تغییر جستجوگر نرم‌افزار ورد از بینگ به گوگل

تغییر جستجوگر نرم‌افزار ورد از بینگ به گوگل
  • 1393/5/5
  • Jeff Mosawy
  • 1

نرم‌افزار قدرتمند مایکروسافت ورد (Microsoft Word) را همه می‌شناسیم؛ که از عهده‌ی ساده‌ترین تا حرفه‌ای‌ترین کارهای تایپی برمی‌آید. خیلی از کاربران به آیتم‌های موجود در منوی این نرم‌افزار دقت کرده‌اند، اما کمتر کسی است که از آن شاید استفاده کرده باشد. یکی از مواردی که در این منو موجود است، گزینه جستجوی لغت انتخابی در موتور جستجوگر Bing است. کافیست که لغت مورد نظر خود را انتخاب کرده، راست کلیک کرده و گزینه Search with Bing را مشاهده کنید.

search_with_bing

اما اگر این جستجوگر را به Google تغییر دهیم، کاربردی بودن این قابلیت دو چندان خواهد شد! چرا که موتور جستجوگر گوگل، خصوصاً برای ما ایرانی‌ها بسیار کاربردی‌تر است، چون جستجوی فارسی Bing نسبت به گوگل بسیار ضعیف‌تر است.

  • تغییر جستجوگر به Google

مشابه خیلی از ترفندهایی که در سیستم‌عامل ویندوز به کار می‌رود، این ترفند نیز نیازمند ورود به Registry ویندوز است. کلیدهای ترکیبی Windows Key + R را فشار داده تا پنجره Run اجرا شود؛ عبارت regedit را نوشته و Enter را بفشارید. مسیر زیر را در پنجره‌ای که برای شما باز شده است را طی کنید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice15.0CommonGeneral

وقتی که به این مسیر رسیدید، روی هرکجای پنجره که فضای خالی موجود است، راست کلیک کرده و گزینه New > String Value را انتخاب کنید.

add_value_registry

شما می‌بایست که دو کلید با مقادیر روبرو قرار دهید:

  • SearchProviderName – Google
  • SearchProviderURL – http://www.google.com/search?q=

وقتی که کار تمام شد، پنجره‌ی Registry شما باید بصورت زیر تغییر داده شده باشد:

value_registry_added

حال کافیست که مجدداً نرم‌افزار ورد را اجرا کرده تا تغییرات را مشاهده کنید:

search_with_google_msword

دقت کنید که ممکن است برای اعمال این تغییرات، یکبار سیستم خود را ریستارت کنید. پس اگر تغییرات اعمال نشد، یک بار سیستم خود را حتماً ریستارت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. بازتاب: تغییر جستجوگر نرم‌افزار ورد از بینگ به گوگل | سایت تفریحی ویکی لینکز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *