پادکست رادیویی Swell توسط اپل خریداری شد!

پادکست رادیویی Swell توسط اپل خریداری شد!
  • 1393/5/6
  • سهیل دارائی
  • 0

اگر با سرویس پادکست رادیویی Swell آشنایی ندارید، باید اذعان کنیم که این سرویس در واقع اپلیکیشنی است که روی پلتفرم iOS نصب می گردد و به کاربران اجازه می دهد که به راحتی اقدام به اجرای پادکست های دلخواه خود نمایند.
اگر با “پاندورا” (Pandora) کار کرده باشید، از نحوه کار “Swell” نیز باخبرید! چرا که این اپلیکیشن نیز همانند پاندورا، بر طبق سلایق فردی کاربر، توصیه های محتوایی سازماندهی شده را ارائه می دهد.

Capture

Cupertino خبر داده است که این خرید برای جیبِ اپل 30 میلیون دلار آب خواهد خورد! شاید بتوان اذعان داشت که این خرید به تثبیت جایگاه اپل در زمینه پادکست ها کمک خواهد کرد.شاید بتوان این تصمیم را در راستای پشتیبانی  iTunes Radio اپل از  ESPN و دیگر ایستگاه های رادیویی دانست.

اما همان طور که می دانید این خرید، اولین خرید “صوتی محور” کمپانی Cupertino نیست چرا که دو ماه پیش با قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار، اپل توانست کمپانی Beats Audio را تصاحب کند.گفتنی است که خرید Beats Audio، بزرگترین خرید این کمپانی محسوب می گردد.

Capture

از سوی دیگر وجود روابط خوب و پایدار با ایستگاه های رادیویی آنلاین محبوب و مخازن پادکست ها، ویژگی هایی است که رای به برتری سرویس Swell در قیاس با iTunes Radio اپل می دهد.اگر پخش نامحدود از سرویس هایی چون NPR، ABC، ESPN، BBC، PRI، CBC، TED، The Moth را نیز در نظر بگیریم، دیگر کفه ترازو کاملا به نفع Swell سنگینی می کند.

شایان ذکر است که سرویس Swell با iTunes نیز کار می کند.تا به این جای کار از محاسن این سرویس گفته شد، اما اگر بخواهیم بزرگترین ایراد Swell را عنوان کنیم، باید به “user base” (پایگاه کاربری) نه چندان بزرگ آن اشاره کنیم که امید می رود اپل به زودی آن را با تغییر رو به رو سازد.

Capture

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این قرارداد، نخستین قرارداد بزرگ تجاری تیم Swell نیست! چرا که پیش از این، مایکروسافت به سراغ آن ها رفته بود و سرویس “SnapTell” را خریداری کرده بود.جالب است بدانید که پیش تر نیز این تیم کار طراحی اپلیکیشن اندرویدی Swell را کلید زده بود و قرار بود در “Google Play” نیز عرضه گردد که تا به حال خبری از آن نشده است.

» منبع : phonearena «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *