۱۴ ترفند جهت افزایش عمر شارژ در اسمارت‌فون‌های اندرویدی(بخش دوم)

۱۴ ترفند جهت افزایش عمر شارژ در اسمارت‌فون‌های اندرویدی(بخش دوم)
  • 1393/5/15
  • پرهام مارزلو
  • 0

همانطور که گفتیم امروزه بسیاری از کاربران اسمارت‌فون‌ها در نگه‌داری شارژ باتری خود برای چند روز مشکل دارند و باید همیشه شارژر به دست باشند. در بخش قبل شما را با 7 نکته مهم جهت افزایش عمر شارژ اندروید خود آشنا کردیم و اکنون در بخش دوم و با 7 ترفند دیگر در این زمینه در خدمت شما خواهیم بود.

مروری کوتاه بر 7 نکته اول:

* چک کردن بخش اطلاعات مصرفی باتری در بخش تنظیمات اندروید
* محدود کردن تعداد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها
* بیرون آمدن به صورت کامل از اپلیکیشن‌های خودفعال
* افزایش مدت‌زمان بین Sync های برنامه‌های اینترنتی
* خاموش کردن جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث، NFC و … در مواقع غیرضروری
* فعال کردن بخش Power-Saving Mode در گوشی‌های جدیدتر
* عدم استفاده از والپیپیرهای متحرک

Android-Battery-Life-600x3218. کمتر از ویجت‌های مختلف در هوم‌اسکرین استفاده کنید

داشتن ویجت‌های مختلف و زیبا در هوم‌اسکرین واقعا جالب و کاربردی است اما در عین حال از سرعت عملکرد گوشی و شارژ آن می‌کاهد. البته اگر مشکلی در زمینه شارژ گوشی ندارید، استفاده از این ویجت‌ها واقعا کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد اما برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند کمتر گوشی خود را شارژ کنند پیشنهاد می‌شود از شر این ویجت‌های رنگارنگ و مختلف خلاص شوند.

Limit-the-number-of-widgets-on-your-homescreen9. روشنایی صفحه خود را مدیریت کنید

سعی کنید از آن دسته افرادی که همیشه روشنایی صفحه را به ماکسیمم خود میرسانند نباشید؛ این کار واقعا به شارژ گوشی و صفحه نمایش فشار وارد می‌کند و از عمر آن‌ها می‌کاهد. بهترین حالت برای روشنایی صفحه، حالت بسیار کم می‌باشد اما ما به شما حالت اتوماتیک آن را پیشنهاد می‌کنیم؛ به کمک حالت اتوماتیک، روشنایی گوشی شما در مکان‌های مختلف متناسب با نور اطراف تغییر می‌کند. روشنایی صفحه واقعا تاثیر به سزایی در شارژ گوشی دارد و پیشنهاد می‌کنیم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

Manage-your-brightness-level10. اپلیکیشن‌ها را حتما آپدیت کنید!

ممکن است باور نکنید اما آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها نیز در میزان مصرف شارژ باتری تاثیرگذار باشد؛ برنامه‌نویسان همیشه در نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌های خود تغییرات بسیاری در عملکرد به صرفه‌تر و همچنین رفع باگ‌ها به وجود می‌آورند. بیشتر برنامه‌ها سعی می‌کنند در نسخه‌های جدید، کمترین استفاده از شارژ را داشته باشند.

Update-your-software-and-apps11. زمان خاموش شدن صفحه را بررسی کنید

این موضوع نیز تا حدی بر روی شارژ گوشی تاثیرگذار می‌باشد. اینکه گوشی پس از چه مدتی از لمس نشدن خاموش شود در میزان شارژ سهم نامحسوسی را دارد. اگر عادت به قفل کردن گوشی با دکمه‌ی پاور ندارید و معمولا می‌گذارید خود گوشی قفل شود حتما این بخش را مورد توجه خود قرار دهید. به بخش Setting>Display رفته و در بخش Sleep Time مدت زمان روشن ماندن گوشی را به کمتر از 2 دقیقه تنظیم کنید؛ بسیاری از کاربران این گزینه‌ را بر روی 1 دقیقه قرار داده‌اند و این حالت را ایده‌آل می دانند.

Check-your-displays-sleep-time12.در صفحات AMOLED از والپیپر‌های تاریک‌تر استفاده کنید

آیا صفحه نمایش گوشی شما از فناوری AMOLED استفاده می‌کند؟ بسیاری از گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ این قابلیت را دارند. نکته‌ی مهم در این نوع صفحه نمایش‌ها، استفاده کمتر از انرژی به هنگام استفاده از تصاویر زمینه‌ی تاریک‌تر می‌باشد. پس اگر این فناوری در گوشی شما وجود دارد سعی کنید از تصاویر زمینه‌ی تاریکتر استفاده کنید و تم اپلیکیشن‌ها را نیز به حالت تاریک (Dark) درآورید.

Use-dark-wallpapers-and-themes-with-AMOLED-displays13. Vibrate یا همان ویبره گوشی را خاموش کنید (البته اگر به آن نیازی ندارید)

از همان زمانی که بازار موبایل و گوشی‌های همراه در ایران رونق گرفت، فروشنده‌ها و افراد مختلف می‌گفتند که حالت ویبره بر روی شارژ گوشی تاثیر می‌گذارد. اما آیا این حرف درست بود؟ در پاسخ باید گفت بله! سیستم ویبره گوشی به انرژی قابل توجهی برای کار کردن نیاز دارد و این انرژی را از شارژ باتری دریافت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به ویبره نیاز آنچنانی ندارید، آن را غیرفعال نمایید. برای این کار به بخش Setting>Sound رفته و تیک مربوط به ویبره گوشی را بردارید.

Turn-vibration-off-if-its-not-important-to-you14. در صورت جایگزینی باتری، حتما از باتری‌های اصل استفاده نمایید

آیا باتری گوشی شما قابل تعویض می‌باشد؟ خوب این خوب است اما مواظب باشید در صورت تعویض آن حتما از یک باتری رسمی و اصل شرکت سازنده استفاده نمایید. نه تنها استفاده از باتری‌های تقلبی خطرناک است بلکه این باتری ها شارژ کمتری را برای استفاده از گوشی ارائه می‌دهند. متاسفانه قیمت باتری‌های اصل و اورجینال زیاد می‌باشد اما به هر حال استفاده از آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

Buy-official-replacement-batteries-onlyدر این دو بخش سعی کردیم 14 نکته‌ی ریز و درشت را که در میزان عمر شارژ گوشی‌های اندرویدی تاثیر‌گذار هستند را برایتان شرح دهیم. البته برخی از این نکات مربوط به دیگر گوشی‌ها با سیستم عامل‌هایی متفاوت نیز می‌باشند و رعایت آن‌ها توصیه می‌شود.

لینک منبع مطلب

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *