گوگل Emu را خرید! یک سیستم پیام رسان فوری با هوش شبیه Siri

گوگل Emu را خرید! یک سیستم پیام رسان فوری با هوش شبیه Siri
  • 1393/5/17
  • بهرام مرتاضی
  • 0

گوگل Emu را خرید، یک اپلیکیشن پیام رسانی موبایل جدید که به تازگی نسخه آزمایشی خود را در سال جاری میلادی ارائه کرده است. Emu در اصل یک پیام رسان فوری بود اما با تغییراتی که در عملکرد خود به وجود آورد (ایجاد خصوصیات هوشمندانه نظیر دستیار مجازی و قابلیت زمانبندی کردن گفتگوها بر اساس تقویم) چیزی شبیه به Siri شد.

سابقه کاری Emu ریشه دار است، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کنونی Emu یعنی Gummi Hafsteinsson سابقه کار در گوگل و اپل را دارد. او سابقه کار بر روی Siri را هم در کارنامه خود دارد. اما هم اکنون Emu روند کاری بسیار شبیه به گوگل را دنبال می کند.

 emu-transition-bubble

در حقیقت به نظر می رسد Emu که هم اکنون فقط اپلیکیشن اندروید خود را عرضه کرده است حرف های زیادی برای گفتن دارد که اگر گوگل قصد داشته باشد تا به رشد خود در زمینه های مختلف و خرید های بزرگش ادامه دهد ممکن است شانسی برای Emu در ادامه راه وجود داشته باشد.

سیستم های پیام رسانی میدان مبارزه جدیدی برای شرکت های بزرگ است و از طرفی بازار جدیدی برای جلب توجه کاربران بیشتر! در طرف دیگر اپل به سختی بر روی iMessage تمرکز کرده است و قرار است آن را با آپدیت iOS 8 عرضه کند.

Emu اعلام کرده است که فعالیت قبلی خود را از تاریخ 25 آگوست متوقف خواهد کرد.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *