xiaomi از اپل پیشی گرفت و دومین کمپانی بزرگ اسمارت فون در چین شد!

xiaomi از اپل پیشی گرفت و دومین کمپانی بزرگ اسمارت فون در چین شد!
  • 1393/5/8
  • بهراد جاود
  • 0

xiaomi چندین بار مقلد شرکت اپل خوانده شده بود، این شرکت تقلید کردن از اپل را رد کرده ولی عنوان کرده است که اپل برایش “الهام‌بخش” است!

اما وقتی به بازار نگاه می‌کنید می‌بینید که این برند سریع‌تر از اپل در حال پیش رفتن است و اکنون اپل را پشت سر گذاشته و تبدیل به دومین کمپانی بزرگ اسمارت فون در چین شده است، بنابراین اگر xiaomi مقلد اپل هست، راهی را پیدا کرده که بتواند از مرجع خود محبوب‌تر شود (البته با محصولات ارزان‌تر!).

Xiaomi

بر اساس آخرین گزارش Kantar Worldpanel ComTech، از بازه زمانی ژانویه تا می 2014 حدود 21 درصد از فروش اسمارت فون‌ها در چین برای شرکت xiaomi بوده است. این آمار xiaomi را جلوتر از اپلی نشان می‌دهد که 16 درصد از فروش اسمارت فون‌ها در چین را به خود اختصاص داده است.

اما xiaomi هنوز از سامسونگ عقب است. سامسونگ 23 درصد از فروش اسمارت فون‌ها در چین را در دست دارد. با این حال با روندی که xiaomi در پیش گرفته بعید نیست به زودی از سامسونگ هم جلو بزند.

جالب این‌جاست که اکثر مشتری‌های xiaomi افرادی هستند که از اسمارت فون قدیمی خود به محصولات xiaomi مهاجرت می‌کنند، نه افرادی که از فیچر فون‌ها استفاده می‌کردند.

آمار Kantar نشان می‌دهد که 70 درصد از خریداران محصولات xiaomi قبلا یک اسمارت فون داشته‌اند و 20 درصد از آنها هم یکی از محصولات شرکت xiaomi را داشته‌اند. اکثر افرادی که به جمع کاربران محصولات این برند می‌پیوندند قبلا از کاربران دیوایس‌های سامسونگ بوده‌اند و به همین خاطر است که احتمال دارد به زودی این برند مقام اول را در چین به دست آورد.

مرجع: PhoneArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *