آموزش ساخت فونت به صورت آنلاین با FontStruct

آموزش ساخت فونت به صورت آنلاین با FontStruct
  • 1393/5/10
  • پرهام مارزلو
  • 0

فونت‌ها برای خود دنیایی دارند. با یک گشت ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که فونت‌های متفاوت و زیبایی را می‌توان پیدا کرد. اما ممکن است بخواهید یک فونت اورجینال و ساخته‌ی خودتان را استفاده کنید. فونتی که خودتان آن را طراحی و ساخته باشید. آیا راهی برای این کار وجود دارد؟ در یک کلام بله؛ در این بخش شما را با FontStruct آشنا خواهیم کرد. به کمک این سایت می‌توانید فونت‌ها متفاوت و جذابی را طراحی کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

FontStructHomeاما چگونه باید با استفاده از این سایت یک فونت بسازیم؟ البته توچه داشته باشید که در این سایت فقط می‌توانید فونت‌های انگلیسی بسازید و امکان ساخت فونت فارسی وجود ندارد.

مرحله اول: ابتدا باید وارد سایت اصلی این سرویس شوید. با رفتن به بخش Gallery و دیدن انعطاف و تنوع فونت‌های مختلف مطمئنا متعجب خواهید شد.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-1_thumbمرحله دوم: برای استفاده از امکانات و بخش‌های مختلف این سایت نیازی به پرداخت پول ندارید اما باید در آن عضو شوید. در صفحه‌ی اصلی سایت بر روی Start Now کلیک کنید و در بخش بعد بر روی Sign Up Now کلیک نمایید. در بخش بعد باید یک نام کاربری و ایمیل را به همراه یک رمز عبور در فیلدهای مخصوص وارد کنید. 

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-2_thumbمرحله سوم: پس از ساخت اکانت کاربری خود، با اطلاعاتی که وارد کردید وارد آن شوید و بر روی گزینه‌ی Create a New Fontstruction کلیک کنید. در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود، یک نام برای فونت خود انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه‌ی Start Fontstructing کلیک کنید.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-3_thumbمرحله چهارم: پس از طی کردن مراحل قبل وارد صفحه‌ی ساخت فونت خواهید شد. در پایین صفحه تمامی حروف انگلیسی قرار گرفته‌اند و به صورت پیش‌فرض حرف A انتخاب شده است. در سمت چپ نیز آجرهای طراحی فونت قرار گرفته‌اند. در بالای این بخش، آخرین آجرهایی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند قرار دارند. برای استفاده از این آجرها کافیست آنها را به داخل صفحه اصلی قرار دهید. سعی کنید در این بخش با فعالیت بیشتر به مهارت و تسلط برسید.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-4_thumbمرحله پنجم: مداد در بخش ابزار به صورت پیش فرض انتخاب شده است و با انتخاب دیگر ابزارها می‌توانید از آنها استفاده کنید. آجرهای سمت چپ صفحه را نیز می‌توانید در هرجایی که بخواهید قرار دهید. سعی کنید به کمک آجرها همانند یک بنا حرف A و دیگر حروف را مطابق سلیقه‌ی خود بسیازید. 

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-5_thumbمرحله ششم: امکان تغییر سایز حروف به هر اندازه‌ای که بخواهید وجود دارد و در آینده نیز می‌توانید در هنگام استفاده از فونت مورد نظرتان سایز حروف را تغییر دهید. این کار را به کمک اسلایدر زوم می‌توانید انجام دهید. در یک کلام، هرچه فونت شما حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تر باشد اندازه‌ی آن هنگام طراحی نیز باید بزرگ‌تر باشد. این موضوع به تسلط شما و امکان ایجاد تغییرات ریز بر روی حروف کمک می‌کند.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-6_thumbمرحله هفتم: همچنین سعی کنید از ابزارهای دیگر نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال، با کمک پاک‌کن می‌توانید بخش‌های آجرها را که می‌خواهید پاک کنید و شکل و شمایل مورد نظر را به حروف بدهید. 

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-7_thumbمرحله هشتم: پس از ساخت چند حرف می‌توانید به امتحان کردن آن‌ها نیز بپردازید. با کلیک بر روی گزینه‌ی Preview می‌توانید حرفه‌هایی را که ساخته‌اید را در پایین صفحه ببینید. در بالا می‌توانید کلمه‌ای را که دربردارنده‌ی آن حروف است را وارد کنید و آن کلمه را در قابل فونت جدید ببینید. سپس بر روی گزینه‌ی Go Back کلیک نمایید.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-8مرحله نهم: سعی کنید پس از ساخت چند حرف گزینه‌ی Save را جهت ذخیره‌ی آن‌ها انتخاب کنید تا تصادفا پاک نشوند. همچنین با رفتن به بخش My Fontstruct و انتخاب فونت خود می توانید اطلاعات ان را ویرایش کنید و یا فونت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. البته بهتر است این کار را پس از اتمام تمام حروف فونت انجام دهید.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-9_thumbمرحله دهم: همچنین در این بخش می‌توانید فونت خود را مستقیما بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید. برای اینکار بر روی گزینه‌ی Download و سپس True Type font کلیک نمایید. فونت مورد نظر در یک فایل زیپ و در پوشه‌ی دانلود‌های شما قرار خواهد گرفت.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-10مرحله آخر: پس از خارج کردن فایل از حالت زیپ بر روی فایلی با نام فونت خود کلیک کنید و گزینه‌ی Install را انتخاب کنید. تبریک می‌گوییم!حالا می‌توانید از این فونت در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف استفاده نمایید.

How-to-make-a-font-FontStruct-Step-11

لینک منبع مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *