3G برای همراه اولی‌ها

3G برای همراه اولی‌ها
  • 1393/5/26
  • حدیث دلبرد
  • 0

همراه اول که مدتی‌ست با وزارت ارتباطات مذاکره می‌کند تا بتواند مجوز 3G را دریافت و از ابتدای شهریور خدمات نسل سه و چهار را به مشترکان خود ارائه دهد.

انحصار رایتل برای ارائه 3G تا آخر مردادماه به پایان می‌رسد و به خواسته‌ی وزیر ارتباطات، پس از اتمام این دوره، بدون وقفه باید کشور از خدمات نسل‌های بالاتر بهرمند گردد.

به گزارش ایتنا، ایرانسل هم‌اکنون 3G را به طور آزمایشی راه‌اندازی کرده و در صورت عملکرد مطلوب، از ابتدای شهریور خدمات آن را ارائه خواهد کرد. در این میان، همراه اول طی جلساتی با وزارت ارتباطات سعی در اخذ مجوز دارد. طبق این جلسات احتمال داده ‌شده که همراه اول همزامان با ایرانسل به ارائه خدمات 3G بپردازند.

download

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، اظهار کرد: در صورت اخذ مجوز، مشترکان برای بهرمندی از خدمات نسل سه، نیاز به تعویض سیم‌کارت ندارند و به مرور زمان دسترسی آنها به نسل سه صورت خواهد گرفت؛ اما برای استفاده از نسل‌ چهارم به سیم‌کارتی مجزا نیاز خواهند داشت.

صدوقی در رابطه با ارائه خدمات نسل سه و چهار و تعرفه آنها اعلام کرد: در گام نخست نسل سه را ارائه خواهیم کرد. برای ارائه نسل چهار نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و تجهیزات آن در تهران مهیاست. همچنین در شهرستان‌ها این تجهیزات توزیع شده است.تعرفه ها نیز قطعا تغییر خواهند کرد؛ به طوری که خدماتی با کیفیتی برتر با قیمتی پایین تر ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات نیز تاکید کرده است که اپراتور‌ها برای ارائه خدمات نسل سه موظف‌اند از تعرفه های از پیش تعیین شده رایتل استفاده کنند.

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *