نقد و بررسی گوشی Nokia Lumia 930

نقد و بررسی گوشی Nokia Lumia 930
  • 1393/5/5
  • پرهام مارزلو
  • 2

پس از روی کار آمدن اسمارت‌فون‌های سامسونگ، اپل و دیگر شرکت‌ها در جهان شرکت نوکیا برای بقای خود در این حرفه‌ دست به تغییراتی زد. البته این تغییرات نتوانست قدرت دیرینه‌ی نوکیا را برایش زنده کند اما در مجموع توانست طرفداران و خریداران به خصوصی را به خود جذب کند. گوشی‌های سری لومیا بخش اصلی تغییرات این شرکت بوده‌اند.
این سری گوشی‌ها با سیستم عامل ویندوز و رابط کاربری منحصر به فردی طراحی شده و وارد بازار شده‌اند. در این قسمت به بررسی امکانات و ویژگی‌های گوشی Nokia Lumia 930 می‌پردازیم.

Nokia-Lumia-930_hashslush2همانطور که می‌دانید سیستم عامل این گوشی ویندوزفون می‌باشد و توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده است.  Lumia 930 با ویندوزفون خود به رقابت با گوشی‌هایی همچون گلکسی اس5 و Experia Z2 با سیستم عامل اندروید می‌پردازد. این اسمارت‌فون با داشتن کیفیت صفحه‌ی نمایش 1080p بزرگ، پردازنده 4 هسته‌ای، 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین 20 مگاپیکسلی رقیب بزرگی برای دیگر شرکت‌ها به حساب می‌آید.

در ادامه این ویژگی‌های را موشکافانه بررسی خواهیم کرد.

lumia_930_storyدر جعبه:

* هدفون استریو
* شارژر دیواری AC-60 نوکیا
* گارانتی و اطلاعات گوشی
* کابل شارژ Ca-190CD

 طراحی

در مقایسه با لومیا 1020 و دوربین 41 مگاپیکسلی‌اش در پشت، لومیا 930 مطئنا کوچک‌تر است. اما با این حال وزن 167 گرمی آن کمی برای یک گوشی 5 اینچی سنگین به نظر می‌رسد. شاید دلیل سنگینی گوشی به خاطر بدنه آن باشد. بدنه‌ای فلزی با آلیاژ آلمینیومی، گوشی را سخت‌ و براق نشان می‌دهد.

شرکت نوکیا از آزمایش‌های بسیار برای دست آمدن این طرح شیشه‌ای خبر داده بود و حالا به نظر می‌رسد این آزمایش‌های بسیار زیاد نتیجه‌ی خوبی را برای لومیا 930 به ارمغان آورده است.

930side2همچنین رابط کاربری زیبای ویندوز فون جلوه‌ی زیبای به ظاهر لومیا 930 داده است و به نظرم این گوشی در زمینه‌ی طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما در زمینه‌ی طراحی نکات ریز دیگری نیز هست که از آنها صرف نظر می‌کنیم.

صفحه نمایش

صفحه‌ی نمایش AMOLED و 5 اینچی لومیا 930 با رزولوشن 1920در1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 441ppi کیفیت نمایش را در این گوشی بسیار بالا برده است و عملا در این زمینه جای هیچ گلایه‌ای نیست. همچنین گوشی به شما این اجازه را می‌دهد تا از سه حالت مختلف برای صفحه نمایش استفاده کنید، سرد، درخشان و پیشرفته. استفاده از حالت سرد تصاویر را خیلی طبیعی و واقعی نشان می‌دهد و حالت درخشان و روشن نیز برای زمان‌هایی است که روشنی هوا به شما اجازه کار کردن با گوشی را نمی‌دهد.

البته طبق معمول رنگ‌ های سفید و روشن بر روی صفحات AmoLED کمی ناسازگار می‌باشند که این ناسازگاری فقط مربوط به لومیا 930 نمی‌شود و یک مشکل فراگیر در بین اسمارت‌فون‌ها است.

nokia-lumia-930-6715-001رابط کاربری و سیستم عامل

اینکه گوشی مجهز به کدام سیستم عامل باشد به سلیقه‌ شما بستگی دارد. سیستم عامل اندروید دارای یک هوم اسکرین با شرت‌کات ها و ویجت‌های مختلف است اما سیستم عامل ویندوز فون با داشتن کاشی‌هایی مطابق شکل، رابط کاربری متفاوتی را عرضه کرده است. این کاشی‌ها در حقیقت شرت‌کات‌های برنامه‌ها و قسمت‌های مختلف گوشی می‌باشند و مایکروسافت با استفاده از آن‌ها عملا هیچ جای خالی را باقی نگذاشته است.

wp8-interfaceلومیا 930 با سیستم عامل ویندوزفون 8.1 عرضه می‌شود که در این مطلب درباره‌ی امکانات و ویژگی‌های آن به طور کامل صحبت کردیم. از جمله امکانات جدید این نسخه از ویندوزفون می‌توان به اضافه شدن دستیار هوشمندی به نام Cortana و مرورگر اینرنت اکسپلورر با ویژگی‌های جدید اشاره کرد. همچنین منوی اطلاع رسانی ویندوزفون در این نسخه نیز تغییراتی را شامل شده است و تقریبا شبیه به اندروید در آمده است.

پردازنده و سخت‌افزار

با پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Snadpragon 800 8974-AA و فرکانس پردازنده 2.2 گیگاهرتزی در لومیا 930 لحظه‌ای افت سرعت را احساس نمی‌کنید. این پردازنده به راحتی بازی‌ها و ویدیو‌های با کیفیت بالا و حتی سه‌بعدی را به نمایش در می‌آورد. همچنین این پردازنده کمک یار بسیار خوبی به نام ویندوزفون 8.1 را در اختیار دارد. به جرأت می‌توان گفت لومیا 930 در زمینه‌ی پردازنده‌ و سیستم عامل٬ یک رقیب جدی برای بزرگانی همچون LG G3 و Samsung Galaxy S5 می‌باشد.

Snap800Specs

گوشی‌های لومیا معمولا به خاطر کیفیت دوربینشان مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند و شرکت نوکیا در لومیا 930 در این بخش نیز تغییرات خاصی را اعمال کرده است. دوربین 20 مگاپیکسلی و لنز Zeiss Six-Elements کیفیت تصویربرداری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران به ارمغان آورده است. و این چیزی است که تنها با دیدن عکس‌های گرفته شده توسط لومیا 930 می‌توان به آن پی برد.

اگر به دنبال یک اسمارت‌فون با کیفیت عکس‌برداری بسیار بالا هستید به نظر من لومیا 930 می‌تواند بهترین گزینه برایتان باشد. البته گوشی‌هایی همچون LG G3 نیز در زمینه عکس‌برداری حرف‌های زیادی را برای زدن دارند. در ادامه نمونه عکسی که توسط این گوشی گرفته شده است را می‌بینیم. برای مشاهده عکس در کیفیت و سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

Nokia-Lumia-1520

لینک منبع: اینجا

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. خیلی عالی بود. میشه زمانی که توی اریان فروش عمده پیدا کرد هم خبر بدین؟

    1. سلام… حتما زمانی که به ایران برسه دوستان بخش خبر این موضوع رو پوشش خواهند داد..متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *