شاید ماه‌های آینده به ندرت شاهد گسترش این تحول در فروشگاه‌های اپل خواهیم بود.

از سوی دیگر طبق شواهد یک تغییر بزرگ دیگر هم در راه است که هنوز اطلاعات زیادی از آن در دست نیست. به گفته منابع مطلع، اپل در بازه زمانی بین 10 تا 28 آگوست یک دوره آموزشی فشرده برای کارمندان اپل استور برنامه‌ریزی کرده است. اینکه این دوره آموزشی در چه مورد است و چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت مساله‌ای است که فعلا چیزی از آن نمی‌دانیم و باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم.

در حالی خبر از این تغییرات می‌شنویم که چند ماه پیش از این Angela Ahrendts مدیریت بخش فروش اپل را بر عهده گرفت و در چند ماه آینده هم بر اساس شایعات باید منتظر آیفون‌های بزرگ‌تر و مک‌های جدید و دیوایس‌های پوشیدنی از اپل باشیم. Angela Ahrendts از زمانی که به اپل آمده فروشگاه‌های زیادی را برای اپل افتتاح کرده و افتتاح چند فروشگاه دیگر در چین و اروپا و آمریکا را هم در تقویم سال‌های 2014 و 2015 خود برنامه‌ریزی کرده.

مرجع: 9to5mac

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *