طبق شایعات ویندوز 9 برای کاربران ویندوز XP، 7 و ویستا رایگان عرضه خواهد شد!

طبق شایعات ویندوز 9 برای کاربران ویندوز XP، 7 و ویستا رایگان عرضه خواهد شد!
  • 1393/5/14
  • بهراد جاود
  • 0

با توجه به گزارش ZDNet، ویندوز 9 احتمالا برای کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز مثل ویندوز XP و 7 و ویستا رایگان خواهد بود. طبق این گزارش کاربران نسخه‌های قدیمی ولی همچنان محبوب ویندوز ممکن است بتوانند ویندوز 9 را به طور رایگان دریافت کنند تا شاید انگیزه‌ای باشد برای ترک نسخه قدیمی و پیوستن به نسخه جدید ویندوز! البته لازم به ذکر است که در این گزارش حرفی از کاربران ویندوز 8 و 8.1 به میان نیامده است.

Windows 9

از جمله ویژگی‌های پیش‌بینی شده در ویندوز 9 می‌توان به وجود یک استارت منوی جدید و همین‌طور اپ‌های مترو که می‌توانند به شکل پنجره‌ای نمایان شوند اشاره کرد. با اینکه هنوز خبر رسمی‌ای از مایکروسافت در مورد تاریخ انتشار ویندوز 9 شنیده نشده ولی پیش‌بینی می‌شود که سال 2015 سالی خواهد بود که ویندوز 9 پا به عرصه وجود خواهد گذاشت.

قطعا مایکروسافت در جریان هست که ویندوز 8 و 8.1 تا به اینجا با محبوبیت چندانی مواجه نشده‌اند. سهم ویندوز 8.1 دسکتاپ از 6.61 درصد در ماه ژوئن به 6.56 درصد در ماه جولای سقوط کرده و از سوی دیگر سهم ویندوز 8 هم از 5.93 درصد در ژوئن به 5.92 درصد در جولای افت کرده است.

مسلما مایکروسافت باید کاری کند که ویندوز 9 هم به عاقبت ویندوز 8 و 8.1 دچار نشود و طوری نشود که کاربران از آن استقبال نکنند.

مرجع: DigitalTrends

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *