نقد و بررسی بازی زیبای Botanicula مخصوص آیپد

نقد و بررسی بازی زیبای Botanicula مخصوص آیپد
  • 1393/5/7
  • پرهام مارزلو
  • 1

بازی‌های معمایی و سرگرم‌کنده همیشه طرفداران خود را در پلتفرم‌های مختلف داشته اند. در حقیقت کاربران زیادی این سبک بازی‌ها را به بازی‌های جنگی و پرهیجان همچون GodFire Rise of prometheus ترجیح می‌دهند. در این بخش قصد داریم تا شما را با بازی Botanicula برای آیپد آشنا کنیم. این بازی در سبک معمایی می‌باشد و طرفداران فراوانی را برای خود بدست آورده است.

Botanicula-Packshot_RGB-e1335610924932-1024x716botanicula با سبک معمایی برای آیپد منتشر شد و کاربران زیادی را به خود جذب کرد. همچنین این بازی موفق به کسب جوایزی برای گرافیک و صدای زیبای محیط بازی شد.

گیم‌پلی

Botanicula یک بازی دو بعدی و معمایی می‌باشد و در مورد 5 موجود عجیب و غریب است که به دنبال مبارزه با یک حشره‌ی شیطانی برای حفظ بقای خود و محل زندگیشان می‌باشند. آن‌ها در همه‌ی بخش‌های بازی با هم هستند و هر یک دارای توانایی‌ و قدرت‌های متفاوتی می‌باشد. آن‌ها بر روی شاخه‌ها حرکت می‌کنند و شما با لمس انتهای هر شاخه آن‌ها را راهنمایی می‌کنید.

139926825065df3-original-1بیشتر معماهای بازی مربوط به پیدا کردن اشیاء خاصی که در مراحل و بخش‌های مختلف بازی پراکنده شده‌اند می‌باشد. در راه خود با موجودات خاصی مواجه می‌شوید که برخی به شما در جست و جو کمک می‌کنند و برخی نیز دشمنان شما به حساب می‌آیند. برخی از این موجودات برای راهنمایی به شما چیزی را درخواست می‌کنند که پس از دریافت آن شما را راهنمایی خواهند کرد.

botanicula-02در برخی از قسمت‌های بازی با مانعی مواجه می‌شوید که تنها با کمک مهارت‌های یکی از 5 شخصیت اصلی می‌توانید از آن‌ها عبور کنید. تشخیص شخصیت مربوطه و استفاده از مهارت‌هایش جهت عبور از موانع بر عهده‌ی شما می‌باشد. البته بازی به شما اجازه می‌دهد مهارت هر 5نفر را امتحان کنید و در این زمینه محدودیتی نخواهید داشت. نتیجه‌ای که از انتخاب شخصیت اشتباهی می‌گیرید بسیار خنده‌دار و جالب است.

bot7bبازی شامل معماهای فراوان و گاهی اوقات پیجیده‌ای است که در هر شاخه قرار دارند. این معماها در خقیقت زیرمجموعه‌‌ی معماهای بزرگ‌تری هستند که یک مرحله کامل را تشکیل می‌دهند. برخی از این معماها دارای یک بازی کوچک هستند و برای بدست آوردن شیء مورد نظرتان باید این بازی‌ها را به پایان برسانید. این معماها در مجموع سخت نیستند و بازی نیز راهنمایی‌های کوچکی را به شما می‌کند اما حل آن‌ها زمان می‌برد. البته در برخی قسمت‌ها، این راهنمایی‌ها کمتر از حد انتظار می‌باشد و کاربر را کمی گیج می‌کند.

در مجموع حضور در محیط طبیعی و زنده این بازی و پیش بردن مراحل آن، یک حس خاصی به شما می‌دهد و پیشنهاد می‌کنم حتما این بازی را بر روی آیپد خود نصب و بازی کنید.

botanicula-07در محیط بازی، گیاهان و موجوداتی نیز قرار گرفته‌اند که در روند بازی بی تاثیر می‌باشند اما با کلیک بر روی آن‌ها می‌توان عکس‌العمل و حرکتشان را دید و این یکی از نکات مثبت و متفاوت بازی است. همچنین در حین بازی کارت‌‌هایی را بدست می‌آورید که به کمک آن‌ها می‌توانید موجودات و گیاهان جدیدی را در مراحل آزاد کنید.

کلیک بر روی هر مخلوقه‌ای در محیط بازی، عکس‌العمل غیر منتظره‌ای از آن را به نمایش در می‌آورد و این عکس‌العمل لبخند را به روی صورت شما می‌آورد.

گرافیک و صدا

بازی Botanicula یک بازی دو بعدی است اما وقتی صحبت از گرافیک و صدا می‌شود، این بازی حتی در مقابل بازی‌های سه بعدی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همانطور که گفتیم حوایز زیادی نیز به همین خاطر به این بازی اختصاص یافته است. مراحل، محیط بازی، شخصیت‌های اصلی، درختان و دیگر موجودات به شکل بسیار زیبا و طبیعی طراحی شده‌اند. صدا‌ها و موزیک مراحل مختلف بازی نیز بسیار شنیدنی می‌باشند.

Botaniculaگرافیک این بازی واقعا یک هنر مدرن و شیک است و وقتی همراه با صدای بازی می‌شود، کاربر خود را در یک مطیح طبیعی و فانتزی احساس می‌کند. برخی از صداهایی که در بازی شنیده می‌شود نیز بسیار خنده‌دار و جالب می‌باشند و معلوم است که با دهان ساخته شده‌اند نه با ابزارهای موسیقی!

حرف آخر

کافیست فقط 10 دقیقه با بازی همراه باشید تا دلیل این همه جایزه و تحسین را برای این بازی متوجه شوید. موزیک، گرافیک، موجودات بازی و طرح‌های هنری زیبا همه و همه یک بازی جذاب و زیبا را برای آیپد شما به ارمغان می‌آوردند و شما را وادار به لبخند زدن و لذت بردن می‌کنند. مجله‌ی اینترنتی گویا آی‌تی این بازی زیبا را به تمامی دارندگان آیپد پیشنهاد می‌کند.

نمره فروشگاه: 9/10
نکات مثبت: معماهای جالب، گرافیک خارق‌العاده و موزیک و صدای هماهنگ
نکات منفی: در برخی از معماها، راهنمایی کمی به کاربر ارائه می‌شود
قیمت: 4.99 دلار

لینک برنامه در آیتونز

لینک منبع

این بازی بر روی apple ipad Air بررسی شده است

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. بازتاب: نقد و بررسی بازی زیبا و متفاوت The Inner World برای اندروید و ios | آی تی دان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *