گزارش مالی سونی منتشر شد! PS4 خوب فروخت، بخش PC عملکرد ضعیفی داشت

گزارش مالی سونی منتشر شد! PS4 خوب فروخت، بخش PC عملکرد ضعیفی داشت
  • 1393/5/10
  • شهریار علی اصغر خانی
  • 0

کمپانی سونی گزارش مالی سه ماه اخیر خود تا تاریخ 30 ژوئن را منتشر کرد یا به عبارت دیگر اولین گزارش سه ماهه مالی کمپانی سونی منتشر شد.طبق این گزارش مالی، سونی نزدیک به 256 میلیون دلار سود خالص داشته است ولی حدود 17.9 دلار در آمد داشته است، یعنی افزایش 5.8 درصدی درآمد، نسبت به سه ماه اول سال گذشته میلادی!

gsmarena_001

اکثر در آمد سونی که در سطر بالا ذکر شد از بخش سرویس های بازی و شبکه می باشد که فروش فوق العاده پلی استیشن 4 را نیز شامل می گردد. جالب است بدانید که پس از PS4، بیشترین سود مربوط به فروش فیلم های زیبای Amazing Spider Man 2 و 22 Jump Street می باشد.در آخر نیز می توان گفت اثرات مطلوبی از واحد پول با ثبات ژاپن (ین) و مدیریت قوی آن نیز بر شکوفایی در آمد های این شرکت احساس می شود.

در این گزارش سونی به ضرر هایی نیز اشاره شده است که دلیل اصلی خروج این شرکت از بازار کامپیوتر های شخصی یا PC ها است چرا که فروش PC های تولیدی سونی 33.8 درصد کاهش داشته است و ضرر و زیان بزرگی به این غول دنیای کامپیوتری وارد آورده است.

در آمار فروش گوشی های هوشمند سونی نیز کاهش نسبتا زیادی ایجاد شده است، اما این کمپانی اعلام کرد به لطف نرخ ارز مطلوب ین، سونی از لحاظ فروش افت داشته است اما از لحاظ مالی خیر! در آخر سونی 3.1 میلیارد دلار از فروش گوشی های هوشمندش به دست آورده است اما این رقم نسبت به سال گذشته 27 میلیون دلار کاهش داشته است.

[ منبع : gsmarena ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *