پایان حیات Charms menu در ویندوز 9 مایکروسافت!

پایان حیات Charms menu در ویندوز 9 مایکروسافت!
  • 1393/5/17
  • سهیل دارائی
  • 1

به نظر می رسد کاربران ویندوز به دو دسته تقسیم شده اند! دسته ای علاقه مندان به ویندوز 8 (و ویندوز 8.1) و دسته دوم متنفرانِ این ویندوز!

شنیده ها حاکی از آن است که Charms menu در ویندوز جدید مایکروسافت که قرار است ویندوز 9 نام بگیرد هیچ جایگاهی نخواهد داشت و ما شاهد حذف آن خواهیم بود.این جمله بدان معناست که Metro UI سیستم عامل، جایی است که وظیفه جستجو، تنظیمات و اجرای دیگر پورتال ها در آن انجام می گیرد.

win-8-1-970x0

شاید بتوان استدلال کرد که از برجسته ترین دلایل عدم محبوبیت ویندوز 8 از زمان انتشار در اواخر سال 2012، وجود همین Charms menu باشد.گویا مایکروسافت متوجه اشتباه خود در خلق این منوی کزایی شده است و حال قصد جبران دارد و از این منو را در ویندوز 9 استفاده نخواهد کرد.

گویا مایکروسافت قصد انجام یک خانه تکانی اساسی را دارد چرا که شنیده ها حاکی از آن است که Charms bar نیز از تمامی کامپیوترهای شخصی و تبلت های مجهز به ویندوز 9 حذف خواهد شد.

البته گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که، Charms bar به طور کامل حذف نخواهد شد و مایکروسافت در سر دارد تا گزینه هایی مشابه را جایگزین آن در title bar نماید.

حال بشنوید از اهداف بزرگ مایکروسافت! این کمپانی قصد دارد علاوه بر رفع مشکلاتی که کاربران را در نسخه قبلی آزار می داد، “virtual desktops” (دسکتاپ های مجازی) را نیز به نسخه های بعدی ویندوز خود بیفزاید.

گمانه زنی ها بر این است که این قابلیت جدید، بتواند “multitasking” (مالتی تسکینگ) ویندوز را قدرتمندتر سازد و اجرا و استفاده از برنامه های بیشتر آن هم به طور همزمان را آسان و راحت سازد.

در انتها شایان ذکر است که زمزمه های عرضه ویندوز 9 در بهار سال 2015 میلادی به گوش می رسد.

» منبع : digitaltrends «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *