حذف موقعیت مکانی ثبت شده در عکس‌ها

حذف موقعیت مکانی ثبت شده در عکس‌ها
  • 1393/5/6
  • Jeff Mosawy
  • 0

776527360894409251

باتوجه به وجود تکنولوژی و سخت‌افزارهای مربوط به GPS در اکثر تلفن‌های هوشمند و دوربین‌های عکاسی، می‌دانید که با گرفتن عکس‌ها توسط این دستگاه‌ها، موقعیت مکانی فعلی شما در عکس ذخیره می‌شود. البته این قابلیت به خودی خود مشکلی ندارد و اتفاقاً ممکن است برای بعضی‌ها جالب نیز باشد؛ چرا که می‌توانید بوسیله آن، عکس‌های دیگران که در نزدیکی شما هستند را نیز ببینید و از آن‌ها لذت ببرید.

اما ممکن است این‌بار داستان فرق کند؛ فرض کنید که در نزدیکی اطراف منزلتان عکسی را گرفته‌اید، باوجود اینکه سیستم GPS موقعیت مکانی را در عکس ذخیره می‌کند، شاید دوست ندارید که دیگران از محل زندگی و منزلتان با خبر شوند؛ پس اینجاست که این مقاله آموزشی بدرد شما خواهد خورد…

  • خذف موقعیت مکانی از عکس

برای حذف موقعیت مکانی، کافیست که با راست کلیک کردن بر روی عکس مورد نظر، وارد Properties شده و سپس سربرگ Details را باز کنید. در انتهای صفحه، بر روی عبارت Remove properties and Personal Inforamtion کلیک کنید. شما در این بخش می‌توانید همه یا بخشی از اطللاعتتان را که نمی‌خواهید، حذف کنید.

776527361173487395

نرم‌افزارهای متعددی نیز جهت انجام این کار وجود دارند که می‌توانید از هر کدام که می‌خواهید نیز، استفاده کنید. برای مثال، یکی از آن‌ها، نرم‌افزار the free BatchPurifier است. نرم‌افزارهای تحت وب همانند این سایت نیز وجود دارد. اگر جزو کاربران سیستم‌عامل مک هستید، می‌توانید از نرم‌افزار رایگان IMT Exif Remover نیز استفاده کنید!

البته شما می‌توانید با خاموش کردن قابلیت ثبت موقعیت مکانی در تلفن هوشمند و یا دوربین عکاسی خود، از پایه موقعیت مکانی خود را در عکس ذخیره نکنید، اما ممکن است بعضی از افراد دوست دارند که عکس‌هایی که می‌خواهند نزد خود نگه‌ دارند، دارای این اطلاعات باشند، اما هنگام به‌اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، اقدام به حذف این اطلاعات بکنند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *