چند نکته در ارتباط با نحوه استفاده از Gmail

چند نکته در ارتباط با نحوه استفاده از Gmail
  • 1393/5/13
  • Jeff Mosawy
  • 1

بلاشک دیگر زمان پست کردن نامه‌ها گذشته و اکثر کارها و نامه‌ها از طریق ایمیل رد و بدل می‌شوند. ایمیل یکی از بهترین و سریعترین راه‌های ارتباطی برای اکثر مردم است که خوشبختانه دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل یک آدرس ایمیل نداشته باشد!

gmail_icon

سرویس جیمیل به اعتقاد اکثر کاربران اینترنت، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدیریت ایمیل‌ها و استفاده از سرویس‌های آن است. به هر حال، خیلی از افراد دیده شده‌اند که در هنگام استفاده از این سرویس، بعضی اوقات دچار مشکل می‌شوند و یا ممکن است از بعضی از امکانات پایه‌ای آن بی‌اطلاع باشند. در این مقاله قصد داریم تا یک خط راهنمایی را برای اینگونه کاربران ایجاد کنیم تا استفاده از این سرویس برایشان لذت بیشتری داشته باشد.

  • نسخه‌ی پایه و ساده از Gmail

اگر که سرعت اینترنت شما پایین باشد، ممکن است برای بارگذاری جیمیل چند دقیقه صبر کنید، اما جیمیل فکر این موضوع را کرده و با قرار دادن لینک Load Basic HTML در گوشه پایین سمت راست، فاصله شما با ایمیلتان را به چند ثانیه کاهش داده است.

Basic-Gmail-Version

اگر که می‌خواهید بصورت حرفه‌ای نیز عمل کنید، کافیست که به انتهای URL جیمیل، تنها عبارت “?ui=html” را اضافه کرده تا مستقیماً وارد نسخه‌ی پایه‌ی آن شوید. یعنی در واقع آدرس جدید می‌بایست بصورت زیر باشد:

https://mail.google.com/mail/?ui=html

و هنگام ورود، رابط کاربری نسخه‌ی پایه‌ای بصورت زیر خواهد بود:

Interface-of-Basic-Gmail-800x489

  • این ایمیل را چه کسی برایم فرستاده؟

اگر که پیش‌تر، این مقاله از گویا آی‌تی را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که هر کاربر در جیمیل، تعداد نامحدودی آدرس ایمیل دارد.

برای مثال، اگر می‌خواهید در یک وب‌سایت خبرنامه ثبت‌نام کنید، می‌توانید بجای اینکه آدرس ایمیل اصلی‌تان را در اختیار آن‌ها بگذارید، با وارد کردن YourEmail+newsletter@gmail.com، از این پس اگر آن وب‌سایت ایمیلی به شما با هر عنوانی ارسال کند، با استفاده از قسمت آدرس ایمیل گیرنده، متوجه فرستنده شوید.

  • اطلاع از ورود ایمیل جدید به‌کمک Desktop Notification

جیمیل دارای این قابلیت است که با ورود ایمیل جدید به Inbox شما، آن را طی یک پیغام و بصورت Notification در صفحه دسکتاپ برایتان نمایش دهد. شما کافیست که با ورود به صفحه‌ی «تنظیمات» ایمیل خود، این قابلیت را مطابق با تصویر زیر فعال نمایید؛ درصورت نمایش هرگونه پیغام دیگر با موضوع «درخواست مجوز برای نمایش پیغام‌ها بصورت Notification»، آن‌ها را تأیید کنید.

Turn-On-Gmail-Notification

دقت کنید که  این قابلیت تنها زمانی فعال می‌باشد که شما داخل Gmail باشید و صفحه‌ی آن بصورت باز باقی بماند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *