5000 دلار هزینه کنید تا یک بازی مستقل برای Xbox One تولید کنید!

5000 دلار هزینه کنید تا یک بازی مستقل برای Xbox One تولید کنید!
  • 1393/5/8
  • سهیل دارائی
  • 0

تصور کنید از شغل فعلی خود بیزار شده اید و قصد دارید آن را کنار بگذارید و به دنبال ساخت بازی هایی برای کنسول بازی Xbox One بروید!

اگر دو دل هستید و فکر می کنید که این کار عواقب خوشی را برای جیب شما ندارد باید اذعان کنیم که سخت در اشتباهید! چرا که به لطف “Microsoft’s Independent Developers” (بخش توسعه دهندگان مستقل مایکروسافت)، تولید بازی برای این کنسول بسیار آسان تر از پیش شده است.

xbox-one111

البته ردموندی ها هزینه تولید بازی را از شما مخفی کرده اند و شما در گام نخست نمی دانید که برای ساخت یک بازی برای این کنسول چه مقدار بودجه نیاز دارید، اما شاید بتوان این رقم را از زبان “Jamie Fristrom” (جیمی فریستروم)، طراح و خالق بازی “Sixty Second Shooter Prime” فهمید.

xbox-one-indies

اخیرا Fristrom دست به کار جالبی زده است و در وبلاگ شخصی خودش ریز به ریز هزینه های تمام شده برای ساخت بازی “Sixty Second Shooter Prime” را بازگو کرده است.وی مدعی شده است که در ابتدا، کارِ  ثبت URL و نگه داری و مراقبت های آن برای او 19 دلار خرج برداشته است. امتیاز بندی بازی ساخت او در بازارهای خارجی نیز هزینه بر بوده است و Fristrom در این مرحله 2.042 دلار دیگر نیز هزینه کرده است.

وی در ادامه مطلب درج شده در وبلاگش به صورت کلی به هزینه های جانبی اشاره داشته است و اذعان کرده است که این مورد نیز برای وی 5.143 دلار هزینه به همراه داشته است.به طور کل وی مدعی شده است که با این مخارج می توان یک بازی در سطح پایین تر نسبت به بازی Destiny با قیمت 140 میلیون دلار ساخت.

او حتی نتیجه گیری کرده است که با توجه به اینکه ردموندی ها کیت های توسعه (development kits) ساخت بازی را به صورت رایگان نیز عرضه می کنند، ساخت بازی مستقل برای Xbox One آن قدرها هم ارزان تمام نمی شود اما در نقطه مقابل، با توجه به هزینه ای که جهت توسعه و انتشار این قبیل بازی ها می پردازید، واقعا ارزش آن را دارد!

همچنین Fristrom اذعان کرده است که اگر از آپشن هایی مانند معرفی بازی به بازار کشورهای خارجی صرف نظر نمایید، می توانید بازی را با صرف هزینه ای کمتر از 3000 دلار نیز بسازید.

جالب است بدانید که با توجه به اینکه تا به حال گزارش مالی نخستین دوره فروش بازی “Prime”، ساخته Fristrom منتشر نشده است، این طراح بازی مدعی شده است که با اینکه بر تعداد جمعیت استودیو ها و طراحان و توسعه دهندگان بازی ها افزوده می شود اما در آمدی که از فروش این بازی ها حاصل می شود آن قدر خوب و وسوسه انگیز است که علاوه بر تامین خرج  توسعه آن ها، خرج زندگی روزمره بازیساز را نیز تامین می کند!

» منبع : engadget «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *